ایلیا سوتسکور، دانشمند ارشد سابق OpenAI، با جمع آوری یک میلیارد دلار برای استارت آپ SSI خود، چالشی آشکار ایجاد کرد.

ایلیا سوتسکور، دانشمند ارشد سابق OpenAI، با جمع آوری یک میلیارد دلار برای استارت آپ SSI خود، چالشی آشکار ایجاد کرد.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

ایلیا سوتسکور هنگام اعلام خروج از OpenAI در مارس 2024 اظهار داشت که در حال حرکت بر روی “معنادار-شخصی” کناره گیری کرد. خوب، آن پروژه به تازگی توانسته است مقداری بودجه جدی جمع آوری کند، که به طور بالقوه اشاره ای به جاه طلبی های نهایی Sutskever برای مقابله با OpenAI دارد، که تحت نظارت ثابت سام آلتمن باقی می ماند.

ایلیا سوتسکور زمانی که به عنوان دانشمند ارشد در OpenAI کار می کرد، از کودتای کوتاه مدتی علیه مدیر عامل غیرانتفاعی، سم آلتمن، که به طور خلاصه برکنار شد توسط هیئت مدیره در اواخر سال 2023 به دلیل تمایلات تجاری به طور فزاینده اش و تمایلش به پیشبرد پیشرفت های مرتبط با هوش مصنوعی بدون تدابیر حفاظتی مناسب. به طور رسمی، هیئت مدیره عدم صراحت آلتمن در ارتباطات خود را به عنوان محرک اصلی برای اقدام تنبیهی خود ذکر کرد.

با این حال، این تصمیم باعث شورش کامل در OpenAI شد و کارمندان به طور دسته جمعی استعفای خود را ارائه کردند. در نهایت، آلتمن توانست برگرداند به پس از اجبار هیئت حمایت از کودتا به استعفا به عنوان مدیر عامل شرکت کنید.

هنگامی که گرد و غبار ضرب المثلی فروکش کرد، ایلیا سوتسکور برای نقش خود در این تحول ابراز پشیمانی کرد و تا آنجا پیش رفت که متعهد به “ادغام مجدد شرکت” شد. با این حال، در نهایت، Sutskever در مارس 2024 استعفا داد تا SSI، یک استارت آپ جدید که هدف آن توسعه هوش مصنوعی عمومی (AGI) “ایمن” است، تشکیل دهد.

این ما را به امروز می‌رساند که SSI ایلیا سوست‌کور اکنون به نقطه عطف مهمی رسیده است و توانسته 1 میلیارد دلار با ارزشی در حدود 5 میلیارد دلار. در حالی که SSI در حال حاضر تنها 10 کارمند دارد، هدف آن این است که از بودجه جدید خود برای خرید محاسبات با عملکرد بالا و جذب استعدادها، با تقسیم تیم‌ها بین پالو آلتو، کالیفرنیا، و تل آویو، اسرائیل استفاده کند.

برای مقایسه، OpenAI بود فقط به ارزش 100 میلیارد دلار، که 20 میلیارد دلار افزایش از فقط هشت ماه پیش این سازمان غیرانتفاعی در مسیر کسب 3.4 دلار است. میلیارد درآمد در سال 2024.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل