اخبار روزفناوری

اینتل احتمالاً به دلیل ضرر 60 درصدی سهام در سال جاری از میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) خارج می شود.

اینتل احتمالاً به دلیل ضرر 60 درصدی سهام در سال جاری از میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) خارج می شود.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

این روزها، پیش‌بینی مسیر قیمت سهام اینتل بسیار ساده است: سهام در یک روز افزایشی کاهش می‌یابد، و در یک روز به طور کلی قرمز کاهش می‌یابد. این ضعف مزمن، که تا کنون شاهد کاهش حدود 60 درصدی سهام اینتل بوده است، اکنون احتمالاً سهام را از یک منبع اصلی جریان‌های غیرفعال محروم می‌کند: شاخص میانگین صنعتی داوجونز (DJIA).

رویترز اکنون گزارش مبنی بر اینکه اینتل احتمالاً از شاخص داو جونز بوت می شود. به خاطر داشته باشید که DJIA هر سه ماه یکبار مجدداً تعادل می یابد، زمانی که سهام به طور سیستماتیک از شاخص وزن بازار بر اساس معیارهای گسترده اضافه یا حذف می شود.

البته، چنین حذفی برای اینتل که یکی از تنها دو سهام فناوری – دیگری مایکروسافت – بود که در حباب دات کام دهه 90 به میانگین صنعتی داو جونز پیوست، بسیار شرم آور خواهد بود. حذف اینتل از شاخص، سهام را از یک منبع کلیدی تأمین مالی غیرفعال که معمولاً جزء شاخص بلو چیپ دریافت می‌کند، محروم می‌کند و به طور بالقوه منجر به زیان بیشتر می‌شود.

این توسعه در حالی صورت می‌گیرد که اینتل در حال آماده شدن برای ارائه یک طرح احیای گسترده در جلسه هیئت مدیره آتی خود است. همانطور که اشاره شد اخیراً، گزارش شده است که سازنده تراشه قصد دارد اکثریت سهام خود را در بازوی FPGA خود تخلیه کند. Altera، و تأسیسات 30 میلیارد دلاری خود را در آلمان متوقف ساخت.

با این حال، اصلاحات گسترده احتمالاً باعث نمی شود که این شرکت در حال تلاش، بازوی تولید تراشه خود را که به طور رسمی به عنوان ریخته گری اینتل شناخته می شود، واگذار کند.

گزارش شده است که اینتل با تعدادی از مشاوران مالی از جمله غول وال استریت مورگان استنلی کار می کند تا گزینه های استراتژیک را برای جلسه هیئت مدیره آتی خود ارائه دهد. احتمالاً این مشاوران همچنین به اینتل در جلوگیری از حمله شایعه شده از سوی سرمایه گذاران فعال کمک می کنند.

اینتل برای صرفه جویی در پول نقد، سود سهام خود را کاهش داده و 13.6 درصد از نیروی کار خود را که حدود 110000 کارمند در ابتدای سال است، اخراج کرده است. این شرکت همچنین هزینه سرمایه خود را برای سال 2025 17 درصد کاهش داده و به 21.5 میلیارد دلار رسانده است.

d8a7db8cd986d8aad984 d8a7d8add8aad985d8a7d984d8a7d98b d8a8d987 d8afd984db8cd984 d8b6d8b1d8b1 60 d8afd8b1d8b5d8afdb8c d8b3d987d8a7d985 66d729bd32769

در زمان نگارش این مقاله، سهام اینتل در معاملات عادی حدود 6 درصد کاهش یافت. ارزش بازار این شرکت اکنون تنها 89.30 میلیارد دلار است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا