آیفون SE 4 اپل در سال 2025 عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد که به نظر می‌رسد به طور کامل به OLED منتقل شود، همکاری خود با دو تامین‌کننده LCD پایان یافته است.

آیفون SE 4 اپل در سال 2025 عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد که به نظر می‌رسد به طور کامل به OLED منتقل شود، همکاری خود با دو تامین‌کننده LCD پایان یافته است.

آیفون SE 4 آخرین مدل اپل خواهد بود که به سمت فناوری OLED گرایش پیدا می‌کند، که منجر به پایان سفارشات LCD و آغازی جدید برای جانشین ارزان قیمت این شرکت می‌شود. متأسفانه، این انتقال، خبر بدی را برای دو تامین کننده به همراه دارد که قبلاً سهم بازار بزرگی برای پنل های LCD موجود در آیفون ها داشتند.

ژاپن دیسپلی و شارپ مجموعاً 70 درصد سهم بازار در فضای LCD آیفون داشتند، اما عرضه آیفون SE 4 در سال آینده این پیشرفت را به طور کامل متوقف خواهد کرد

انتظار می‌رود مدل ارزان قیمت در اکتبر امسال وارد تولید انبوه شود< /a>، با رونمایی که گفته می شود در اوایل سال 2025 اتفاق می افتد. یکی از بزرگترین تفاوت های آیفون SE 4 با مدل های قبلی این است که نسخه آینده شبیه آیفون 14 خواهد بود و دارای تغییرات مشخصات مختلفی مانند صفحه نمایش LTPS OLED خواهد بود. همراه با پورت USB-C، Face ID و موارد دیگر. این تعمیرات اساسی در طراحی و سخت‌افزار هزینه‌ای را به همراه خواهد داشت و Nikkei Asia گزارش می‌دهد که اپل همکاری خود را با دو تامین‌کننده LCD، ژاپن دیسپلی و شارپ، قطع خواهد کرد.

هر دو سازنده LCD مجموعاً 70 درصد سهم بازار آیفون‌های مبتنی بر LCD را داشتند و با آیفون SE 4، انتظار می‌رود که تجارت آنها حداقل در این دسته خاص متوقف شود. هنوز تایید نشده است که آیا این دو سازنده به سمت تولید OLED حرکت خواهند کرد یا با جستجوی مشتریان اضافی ضررهای خود را در فضای LCD تثبیت خواهند کرد. انتظار می‌رود اپل برای iPhone SE 4 به تولیدکننده OLED چینی BOE پس از این دومی ظاهراً از سامسونگ پیشی می‌گیرد  تا سفارشات نمایشگر را برای مدل ارزان‌قیمت برنده شود.

ال‌جی باقی‌مانده محموله‌های OLED را تشکیل می‌دهد که همچنین گفته می‌شود پنل‌های LTPO را برای مدل‌های بالاتر آیفون 16 به اپل عرضه می‌کند. در سال 2015، ژاپن دیسپلی و شارپ در بالای کوه بودند و از جریان درآمدی سالمی برخوردار بودند، زیرا هر دو شریک زنجیره تامین سالانه نزدیک به 200 میلیون LCD برای آیفون‌ها تحویل می‌دادند. متأسفانه، این رقم به حدود 20 میلیون دستگاه در سال 2023 کاهش یافته است. این شرکت ها اکنون کسب و کار خود را کاهش می دهند و به دنبال فرو رفتن در دسته های دیگر مانند خودرو برای جبران ضرر هستند.

منبع خبر: Nikkei

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل