آیا AMD می‌تواند روی یک APU نسل بعدی با حافظه GDDR7 کار کند؟

آیا AMD می‌تواند روی یک APU نسل بعدی با حافظه GDDR7 کار کند؟

به‌نظر می‌رسد فهرست اخیر در NBD نشان‌دهنده تراشه‌ای در آینده است که دارای حافظه GDDR7 به عنوان بخشی است. از CPU، به یک APU بالقوه AMD اشاره می کند.

AMD یا شخص دیگری ممکن است در حال آماده سازی APU با حافظه داخلی GDDR7 باشد

به‌تازگی، ورودی جدیدی در پایگاه‌داده لجستیک و حمل‌ونقل NBD ایجاد شده است که آخرین حافظه GDDR7 را از Micron به عنوان بخشی از CPU فهرست می‌کند. این بسیار جالب است زیرا DRAM GDDR7 تقریباً پهنای باند را نسبت به حافظه GDDR6 دو برابر می کند و استاندارد مورد استفاده برای نسل بعدی پردازنده های گرافیکی، به ویژه NVIDIA و سری RTX 50 مبتنی بر Blackwell آن خواهد بود.

چند ماه پیش، میکرون حافظه GDDR7 خود را رسمی کرد، دارای سرعت 32 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند تا 1.5 ترابایت بر ثانیه و در عین حال بهبود 30 درصدی در عملکرد بازی در رزولوشن های مختلف PC. این حافظه همچنین برای پلتفرم‌های هوش مصنوعی در Edge و رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی مانند SOCها طراحی شده است که در سال‌های آینده میدان نبرد بزرگی برای سازندگان تراشه مانند AMD، Intel، NVIDIA، Qualcomm و Apple خواهند بود.

منبع تصویر: NBD

خود AMD تا کنون پیشرو در فضای SOC “AI PC” بوده است، و اولین NPU را بر روی یک تراشه هوش مصنوعی با APUهای “Phoenix” خود ارائه کرده و آن را در APUهای هاوک پوینت و بعدی، Strix، بهبود بخشیده است. که تا 55 TOPS محاسبات AI را ارائه می دهد. AMD همچنین در حال کار بر روی نسل بعدی Strix Halo APU که طراحی چیپلت را با حداکثر 16 هسته Zen 5 و 40 هسته RDNA 3.5 GPU اجرا می کند.

چنین حجم زیادی از هسته‌های GPU به پهنای باند زیادی نیاز دارند و در حالی که تراشه‌های Strix Halo AMD راه‌حل داخلی LLC را در قالب 32 مگابایت MALL پیاده‌سازی می‌کنند، به پهنای باند بیشتری برای حفظ توان عملیاتی یکپارچه نیاز خواهند داشت. پردازنده گرافیکی این تراشه ها همچنین از حافظه LPDDR5X-8533 پشتیبانی می کنند که باید پهنای باند مناسبی را افزایش دهد. تاکنون هیچ گزارشی از این تراشه‌ها گزارش نشده است که دارای راه‌حل حافظه درون بسته باشند، اما آنها در فهرست حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت.

منبع تصویر: Micron

در حالی که بعید است که حافظه GDDR7 را در Strix Halo APU یکپارچه ببینیم، ممکن است پیکربندی خاصی یا راه حلی در آینده ببینیم که این نوع حافظه را بسته بندی می کند. AMD همچنین از آخرین معماری گرافیکی RDNA خود برای کنسول های سونی پلی استیشن 5 پرو که انتظار می رود به زودی رونمایی شوند. فاش‌های اولیه نشان‌دهنده GPU بزرگ‌تر و حافظه سریع‌تر است و با توجه به استفاده از GDDR6 در مدل‌های پلی‌استیشن 5، گام منطقی بعدی باید استفاده از GDDR7 باشد. تیم بازی ما یک جمع بندی خوب از تمام اطلاعات فاش شده برای معماری PS5 Pro به شرح زیر دارد:

  • به لطف GPU بزرگتر و حافظه سریعتر 45% بهبود عملکرد در رندر شطرنجی
  • معماری ردیابی پرتوی بسیار بهبود یافته که به طور متوسط ​​۲ تا ۳ برابر سرعت، با پیک‌های ۴ برابر ارائه می‌کند
  • معماری یادگیری ماشین سفارشی که از 300 TOPS در 8 بیت پشتیبانی می‌کند تا تکنیک ارتقاء مقیاس فوق‌العاده طیفی پلی‌استیشن (PSSR) را تقویت کند، نسخه سونی Multi Frame Super Resolution بر اساس الگوریتم یادگیری ماشین پلی‌استیشن (PSML).
  • PSSR یک نسخه ارتقا یافته با ML از تمپورال Anti-Aliasing Upscaling (TAAU) است که به ورودی هایی مشابه NVIDIA DLSS یا AMD FSR نیاز دارد و به طور کامل از خطوط لوله با محدوده دینامیکی بالا (HDR) پشتیبانی می کند. همچنین مانند آخرین نسخه DLSS به آموزش هر بازی نیاز ندارد.

لازم به ذکر است که برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی RDNA 4 “Radeon RX 8000″، AMD همچنان از استاندارد حافظه GDDR6 موجود با سرعت پین حداکثر 20 گیگابیت در ثانیه استفاده می کند الف>. فقط تا سری RDNA 5 است که ما شاهد استفاده تیم قرمز از استانداردهای جدیدتر حافظه GDDR7 خواهیم بود.

اکنون همه اینها در حال حاضر فقط یک تئوری است، اما دیدن یک APU سطح بالا با تعداد زیادی هسته‌های گرافیکی با حافظه داخلی GDDR7 برای فعال کردن سریع‌تر، جالب خواهد بود. تجربه‌های بازی علاقه‌مندان.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل