Kaiko: دلیل کاهش قیمت بیت کوین در ماه اوت به این دلیل است

Kaiko: دلیل کاهش قیمت بیت کوین در ماه اوت به این دلیل است

قیمت بیت کوین در مسیر کاهش ماهانه قرار دارد، حتی در شرایطی که شاخص‌های عمده سهام مانند داو جونز، نزدک 100 و Nifty 50 به بالاترین حد خود جهش کردند. 

بیت‌کوین (BTC) تقریباً 10 درصد در ماه اوت کاهش یافت، در حالی که شاخص نزدک 100 بیش از 2 درصد افزایش یافت و طلا به بالاترین حد خود یعنی 2530 دلار رسید.

این عملکرد علیرغم سقوط شاخص دلار آمریکا به 100.1 دلار، با بیش از 6 درصد کاهش نسبت به بالاترین نقطه خود در سال جاری، رخ داد. به طور معمول، بیت کوین زمانی که ارزش دلار در حال کاهش است، عملکرد بهتری دارد. قابل ذکر است، حتی زمانی که ETF های بیت کوین نقطه ای 188 میلیون دلار در دارایی ها.

براساس به Kaiko، دلیل احتمالی این فروش این است که سرمایه گذاران نگران کاهش نقدینگی در بازار بیت کوین و افزایش نگرانی دولت ها هستند. فروش دارایی های خود را آغاز خواهند کرد. 

دولت آلمان دارایی های بیت کوین خود را در ماه جولای فروخت، در حالی که یک تحلیلگر توصیه کرد که بریتانیا باید 61000 سکه خود را برای تامین بودجه خود تخلیه کند. اکنون که دولت یک حفره 22 میلیارد دلاری را در بودجه خود شناسایی کرده است، احتمال فروش دارایی های بریتانیا افزایش یافته است.

دیگر دارندگان برتر بیت کوین ایالات متحده، چین و اوکراین هستند که دارای 213246 بیت کوین هستند. به ترتیب 190000 و 46351 سکه.

قیمت بیت کوین و معاملات آتی در ماه اوت کاهش یافت

علاوه بر این، تحلیلگران خاطرنشان کردند که حجم معاملات در بازارهای نقدی و آتی در این ماه کاهش یافته است. در بیشتر دوره‌ها، زمانی که قیمت‌ها عملکرد خوبی ندارند، ارزهای دیجیتال حجم کمی را تجربه می‌کنند.

داده‌های DeFi Llama نشان می‌دهد که صرافی‌های غیرمتمرکز در ماه اوت بیش از 167 میلیارد دلار حجم داشته‌اند. ، از 193 میلیارد دلار در ماه قبل کاهش یافته است. گزارش دیگری توسط CoinMarketCap نشان می‌دهد که حجم در 5 آگوست به اوج خود رسید و سپس روند نزولی خود را از سر گرفت.< /p>

حجم رمزنگاری در ماه اوت | منبع: CoinMarketCap

در نکته مثبت، یک تحلیلگر از Fundstrat اشاره کرد که حجم بیت کوین پس از تعطیلات آخر هفته روز کارگر در روز دوشنبه، تمایل به بازگشت دارد، به این معنی که ممکن است در سپتامبر شاهد حرکت بیشتری باشد.

نمودار قیمت بیت کوین | منبع: TradingView

یکی دیگر از موارد مثبت این است که بیت کوین یک الگوی نمودار چکشی در نمودار ماهانه تشکیل داده است که نشان دهنده بازگشت احتمالی است. همانطور که در بالا نشان داده شده است یک الگوی فنجان و دسته نیز تشکیل داده است. الگوهای چکشی و C&H برخی از الگوهای صعودی ترین در بازار هستند.

با این حال، یک ریسک کلیدی این است که سپتامبر از لحاظ تاریخی ماه ضعیفی برای بیت کوین بوده است. در هشت سپتامبر از یازده سپتامبر گذشته کاهش یافته است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل