اخبار روزاقتصاد

شکایت Dogecoin رد شد: ایلان ماسک پاک شد، قیمت DOGE افزایش یافت؟

شکایت Dogecoin رد شد: ایلان ماسک پاک شد، قیمت DOGE افزایش یافت؟

  • ایلون ماسک، حامی دوج کوین، برنده یک دعوی بزرگ علیه برخی از سرمایه گذاران آسیب دیده این سکه شده است.
  • بازار مملو از گمانه‌زنی‌هایی است که این پیروزی ممکن است برای آینده قیمت DOGE چه معنایی داشته باشد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در یک دعوی متهم به کلاهبرداری از سرمایه گذاران با ترویج تجارت Dogecoin (DOGE)< /span>. این یک پیشرفت مهم برای ماسک و جامعه ارزهای دیجیتال است و سؤالاتی را در مورد جهت قیمت آینده برای DOGE ایجاد کرده است.

ایلان ماسک از دعوای معاملاتی خلاص شد

ایالات متحده الوین هلرستین قاضی منطقه در منهتن پنجشنبه به نفع ماسک بر سر اتهامات مربوط به تجارت داخلی حکم داد. به طور خاص، ماسک متهم به استفاده از چندین پست X، حضور در سال 2021 در شبکه NBC “Saturday Night Live” و دیگر ترفندهای تبلیغاتی برای افزایش قیمت Dogecoin بود. با توجه به جزئیات، مدیر عامل تسلا می تواند این کار را با استفاده از کیف پول های Dogecoin که توسط او و شرکتش کنترل می شود انجام دهد.

در این دادخواست ادعا شده بود که ماسک عمداً قیمت Dogecoin را بیش از 36000 درصد در عرض دو سال افزایش داده است، قبل از اینکه اجازه دهد آن سقوط کند. شاکیان خاطرنشان کردند که وقتی ماسک و تسلا بیانیه‌های عمومی صادر می‌کنند، سرمایه‌گذاران معامله می‌کنند. آنها به زمانی اشاره کردند که پس از اینکه ماسک لوگوی پرنده آبی توییتر را با لوگوی Dogecoin، نژاد سگ شیبا اینو، جایگزین کرد، قیمت Dogecoin به 30 درصد افزایش یافت.

به عنوان اشاره کرد در گزارش قبلی ما، سرمایه گذاران در ابتدا به دنبال خسارت 258 میلیارد دلاری بودند و شکایت خود را چهار بار در دو سال اصلاح کردند.

با این حال، قاضی هلرشتین به دلایل مختلفی شکایت سرمایه گذاران علیه ماسک را رد کرده است. ابتدا، قاضی گفت که پست‌های ماسک در توصیف Dogecoin به عنوان ارز آینده زمین یا شرکت او SpaceX که به ماه پرواز می‌کند، «آرزوآمیز و پف‌آمیز بود، نه واقعی و مستعد جعل».

به گفته قاضی هلرشتین، هیچ سرمایه‌گذار معقولی نمی‌تواند ادعای تقلب در اوراق بهادار را فقط با تکیه بر پست‌های ماسک دنبال کند. قاضی همچنین اضافه کرد که درک ادعاهای معاملات داخلی و دستکاری بازار سرمایه گذاران دشوار است. 

در نتیجه، قاضی هلرشتین این دعوی را با پیش داوری رد کرد، به این معنی که نمی توان آن را برای محاکمه مجدد مطرح کرد.

انتظارات افزایش قیمت برای DOGE 

وکلای مدافع سرمایه گذاران هنوز به این حکم پاسخ نداده اند. از سوی دیگر، وکیل ماسک، الکس اسپیرو، بیانیه ای ایمیلی صادر کرده است که در آن آمده است: 

روز بسیار خوبی برای Dogecoin است.

این بیانیه انتظارات را در مورد افزایش قیمت قریب الوقوع برای DOGE برانگیخته است. در زمان انتشار، DOGE با قیمت 0.1017$ معامله می‌شد که در عرض 24 ساعت 0.75% افزایش یافت.

با این حال، حجم معاملات با کاهش 10.2 درصدی در همین بازه زمانی به 490 میلیون دلار رسید. این نشان دهنده کاهش جذب سرمایه گذار به memecoin است، روندی که ممکن است به زودی تغییر کند.

در درازمدت، DOGE به دلیل ارتباط نزدیک ماسک با memecoin می‌تواند به حرکت صعودی ادامه دهد. به عنوان اشاره شد در پست قبلی ما، پس از اینکه ماسک و تسلا ضدحمله ای را علیه وکیل سرمایه گذاران انجام دادند، Dogecoin در عرض یک دقیقه به بیش از 3٪ صعود کرد. دادخواست اگرچه خفیف است، اما اکنون که شکایت رد شده است، احتمالاً چنین افزایشی می تواند تکرار شود.

همچنین، بسیاری می‌توانند رد شکایت را به‌عنوان تقویت‌کننده مشروعیت Dogecoin ببینند که احتمالاً منجر به افزایش پذیرش توکن می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت DOGE ممکن است بالاتر رود.

          بدون هرزنامه، بدون هرزنامه فقط بینش می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا