اخبار روزاقتصاد

ذخایر بیت کوین شرکت های عمومی به 13 میلیارد دلار در سال می رسد: آیا این می تواند بیت کوین را به 100 هزار دلار برساند؟

ذخایر بیت کوین شرکت های عمومی به 13 میلیارد دلار در سال می رسد: آیا این می تواند بیت کوین را به 100 هزار دلار برساند؟

  • بیت‌کوین مورد اعتماد شرکت‌های دولتی به ۱۳ میلیارد دلار در سطح جهان رسیده است.
  • MicroStrategy و Metaplanet دو شرکتی هستند که در خط مقدم این حرکت قرار دارند.

در طول سال گذشته، شرکت های دولتی دارایی بیت کوین (BTC) به 13 میلیارد دلار افزایش یافت. این رقم قابل توجه است زیرا حدود 7.2 میلیارد دلار ذخیره بیت کوین ثبت شده در سال گذشته را تقریباً دو برابر می کند. این در نهایت افزایش پذیرش ارز دیجیتال پیشرو را برجسته می‌کند.

شرکت‌های دولتی ذخایر بیت کوین خود را افزایش می‌دهند

طبق داده‌های Bitbo، اکنون 42 شرکت دولتی دارای 335249 BTC هستند که تقریباً 13 میلیارد دلار است. این امر موقعیت بیت کوین را به عنوان یک دارایی استراتژیک در میان شرکت های بزرگ در سراسر جهان تقویت می کند. MicroStrategy مایکل سایلر زمانی که برای اولین بار در سال 2020 21000 بیت کوین را خریداری کرد، سابقه ای را برای سایر شرکت ها ایجاد کرد. 

از آن زمان، شرکت های هوش تجاری و نرم افزار به انباشت بیت کوین ادامه داده اند. همانطور که در گزارش قبلی ما مشخص شد، دارایی فعلی آن 226500 BTC است. این هولدینگ پس از اعلام MicroStrategy مبنی بر تقسیم سهام 10 به 1 و اضافه شدن 12222 بیت کوین در سه ماهه دوم سال 2024 انجام شد. 

شرکت ژاپنی Metaplanet برنامه انباشت بیت کوین خود را در ماه آوریل اعلام کرد و از آن زمان تاکنون هر ماه این دارایی را خریداری کرده است. این شرکت در حال حاضر 13.4 میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارد اما قصد دارد آن را به 60 میلیون دلار افزایش دهد. همانطور که ما که قبلاً بحث شد، گسترش بیت کوین Metaplanet به منظور کاهش قرار گرفتن در معرض ین و قابل دسترس تر کردن طبقه دارایی برای سرمایه گذاران ژاپنی است.

افزایش اخیر در دارایی‌های شرکتی بیت‌کوین، مدیر سرمایه‌گذاری نیکل مدیریت دارایی دیجیتال را وادار کرده است تا یک نظرسنجی را برای تجزیه و تحلیل احساسات سازمانی نسبت به نگهداری BTC انجام دهد. در این نظرسنجی 200 مدیر ثروت و سرمایه گذار نهادی از کشورهایی از جمله ایالات متحده، آلمان، سنگاپور، بریتانیا، سوئیس، امارات متحده عربی و برزیل حضور داشتند.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از رهبران شرکت‌های فعال در اکوسیستم رمزنگاری معتقدند که شرکت‌های دولتی باید بیت کوین را نگه دارند. علاوه بر این، 26 درصد نقش بیت کوین را به عنوان یک دارایی ذخیره به رسمیت شناختند. شرکت کنندگان در نظرسنجی در مورد رشد ذخایر بیت کوین در میان شرکت های دولتی مثبت هستند. 

قابل توجه، 58 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند بیش از 10 درصد از شرکت های دولتی بیت کوین را در ترازنامه خود در پنج سال آینده خواهند داشت. علاوه بر این، 8٪ پیش بینی کردند که بیش از 25٪ از این شرکت ها از بیت کوین در همان دوره استفاده خواهند کرد.

آیا شرکت های عمومی می توانند به BTC کمک کنند تا به 100 هزار دلار برسد؟

افزایش ذخایر بیت کوین توسط شرکت های دولتی کنجکاوی را در مورد پتانسیل این سکه برای رسیدن به 100000 دلار برانگیخته است. 

335249 شرکت عمومی بیت کوین تنها 1.6 درصد از 21 میلیون عرضه بیت کوین را تشکیل می دهند. در نتیجه، تحلیلگران ارزهای دیجیتال، از جمله آرتور هیز و مایک مک گلون، فکر می‌کنند که آینده بیت‌کوین ممکن است به عوامل اقتصادی گسترده‌تری مانند شرایط نقدینگی جهانی و سیاست‌های بانک مرکزی بستگی داشته باشد.

با این حال، افزایش ذخایر بیت کوین از شرکت های دولتی می تواند منجر به پذیرش بیشتر بیت کوین شود و در نهایت منجر به سود بیشتر برای بیت کوین شود. از زمان نگارش این مقاله، BTC با قیمت 60,236 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته 0.37٪ افزایش یافته است و ارزش بازار آن 1.1 تریلیون دلار است.


توصیه شده به شما:
< div class="tl-style" id="tve_tcb2_set-001" data-state="50" data-form-state="">

          بدون هرزنامه، بدون دروغ، فقط بینش. می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا