اخبار روز

پدافند هوایی ارتش یک نیروی بازدارنده است

پدافند هوایی ارتش یک نیروی بازدارنده است

۲۰:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

امیر سرتیپ دوم ستاد نصرالله هوشمند گفت: پدافند هوایی کشور از نه منطقه تشکیل شده که بخش فعالیت ما منطقه جنوب شرق و صیانت از آسمان تنگه هرمز، دریای عمان، خلیج فارس، جاسک، بندرعباس، بندرلنگه، کیش و کرمان است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق (شهدای خلیج فارس) افزود: در منطقه پدافند جنوب شرق اقدامات خوبی صورت گرفته که به زمین نشاندن هواپیمای ریگی و هواپیمای ایساف حامل ۱۰۴ تروریست آمریکایی در فرودگاه بندرعباس و به زمین زدن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در کوه مبارک جاسک ازجمله آنها است.

وی گفت: زدن پهپاد آمریکایی در خرداد ۹۸، سیلی بزرگی بر آمریکا، سربازان و هواپیما‌های متجاوز آمریکایی بود و قدرت پدافند هوایی را به رخ آنها کشاند.

این مقام نظامی، بازدارندگی را نقش اصلی و اولیه پدافند هوایی برشمرد و گفت: پدافند هوایی به “چشمان همیشه بیدار” ملقب است و به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد و پایش است. وی ادامه داد: در مرحله اول هر پرنده، موشک، ماهواره و بالن و تمام فعالیت‌ها در عرصه آسمان رصد و بعد از آن شناسایی صورت می‌گیرد و اگر غیرخودی باشد اخطار‌های لازم داده و برخورد می‌شود، تمام این اقدامات در دو دقیقه صورت می‌گیرد.

هوشمند با تاکید بر اهمیت بازدارندگی  افزود: این بخش باعث می‌شود دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ما نزدیک نشوند.

وی گفت: دشمن تجهیزات خود را در شمال اقیانوس مستقر کرده، اما بواسطه بازدارندگی موجود در کشور، توانایی نزدیک شدن به ما ندارد، در عرصه‌های دور نشسته و ما را نظاره می‌کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق (شهدای خلیج فارس افزود: در حوزه رزمایش‌ها و تمرین‌ها هم به طور مستمر اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی با اشاره به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در این حوزه هم فعالیت‌های مختلفی صورت گرفته که حضور در مناسبت‌ها و راهپیمایی‌های مختلف، کمک به نیازمندان در دوشنبه‌های امام حسنی، کمک به بخش بهداشت و درمان در زمان کرونا و مقابله با پشه آئدس و همکاری با ستاد انتخابات ازجمله آنها است.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی افزود: در حوزه مهارت آموزی دو برابر ظرفیت موجود اقدام کردیم و سربازانی که مهارت دیدند می‌توانند با گواهی نامه فنی و حرفه‌ای خود از تسهیلات ۳۰۰ میلیونی خوداشتغالی بهره‌مند شوند.

وی گفت: همچنین با فنی و حرفه‌ای هم برای مهارت آموزی توافق شده و در مجموع با اقدامات صورت گرفته توانستیم از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان سفیر مهارت آموزی مورد تقدیر قرار گرفتیم.

هوشمند با اشاره به پیام رزمایش‌های انجام شده افزود: این توانایی‌ها برای داخل و کشور‌های منطقه پیام صلح و برای کشور‌های فرامنطقه‌ای که دشمنان قسم خورده ما هستند پیام توانمندی و آمادگی است، همینکه نمی‌توانند به مرز‌های ما نزدیک شوند به این معنی است که ما موریت خود در حوزه بازدارندگی را انجام داده‌ایم.

وی گفت: البته به دلیل ایکه پدافند هوایی دارای ماهیت نهفته بوده و تکنیک‌ها و تاکتیتک‌های آن نهفته است، تا کنون رزمایش مشترک با سایر کشور‌ها نداشتیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق (شهدای خلیج فارس) خاطرنشان کرد: بخش پدافند هوایی در پیاده روی اربعین هم فعال بوده و موکب‌های مختلف برپا کرد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا