افتتاح ۲۴ طرح عمرانی و خدماتی شهرداری خاش در هفته دولت

افتتاح ۲۴ طرح عمرانی و خدماتی شهرداری خاش در هفته دولت

مهدی شهنوازی گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: زیرسازی ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر، ۵۰ هزار متر مربع از آسفالت و ۴۰ هزار متر مربع از جدولگذاری معابر از مهمترین اقدامات عمرانی شهرداری خاش به شمار می‌رود.
شهردار خاش ادامه داد: اجرای عدالت و یکسان نگری، توجه به نقاط محروم و حاشیه‌ای شهر و ارتقای شاخص‌های رضایتمندی مردم از مهمترین اولویت‌های شهرداری خاش است.
وی افزود: در برخی محلات حوزه اسلام آباد و آبترش خاش، خاک ریزی معابر در سطحی به مقدار ۵۰۰ هزار بار کمپرسی صورت گرفته تا از خطرات ناشی از بارش‌های تند و سیلابی درامان بمانند.
شهنوازی گفت: با توجه به وسعت بسیار بالای شهر خاش و اینکه حدود ۶۰۰ هکتار از معابر این شهر خاکی و یا فرسوده بوده و شهرداری نیز با کمبود نیرو و امکانات خودرویی در مبحث انجام کار‌های عمرانی و خدمات شهر مواجه بوده، از مسوولان انتظار داریم در این موضوع از شهرداری خاش حمایت کنند.
وی تصریح کرد: فرهنگ سازی و تقویت زندگی شهرنشینی مهمترین نیاز شهر خاش بوده و در این موضوع به مشارکت همه شهروندان و مسوولیت پذیری آنان نیاز داریم تا از رهاسازی فاضلاب، رهاسازی زباله، نخاله‌های ساختمانی، فضولات حیوانی، شکستن درختان و لامپ‌های روشنایی معابر، میادین و بوستان‌ها پیشگیری شود، زیرا با این اقدامات علاوه بر اینکه چهره شهر بد منظر می‌شود، جبران خسارات وارده به شهرداری و شهر نیز در شرایط دشوار اقتصادی جامعه، برای هزینه سنگینی به بار می‌آورد.
شهردار خاش یادآور شد: با حمایت‌ها و مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان، فرمانداری خاش، بخشداری مرکزی و دهیاری کارواندر ایجاد یک زائرسرا در محدوده جاده ترانزیتی ایرانشهر به خاش و منطقه گردشگری کارواندر، در دستور کار شهرداری خاش قرار گرفته و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
ملک اعظم محمودزهی رییس شورای اسلامی شهر خاش نیز با گرامیداشت هفته دولت گفت: تمام نگاه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری کمک به توسعه، رشد و آبادانی شهر خاش به صورت یکپارچه و عادلانه بوده و در این موضوع به حمایت‌های ویژه مسوولان استانی و محلی و نیز شهروندان نیاز داریم.
وی اظهار کرد: شهرداری خاش در شرایط حاضر به خودرو‌های جمع آوری مکانیزه و پرس زباله و ماشین آلات عمرانی نیاز دارد، زیرا با کمبود خودرو‌های حوزه عمرانی و خدمات شهر، روند خدمات رسانی به شهروندان کند شده و نارضایتی‌های زیادی را شاهدیم.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل