اخبار روز

راه اندازی داروخانه ویژه دانشگاه در فضای فیزیکی جدید و بهبود دسترسی به دارو‌های خاص

راه اندازی داروخانه ویژه دانشگاه در فضای فیزیکی جدید و بهبود دسترسی به دارو‌های خاص

۲۳:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

محمدجواد راعی در نشست خبری با تبریک هفته دولت و گرامیداشت روز داروساز گفت: یکی از دغدغه‌های موجود در معاونت غذا و داروی دانشگاه، احیای اتاق‌های تمیز در بیمارستان‌ها در راستای صرفه جویی هرچه بیشتر دارو‌ها و جلوگیری از خطرات دارویی برای کارکنان بود که در بیمارستان‌های نمازی، شهید رجایی و شهید دکتر فقیهی این اتاق‌ها احیا و راه اندازی شده و در بیمارستان آنکولوژی امیر نیز به زودی به طور رسمی به بهره برداری می‌رسد.

او یکی دیگر اقدامات این معاونت را راه اندازی و تشکیل کمیته‌های تجویز منطقی دارو‌های گران قیمت و پر مصرف عنوان کرد که بر اساس آن نظارت و کنترل بر نحوه تجویز و مصرف این دارو‌ها انجام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برنامه ریزی برای ارایه پسخوراند تجویز دارو‌ها از سوی پزشکان سراسر استان را از دیگر فعالیت‌های این حوزه برشمرد که با ارزیابی گزارش‌ها به صورت ماهیانه، آموزش‌های لازم به پزشکان در این زمینه ارایه می‌شود.

راعی با اشاره به تلاش برای کاهش میزان بدهی‌های دانشگاه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، از پیگیری برای استفاده از تهاتر در این زمینه با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خبر داد که انجام بیش از ۶۹۰ میلیارد تومان تهاتر‌های مالیاتی، بانکی و نقدی در زمینه دارویی و تجیهزات مصرفی پزشکی را به همراه داشته و به تسویه بدهی‌های دانشگاه در این حوزه کمک بسیاری کرده است.

او از جمله دیگر تلاش‌های این معاونت را در طی سه سال گذشته، راه اندازی داروخانه ویژه عنوان کرد که با هدف بهبود دسترسی بیماران به دارو‌های خاص، پروژه ساخت آن با افزایش چهار برابری فضای فیزیکی در خیابان نشاط آغاز و تکمیل شده و در دو نوبت کاری، پذیرای بیماران خواهد بود.

آغاز پروژه عمرانی انبار استراتژیک دارو و ملزومات دارویی؛ اجرای عملیات نوسازی تجهیزات و فضای فیزیکی آزمایشگاه مرکزی غذا و دارو؛ تعمیر دستگاه آزمایشگاه غذا و دارو با هدف تشخیص بهتر ترکیبات شیمیایی، آفت کش‌ها و تقلب‌ها در مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و داروها؛ از دیگر مواردی بود که دکتر راعی در جمع اصحاب رسانه شیراز به آنها اشاره کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نظارت‌های بازرسان این معاونت اشاره کرد و افزود: با ارائه تجهیزات آنلاین و به روز نظارتی به بازرسان مدیریت‌های مختلف این معاونت، شاهد بهبود روند بازرسی‌ها بوده ایم و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بازرسی از داروخانه‌های استان نیز با ثبت بیش ۱۵ هزار بازرسی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه در زمینه نمونه برداری از مزارع کشاوزی و باغ‌ها نیز گام مهمی برداشته شده است، توضیح داد: با پیگیری‌های انجام شده، نمونه برداری از مواد خام کشاورزی در سطح عرضه انجام و به صورت میدانی در مزارع و باغ‌ها از سوی معاونت غذا و دارو بررسی می‌شود که این مورد تنها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این شکل در حال انجام است و امیدواریم به زودی در تمام کشور نمونه برداری‌ها به این روش انجام شود.

انتهای پیام/

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا