پردازنده‌های لپ‌تاپ Arrow Lake Halo “Enthusiast” اینتل شناسایی شدند: با پردازنده‌های iGPU بزرگتر و حافظه نهان L4 با AMD Strix Halo و Apple مقابله کنید.

پردازنده‌های لپ‌تاپ Arrow Lake Halo “Enthusiast” اینتل شناسایی شدند: با پردازنده‌های iGPU بزرگتر و حافظه نهان L4 با AMD Strix Halo و Apple مقابله کنید.

به نظر می‌رسد اینتل در حال آماده‌سازی مجموعه «Halo» خود تحت خانواده Arrow Lake است که می‌تواند با پیشنهادات AMD Strix Halo و Apple مقابله کند.

اینتل ممکن است با ارائه‌های CPU Arrow Lake Halo، با هدف ایستگاه‌های کاری علاقه‌مندان با iGPU بزرگ‌تر و حافظه نهان جاسازی شده، بزرگ شود

در یک مانیفست حمل و نقل در NBD.LTD مشاهده شد، اولین نگاه خود را به یک نگاه اولیه داریم نمونه ای از پردازنده مرکزی Intel Arrow Lake Halo که به عنوان یک پلتفرم ایستگاه کاری موبایل مشتاق معرفی شده است. به نظر می رسد این تراشه روی “CEDARLHX5SO1DPC1” آزمایش شده است که یک RVP یا پلت فرم ارزیابی مرجع است که برای آزمایش داخلی تراشه قبل از ارسال استفاده می شود. CPU اخیرا ارسال شده است اما به نظر می رسد در سال 2023 (هفته سی و چهارم) تولید شود که به این معنی است که تقریباً یک سال از عمر آن می گذرد.

I>

در حال حاضر، اینتل قصد دارد حداقل چهار خانواده Arrow Lake، Arrow Lake-S برای دسکتاپ ها و Arrow Lake-HX/H/U برای لپ تاپ ها را راه اندازی کند. با این حال، شایعات خانواده Intel Arrow Lake Halo به اوایل سال 2022 بازمی‌گردد، زمانی که تراشه که توسط AdoredTV ذکر شد و در آن زمان به عنوان برچسب گذاری شد Arrow Lake-P (Halo).

در آن زمان ما شاهد اسلاید ادعایی اینتل بودیم که Halo SKU را با نام ARL-P 6C+8A+GT3 “Halo” فهرست کرده بود. گفته شد که این تراشه در هفته 33 سال 2023 تولید می شود که با تاریخ تولید در مانیفست حمل و نقل مطابقت دارد. این تراشه‌ها برای هدف قرار دادن طرح‌های 14 اینچی پریمیوم اپل طراحی شده‌اند و قرار بود مقدمه‌ای بر معماری‌های Lion Cove P-Core و Skymont E-Core در گره فرآیند N3 TSMC باشند. این تراشه همچنین قرار بود دارای یک iGPU سطح GT3 بزرگ‌تر باشد. با حافظه نهان ADM که به عنوان L4 برای iGPU عمل می کرد، قرار بود در کل پنج کاشی وجود داشته باشد، CPU، SOC، IOE، GT3 GPU و ADM.

اینتل نشت نقشه راه CPU Arrow Lake-P Mobility وجود iGPU دیوانه وار 320 اتحادیه اروپا بر اساس معماری Battlemage را تایید می کند. (اعتبار تصویر: AdoredTV)

این تراشه قبل از اینکه کسی درباره AMD’s Strix Halo و به نظر می رسد که تیم قرمز انگیزه پیدا کرده است تا پس از مشاهده طرح‌های اولیه Arrow Lake Halo که کاملاً جذاب به نظر می‌رسند، SKU ردیف “Halo” خود را بسازند.

اینتل قرار بود 14 هسته داشته باشد و آنها را با یک پردازنده گرافیکی GT3 بزرگتر با 320 واحد اجرایی و حافظه نهان اختصاصی Adamantine L4 که می توانست عملکرد آنها را با حاشیه خوبی افزایش دهد. iGPU قرار بود از معماری گرافیکی Alchemist Xe-LPG (+) استفاده کند، اما با توجه به بهینه‌سازی‌هایی که اینتل از طریق جدیدترین درایورها برای خانواده GPU خود انجام داده است، همچنان یک محصول قوی خواهد بود.

برخی از ویژگی‌هایی که در پردازنده‌های اینتل Arrow Lake Halo دیده‌ایم عبارتند از:

  • معماری پنج کاشی (CPU,GPU,SOC,IO,L4)
  • 6 هسته P Lion Cove
  • 8 هسته الکترونیکی Skymont
  • حداکثر 320 واحد Xe-LPG EU (20 هسته Xe)
  • L4 Adamantine Cache
  • بر اساس TSMC N3 Process Node

با این حال، برنامه‌ها برای پردازنده‌های Intel Arrow Lake Halo کاهش یافت یا بسیار تغییر کرد. سری Arc Alchemist اینتل در ابتدا آنطور که انتظار می رفت عمل نکرد و محصول واقعی Lion Cove P-Cores و Skymont E-Cores معرفی شده یک تراشه Halo نیست بلکه یک SoC نازک و سبک است که به نام دریاچه قمری. اینتل همچنین به عنوان “Halo” با اولویت Arrow Lake-S فهرست شده است، اما این نیز دیگر به عنوان CPU های دسکتاپ Arrow Lake در مسیر راه اندازی در ماه اکتبر هستند در حالی که هیچ اطلاعات جدیدی درز یا حتی شایعاتی درباره Halo وجود ندارد. دیدن پرتاب 2024 چه رسد به پرتاب 2025.

این فهرست جدید ممکن است ما را امیدوار کند که هنوز هم ممکن است تراشه‌های Arrow Lake Halo اینتل را به شکل یا شکلی ببینیم، شاید به‌عنوان یک SKU محدود با شریک OEM، اما باید دید. از طرف دیگر AMD به خوبی در حال تولید پردازنده های Strix Halo خود است که تا سال آینده به بازار می آیند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل