اخبار روزاقتصاد

Polkadot JAM به دنبال گسترش تنوع مشتریان است زیرا تیم ها برای 10 میلیون DOT Bounty رقابت می کنند.

Polkadot JAM به دنبال گسترش تنوع مشتریان است زیرا تیم ها برای 10 میلیون DOT Bounty رقابت می کنند.

ممکن است سخت باشد که با همه مخفف‌ها و اختصارات رمزنگاری شده همراه باشید، اما در اینجا یکی از مواردی است که ارزش حفظ کردن را دارد. به JAM توجه کنید زیرا در آینده آن را بسیار بیشتر خواهید شنید. مخفف Joint-Accumulate Machine، JAM در قلب اختراع مجدد رادیکال Polkadot است – و چیزهای زیادی در خطر است، هم برای کاربران و هم برای تیم های توسعه دهنده که برای 10 میلیون جایزه DOT ​​برای پیاده سازی این فناوری رقابت می کنند.

راهنمای کوتاه و شیرین برای JAM

در ماه آوریل، دکتر گاوین وود JAM خاکستری را منتشر کرد. کاغذ. این سند فنی دیدگاه بنیادی او را برای تغییر معماری Polkadot برای پشتیبانی از مقیاس‌پذیری بیشتر و اجازه دادن به نوآوری‌هایی مانند مجموعه‌های مبتنی بر ZK را در بالای پاراچین‌های آن ترسیم می‌کند. JAM استقرار dapp‌ها را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند، پیچیدگی کمتری نسبت به مدل پاراچین فعلی دارد و یک اکوسیستم بدون تراکنش را فعال می‌کند که در آن داده‌ها می‌توانند آزادانه جریان داشته باشند.

در اصل، JAM تلاشی برای ترکیب بهترین عناصر Polkadot با بهترین بخش‌های اتریوم است، همانطور که وود در چت کنار آتش با ویتالیک بوترین در EthPrague. تجسم مفاهیم انتزاعی، به ویژه برای کاربران غیر فنی ممکن است دشوار باشد، اما برای کمک به درک مطلب، استعاره زیر احساس شد

اگر اتریوم را به عنوان شهری در نظر بگیریم که پر از برنامه های کاربردی متعددی است که خیابان های آن را طی می کنند، پولکادوت بیشتر شبیه به مجموعه ای از محله های حومه شهر است که از هم دورتر هستند و توسط یک گذرگاه اصلی – زنجیره رله – به هم متصل شده اند. طراحی بالای شهر Polkadot در مقابل چیدمان مرکز شهر Ethereum باعث می شود اولی کمتر شلوغ و منزوی شود. JAM تلاشی برای بهبود پیوندهای حمل و نقلی است که محله های پولکادوت را به هم متصل می کند.

این را با گسترش انواع سرویس‌هایی که می‌توانند روی زنجیره رله اجرا کنند، با ترکیب معماری قرارداد هوشمند اتریوم با چارچوب پاراچین موجود Polkadot به دست می‌آورد. JAM ماهیچه های جدی مانند پشتیبانی از پردازش موازی را جمع می کند و به Polkadot اجازه می دهد صدها زنجیره و برنامه را به طور همزمان مدیریت کند. در اصل به همین دلیل است که JAM یک اختراع مجدد رادیکال از Polkadot است و چرا جامعه توسعه دهندگان خود را بسیار هیجان زده کرده است.

Web3 Foundation برای غیرمتمرکز کردن JAM جایزه می‌دهد

اهمیت غیرمتمرکز بودن پروتکل های بلاک چین نیازی به بازگویی ندارد. کافی است بگوییم که مانند هر بخش اصلی زیرساخت، JAM باید عاری از کنترل متمرکز باشد. برای دستیابی به این هدف، بنیاد Web3 پاداش قابل توجهی برای توسعه دهندگانی ایجاد کرده است که مایلند چالش ایجاد کلاینت های JAM برای دسترسی به پروتکل آن را بپذیرند.

همانطور که کلاینت‌های مختلفی برای دسترسی به سرویس‌های استیکینگ بلاک چین استفاده می‌شوند، همین امر برای JAM نیز مورد نیاز است و در حال حاضر ده ها پیاده سازی در دست توسعه. در مجموع 10000 DOT و 100000 KSM< /a> در دسترس است< /a> توسط بنیاد Web3 که به دنبال تسریع تلاش ها برای توزیع پروتکل JAM است. این برنامه‌نویسان را تشویق می‌کند تا از زبان‌های برنامه‌نویسی و روش‌های مختلف برای اطمینان از در دسترس بودن مجموعه‌ای از مشتریان مختلف استفاده کنند. اعضای انجمن پولکادوت پیش از اهدای جوایز به بهترین آثار، موارد ارسالی را قضاوت خواهند کرد.

The Bull Case for JAM

پیشرفت هایی که JAM برای Polkadot و web3 به طور کلی به ارمغان می آورد بسیار زیاد است. این 3 برابر ظرفیت محاسباتی است که پاراچین ها در حال حاضر می توانند انجام دهند، 6 برابر ظرفیت محاسباتی Solana و حدود 600 برابر ظرفیت اتریوم. JAM پیامدهای مهمی برای توسعه دهندگان dapp های با حجم بالا دارد و موارد استفاده جدید را برای DeFi، تجارت با فرکانس بالا و موارد دیگر باز می کند. 

یکی از هیجان‌انگیزترین چیزهایی که JAM معرفی خواهد کرد، جمع‌آوری‌های ZK است که به ستون اصلی اتریوم تبدیل شده‌اند اما هنوز به طور جدی در زنجیره‌های دیگر نفوذ نکرده‌اند. اینها به ویژه در زمینه حریم خصوصی کاربردهایی دارند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های مالی را که داده های حساس را در زنجیره فاش نمی کنند کدنویسی کنند. اما همه اینها در پیش است. در حال حاضر، تمرکز بر غیرمتمرکز کردن JAM و تثبیت آن در شبکه اصلی پولکادوت است. پس از رسیدن به آن، آسمان به حد نهایی می رسد.

          بدون هرزنامه، بدون هرزنامه فقط بینش می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا