مدیر ناسا چهار دلیل کلیدی برای ادامه بودجه بوئینگ به اشتراک می گذارد

مدیر ناسا چهار دلیل کلیدی برای ادامه بودجه بوئینگ به اشتراک می گذارد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

بیل نلسون، مدیر ناسا، چهار دلیل کلیدی برای ادامه همکاری با بوئینگ برای مأموریت‌های خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) با وجود مشکلات رانشگر در فضاپیمای دومی را بیان کرد. این مشکلات ناسا را ​​مجبور کرد تا با احتیاط اشتباه کند و تصمیم بگیرد که خدمه را در فوریه سال آینده با خدمه دراگون اسپیس ایکس بازگرداند.

مدیر نلسون دلایل را طی تماس رسانه ای دیروز، که تصمیم ناسا را ​​اعلام کرد، به اشتراک گذاشت. به گفته وی، نیاز به دو فضاپیمای غیرمشابه برای ارسال فضانوردان و ساختار قراردادهای ناسا با بوئینگ از جمله دلایل اصلی ادامه همکاری این دو با یکدیگر در آینده است.

مدیر نلسون می‌گوید:

ناسا به کمک مالی بوئینگ برای افزونگی غیرمشابه، قرارداد “طول بازو” و سابقه طولانی با بوئینگ از جمله کار بر روی SLS ادامه می‌دهد

در طول تماس دیروز، وقتی از نلسون پرسیده شد که چرا آژانس او ​​به کمک مالی بوئینگ ادامه می دهد، نلسون با به اشتراک گذاشتن این که ناسا به “دو فضاپیما نیاز دارد. برای اینکه در صورتی که خدمه برای بردن خدمه به و از آن در دسترس نباشد، مازاد بر نیاز است. ایستگاه فضایی بین المللی.” این افزونگی، که افزونگی غیرمشابه نیز نامیده می‌شود، با هدف اطمینان از دسترسی شبانه‌روزی فضانوردان به ایستگاه است، زیرا خرابی یا مشکلات در یک فضاپیما به دلیل ملاحظات ایمنی نیازی به زمین‌گیری دیگری از ناسا ندارد.

به دلیل دوم، نلسون اظهار داشت که کار ناسا با بوئینگ “طبق یک قرارداد کاملا بازو است. و قراردادی که یک قرارداد قیمت ثابت است.” این قراردادها مبلغی را که ناسا به پیمانکاران خود در طول عمرشان می پردازد، با هر گونه اضافه یا پرداخت اضافی که نیاز به تأیید دارد، تعیین می کند. از سوی دیگر، قراردادهای سنتی معمولاً هزینه به اضافه هستند، که یک مدل پرداخت در حین انجام کار است که در طول چرخه عمر قرارداد به گیرنده قرارداد صورت‌حساب می‌دهد.

سومین دلیل برای ادامه همکاری ناسا با بوئینگ، کار گسترده ای است که آنها روی پروژه های متعدد انجام داده اند. نلسون به اشتراک گذاشت که “بوئینگ در طول سال‌ها شریک بزرگی برای ناسا بوده است. در واقع، سیستم پرتاب فضایی بزرگ، موشک SLS به طور کلی توسط بوئینگ مدیریت می‌شود. و وجود داشته است. سابقه طولانی با بوئینگ.”

فضانوردان ناسا در طول رسانه ها ویلیامز ویلمور صحبت می کنند از ISS در ماه جولای تصویر: تلویزیون ناسا

SLS قدرتمندترین موشک عملیاتی جهان است و اولین پرواز آزمایشی آن در نوامبر 2022 زمانی که فضاپیمای Orion ناسا را ​​به مداری به دور ماه فرستاد با موفقیت انجام شد. Orion طوری طراحی شده است که اولین خدمه را قبل از لنگر انداختن با Starship SpaceX به مدار ماه ببرد و حضور آمریکا را پس از برنامه آپولو به ماه بازگرداند.

در حالی که او در ابتدا قصد داشت سه دلیل را فهرست کند، مدیر پاسخ خود را با یک دلیل پاداش پایان داد. او بیان کرد که “دلیل چهارم این است که آنها  [بوئینگ] مناقصه‌دهنده موفق بودند، اوه، اوه، اسپیس ایکس. زیرا ما دو نفر را می‌خواستیم. بنابراین به همه آن دلایل، چرا منظورم این بود که ناسا با بوئینگ تجارت می کند. استارلاینر ابتدا قرار بود در سال 2017 پرتاب شود، اما چندین بار لغزش نشان داده است که ناسا به بوئینگ پیوسته است تا از مزایای داشتن دو وسیله نقلیه متفاوت که قادر به پرواز خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند، بهره ببرند.

جیم فری، معاون ناسا افزود که “بوئینگ ایستگاه فضایی را برای ما و همچنین پیمانکار اصلی ایستگاه فضایی را اداره می کند. و این در بیست و پنجمین سال فعالیت خود است. بنابراین ما در آنجا نیز سابقه ای طولانی و با سابقه با آنها داریم. .” کن باورسوکس، معاون مدیر عملیات فضایی به او پیوست.

Bowersox ادامه داد که “بوئینگ شریک بسیار خوبی با ما در ایستگاه فضایی بوده است. و، و، و، و به نظر من کلمه کلیدی شریک است. افراد زیادی می‌خواهیم روی رابطه قراردادی تمرکز کنیم که در آن چیزی از شرکت می‌خریم. /em>،” Bowersox گفت. «و ما دو شریک خوب، بوئینگ و اسپیس ایکس، در مورد خدمه تجاری داشته‌ایم. و زمانی که آنها مشکل دارند، ما فقط به سمت آنها سنگ پرتاب نمی‌کنیم یا به آنها نمی‌گوییم که این کار را نمی‌کنیم. آنها را دوست ندارم. ما با آنها کار می کنیم تا از این مشکلات عبور کنیم

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل