حماس: ادعای اشغالگران درباره وجود مناطق امن در غزه «دروغ محض» است

حماس: ادعای اشغالگران درباره وجود مناطق امن در غزه «دروغ محض» است

۲۰:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای وجود بخش‌هایی موسوم به «مناطق امن» در نوار غزه را تکذیب کرد و ادعا‌های ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص را «دروغ محض» و «نوعی فریب» خواند. 

به گزارش الجزیره، حماس گفت: «حقایق تأیید می‌کند که هزاران نفر در پناهگاه‌ها و مراکز آوارگان، مدارس، مؤسسات و چادر‌هایی که اشغالگران آنها را به عنوان امن طبقه‌بندی کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند».

در ادامه این بیانیه با اشاره به دستورات تخلیه متعدد آمده است: «با این وجود، ارتش اسرائیل همچنان به صدور دستورات تخلیه ادامه می‌دهد. این شامل اردوگاه آوارگان مغازی، روستای المصدر و مناطق وسیعی از شهر دیرالبلح می‌شود که شلوغ است و صد‌ها هزار آواره از شمال و جنوب نوار غزه در آن هستند». حماس این تصمیمات را در راستای نسل‌کشی مردم فلسطین و آزار مردم دانست و گفت: «این دستورات بخشی از سیاست اسرائیل برای تعمیق رنج مردم ما و ادامه جنایت نسل کشی و پاکسازی قومی در نوار غزه با پوشش سیاسی و نظامی آمریکاست». 

اشغالگران طی جنگ غزه به دفعات به مدارس حمله کرده‌اند که طبق قوانین بین‌المللی جزء مناطق امن هستند. طی بیش از ۱۰ ماه جنگ غزه، بیش از ۵۰۰ مدرسه هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید ارتش صهیونیست با سرعتی بی‌سابقه در حال تخلیه جنوب غزه است و از ۲۲ ژوئیه (اول مرداد) ۱۳ دستور تخلیه صادر کرده است. سازمان ملل می‌گوید تنها در ماه اوت، تقریباً هر دو روز یکبار  در غزه دستور تخلیه صادر شده و نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر آواره شده اند.

مترجم: زهرا نجفی

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل