اخبار روزفناوری

اپل در حال آزمایش چهار مک جدید با تراشه‌های M4 و رم 16 گیگابایتی است که سه تای آن‌ها دارای یک پردازنده 10 هسته‌ای با کارایی بالا و پردازنده‌ی گرافیکی 10 هسته‌ای خواهند بود.

اپل در حال آزمایش چهار مک جدید با تراشه‌های M4 و رم 16 گیگابایتی است که سه تای آن‌ها دارای یک پردازنده 10 هسته‌ای با کارایی بالا و پردازنده‌ی گرافیکی 10 هسته‌ای خواهند بود.

رویداد معرفی آیفون 16 نزدیک است، و آیفون 16 به تدریج در حال شکل گیری است تا با طراحی جدید و مجموعه ای از ویژگی ها، نسبت به مدل های فعلی یک ارتقاء بسیار قوی باشد. در حالی که انتظار می رود این شرکت رویداد ویژه خود را در 10 سپتامبر میزبانی کند، می شنویم که طبق منابع صنعتی، اپل در حال آزمایش چهار مک جدید با تراشه های M4 وانیلی است. نسخه های جدید M4 مک بوک پرو، مک مینی و آی مک در ماه اکتبر، یک ماه پس از رویداد آیفون 16 این شرکت به نمایش گذاشته خواهند شد.

اپل در حال آزمایش چهار نسخه جدید از M4 Mac با پیکربندی پایه است، بدون اطلاعات در مورد تراشه‌های M4 Pro و M4 Max برای مدل‌های MacBook Pro

براساس Mark Gurman منابع موجود در اپل و گزارش های توسعه دهندگان، چهار مک گزارش شده از نسخه پایه تراشه M4 اپل استفاده می کنند، که بسیار شگفت انگیز است. این شرکت همچنین قرار است مدل‌های جدید مک‌بوک پرو را در اواخر امسال عرضه کند. از مجموع، سه مک M4 دارای یک CPU 10 هسته ای و یک GPU 10 هسته ای هستند که می توانند انواع مختلف ذخیره سازی یک محصول باشند. نسخه چهارم Mac پیکربندی M4 نیست و هر چهار نسخه دارای 16 یا 32 گیگابایت حافظه یکپارچه هستند.

Apple که اخیراً Apple Intelligence را به سرویس‌هایش اضافه کرده، نیازمندی‌های سخت‌افزاری است و RAM یکی از آنهاست. از آنها این شرکت می تواند ویژگی های اختصاصی هوش مصنوعی را برای مک های آینده معرفی کند تا آنها را کمی بالاتر از مدل های موجود قرار دهد. این به این معنی است که دو برابر شدن مقدار رم در مدل پایه می تواند برخی از ویژگی های جدید Apple Intelligence این شرکت را تقویت کند. اپل در چند سال گذشته به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، چرا که با 8 گیگابایت رم پایه حتی برای مدل «پرو» مک‌بوک همراه شد. به نظر می رسد که این در حال تغییر با نسخه های M4 است.

برای مقایسه، نسخه 256 و 512 گیگابایتی اپل M4 iPad Pro با یک CPU 9 هسته‌ای و یک GPU 10 هسته‌ای عرضه می‌شود، اما نسخه‌های ذخیره‌سازی 1 و 2 ترابایتی بالاتر با یک هسته CPU اضافی عرضه می‌شوند. این تحلیلگر فقط جزئیات مربوط به نسخه های پایه تراشه M4 را به اشتراک گذاشته است، به این معنی که هیچ جزئیاتی در مورد تراشه های M4 Pro و M4 Max در دسترس نیست که مدل های 14 اینچی و 16 اینچی مک بوک پرو آینده را تامین می کند.

اخیراً گزارش شده است که اپل کل مجموعه مک خود را ظرف یک سال ارتقا می دهد، به این معنی که این شرکت برنامه هایی برای عرضه تراشه های M4 Ultra نیز دارد. باید توجه داشته باشیم که نسخه M4 Ultra مک استودیو و مک پرو سال آینده، احتمالاً در بازه زمانی بهار یا در رویداد WWDC آن در ژوئن در دسترس خواهد بود.

M4 Pro و M4 Max اپل دارای تعداد هسته های بالاتری خواهند بود زیرا این شرکت دستگاه ها را به عنوان قدرتمندترین مک بوک های خود قرار می دهد. علاوه بر این، تراشه M4 Ultra نیز بهبودهای بیشتری در مشخصات خواهد داشت، اما ما حدس و گمان خود را به یک روز دیگر واگذار می کنیم زیرا هنوز برای نتیجه گیری زود است. تراشه‌های M4 Pro و Max در حال حاضر در گزارش‌های توسعه‌دهندگان ظاهر نشده‌اند، که اگر شرکت فقط قصد دارد مدل‌های پایین‌رده مک را در سال جاری عرضه کند، سردرگمی ایجاد می‌کند.

d8a7d9bed984 d8afd8b1 d8add8a7d984 d8a2d8b2d985d8a7db8cd8b4 da86d987d8a7d8b1 d985daa9 d8acd8afdb8cd8af d8a8d8a7 d8aad8b1d8a7d8b4d987 66ca0b5ee688e

اپل همچنین در حال کار بر روی نسخه باریک‌تر مک مینی است که می‌تواند با تراشه جدید M4 عرضه شود، اما باید دید آیا این شرکت آن را معرفی خواهد کرد یا خیر. در کنار مدل‌های MacBook Pro یا مک بوک ایر. آیا فکر می کنید مک مینی جدید اپل اواخر امسال پس از رویداد آیفون 16 در ماه اکتبر عرضه خواهد شد؟

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا