فروش ضعیف اپل ویژن پرو احتمالاً متا را مجبور به ترک کار با هدست واقعیت افزوده پیشرفته خود، علیرغم داشتن قیمت هدف بسیار پایین تر کرده است.

فروش ضعیف اپل ویژن پرو احتمالاً متا را مجبور به ترک کار با هدست واقعیت افزوده پیشرفته خود، علیرغم داشتن قیمت هدف بسیار پایین تر کرده است.

متا برنامه‌هایی برای معرفی یک هدست واقعیت ترکیبی ممتاز به بازار داشت، احتمالاً در پاسخ به Apple Vision Pro. با این حال، طبق آخرین گزارش، مدیرعامل شرکت، مارک زاکربرگ، به کارمندان خود اطلاع داد که پس از جلسه بررسی محصول، تمام کارهای انجام شده را رها کنند. مدیر اجرایی احتمالاً مشاهده کرده است که هدست واقعیت افزوده 3499 دلاری اپل در مناطق مختلف چقدر خوب عمل می کند و می بیند که چگونه دستگاه هنوز برای عبور از 100000 محموله در ایالات متحده، زاکربرگ ممکن است تصور کرده باشد که پیشنهاد خود متا نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

رقیب متا اپل ویژن پرو قرار بود قیمت هدف 1000 دلاری داشته باشد، اما عرضه آن پس از چند سال برنامه ریزی شده بود

با متوقف شدن کار توسعه، The Information گزارش می دهد که متا کار خود را روی Quest 4 ادامه خواهد داد، که به عنوان جانشین مستقیم Quest 3 عمل می کند، زیرا شرکت قصد دارد تسلط خود را در هدست واقعیت ترکیبی مقرون به صرفه تقویت کند. بازار در مورد رقیب اپل ویژن پرو، قرار بود پنل های میکرو OLED با وضوح بالا، که همان فناوری موجود در هدست شرکت کوپرتینویی است، داشته باشد.

در حالی که متا بنا به گزارش‌ها قصد داشت پوشیدنی‌های روی سر خود را با قیمتی در حدود 1000 دلار بفروشد، هزینه‌های دیوانه‌کننده پنل‌های میکرو OLED این شرکت را مجبور می‌کرد که هزینه بیشتری از مشتریان دریافت کند. برای یادآوری، تخمین زده شد که Apple Vision Pro هزینه ساخت آن 1500 دلار باشد. /a>، با دو پنل میکرو OLED به تنهایی با قیمت 456 دلار. قرار بود این پرتاب در سال 2027 اتفاق بیفتد، اما به نظر می رسد که از جدول خارج شده است.

حتی Meta Quest Pro که با قیمت 1499 دلار وارد بازار شد، نتوانست استقبال لازم را به دست آورد و در نتیجه، مصرف کنندگان به سرعت آن را فراموش کردند. می توان حدس زد که هدست های واقعیت افزوده گران قیمت هنوز جای پای خود را در بازار پیدا نکرده اند، بنابراین گفته می شود اپل بر روی نسخه ارزان قیمتی که تخمین زده می شود تا سال 2025 وارد بازار شود تمرکز کرده است. متأسفانه، این شرکت در حال تلاش برای کاهش قیمت بدون حذف برخی از ویژگی های مهم.

Ming-Chi Kuo، تحلیلگر اوراق بهادار بین المللی TF، پیشتر اشاره کرد که حتی اگر اپل توانسته مشکل قیمت گذاری را برطرف کند، این واقعیت را نفی نمی کند که کاربرد محدودی را برای پوشنده ارائه می دهد و آنها را مجبور می کند پس از چند بار تلاش آن را برگرداند. همین وجوه را می توان در محصول دیگری سرمایه گذاری کرد که ارزش بیشتری برای آنها فراهم می کند، مانند آیفون یا مک بوک.

احتمالاً متا این رفتار مصرف‌کننده را تشخیص داده است و بر روی عرضه هدست‌های واقعیت ترکیبی متمرکز شده است که بار کمتری بر امور مالی افراد وارد می‌کنند. این شرکت همچنین بر بهبود نرم افزار خود تمرکز دارد و با افزودن برنامه ها، نسخه های بعدی می توانند جذابیت مصرف کننده را افزایش دهند.

منبع خبر: اطلاعات

محصولات ذکر شده در این پست

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل