هر مدل پیکسل 9، صرف نظر از اینکه کدام نوع فضای ذخیره‌سازی را دریافت می‌کنید، به‌جای UFS 4.0 از استاندارد کندتر UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

هر مدل پیکسل 9، صرف نظر از اینکه کدام نوع فضای ذخیره‌سازی را دریافت می‌کنید، به‌جای UFS 4.0 از استاندارد کندتر UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

Google اکثر مشخصات سخت افزاری مربوط به هر مدل پیکسل 9 را در طی معرفی رسمی نادیده گرفت، و دلیل خوبی هم دارد، زیرا می توانیم تصور کنیم که مشتریانی که بخواهند یکی از آنها را پیش خرید کنند، اگر متوجه شوند که جدیدترین پرچمداران با حافظه UFS 3.1 به جای UFS 4.0 عرضه می شوند.

UFS 3.1 معمولاً در گوشی‌های هوشمند «قیمت به عملکرد» استفاده می‌شود تا هزینه آن‌ها را کاهش دهد، در حالی که گوشی‌های هوشمند اندرویدی پیشرفته‌تر به استانداردهای سریع‌تری مجهز هستند، بنابراین قطعاً تعجب‌آور است که Google این مسیر را طی کند. با این حال، به همان اندازه که ما ترجیح می‌دهیم از فناوری‌های پیشرفته در گوشی‌های پرچم‌دار استفاده شود، لطفاً به دلایلی که می‌خوانید، آن را به‌عنوان یک معامله‌شکن در نظر نگیرید.

UFS 4.0 دو برابر سریعتر از UFS 3.1 است، اما اگر مجموعه Pixel 9 یک تجربه سطح بالا و پاسخگو را به کاربر ارائه دهد، اهمیت چندانی نخواهد داشت

شایعه‌هایی وجود داشت که در مورد این ادعا صحبت می‌کردند، بنابراین Android Authority تصمیم گرفت مستقیماً از Google سؤال کند. متأسفانه، غول تبلیغاتی تأیید کرده است که حتی اگر مشتریان نسخه‌های ذخیره‌سازی برتر را پیش‌سفارش کنند، سرعتی بالاتر از استاندارد UFS 3.1 را تجربه نخواهند کرد. بر اساس آزمایش انجام شده توسط انتشارات، سرعت خواندن و نوشتن متوالی و خواندن و نوشتن تصادفی در Pixel 9 و Pixel 9 Pro XL در مقایسه با رقبا بسیار کندتر است.

سرعت مدل پایه 980 مگابایت بر ثانیه است، در حالی که Pixel 9 Pro XL می تواند به سرعت 911 مگابایت بر ثانیه برسد. در مقایسه با Zenfone 11 Ultra که مجهز به حافظه UFS 4.0 است، Android Authority دریافت که حداکثر سرعت این گوشی هوشمند به 2130 مگابایت بر ثانیه رسیده است که دو برابر سریعتر از UFS 3.1 است. اکنون، این تفاوت عمده باید بلافاصله مشتریان را از انتخاب هر مدل پیکسل 9 در زمانی که برای خرید در دسترس است منصرف کند، درست است؟

به هیچ وجه، مگر اینکه گیگابایت داده را از Pixel 9 خود به لپ تاپ منتقل کنید، بله، UFS 4.0 یک مزیت بزرگ خواهد بود. فیلمبرداری 4K یا 8K چطور؟ یک ویدیوی 8K 60 فریم بر ثانیه به سرعت نوشتن متوالی 750 مگابایت بر ثانیه برای ارائه عملکردی بی‌نظیر نیاز دارد، اما این گزارش اشاره می‌کند که گوشی‌های هوشمند فشرده‌سازی ویدیو را اعمال می‌کنند، به این معنی که پیکسل 9 برای ضبط با وضوح و نرخ فریم فوق‌الذکر فقط به 100 مگابایت بر ثانیه نیاز دارد.

علاوه بر این، مدل بزرگ هوش مصنوعی گوگل به این معنی است که ضبط ویدیوی فشرده به کیفیت تصویر ضربه نمی زند، زیرا Tensor G4 احتمالاً شما را به یک ویدیوی واضح و تمیز تضمین می کند. با این حال، ما مزایای فناوری UFS 4.0 را کم اهمیت نمی‌دانیم، زیرا سریع، کم مصرف است و نسبت به UFS 3.1 فضای کمتری را اشغال می‌کند. حتی اگر گوگل تصمیم بگیرد که استاندارد ذخیره‌سازی کندتری را برای پیکسل 9 در نظر بگیرد، اگر هنگام استفاده روزانه از یکی از این دستگاه‌ها افت عملکردی نداشته باشد، تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.

امیدواریم که این شرکت با راه اندازی خط تولید پیکسل 10 در سال آینده به رقابت برسد، که همچنین گزارش شده است که با Tensor G5، اولین چیپست داخلی 3 نانومتری گوگل که از نسل بعدی TSMC استفاده می کند، استفاده می شود. فرآیند در حال حاضر، اگر علاقه مند به دریافت پیکسل 9 هستید، آمازون تا 200 دلار کارت هدیه ارائه می دهد اگر یکی از آنها را همین الان پیش‌سفارش دهید.

منبع خبر: Android Authority< /p>

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل