AMD دو مرکز تحقیق و توسعه در تایوان راه‌اندازی می‌کند که هزینه کل آن به ۲۷۰ میلیون دلار می‌رسد.

AMD دو مرکز تحقیق و توسعه در تایوان راه‌اندازی می‌کند که هزینه کل آن به ۲۷۰ میلیون دلار می‌رسد.

AMD قصد دارد با همکاری دولت محلی دو مرکز تحقیق و توسعه در تایوان راه‌اندازی کند که مجموع سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده آن 270 میلیون دلار است.

AMD اکنون مشتاق است تا خود را در قلب تایوان، استخدام استعدادهای محلی و همکاری با شرکای زنجیره تامین قرار دهد

اهمیت استراتژیک تایوان برای شرکت‌های فناوری اصلی مانند NVIDIA و AMD بیش از هر زمان دیگری در حال افزایش است. با ورود هیاهوی هوش مصنوعی، غول‌های فناوری به سمت همکاری نزدیک‌تر با شرکای زنجیره تامین خود حرکت می‌کنند تا از همکاری گسترده‌تر و البته نظارت بر پیشرفت کلی اطمینان حاصل کنند. پس از شایعات مربوط به NVIDIA و AMD با راه اندازی امکانات خود در تایوان، به نظر می رسد که ما اکنون برنامه های اجرایی تیم رد را داریم و مطمئناً جالب به نظر می رسند.

روزنامه اقتصادی تایوان گزارش می‌دهد که AMD قصد دارد دو مرکز تحقیق و توسعه در تایوان ایجاد کند، یکی در تاینان و دیگری در کائوسیونگ. گفته می شود که پروژه کلی تیم رد حدود 8.64 میلیارد دلار یا حدود 270 میلیون دلار هزینه دارد و دولت تایوان حدود 100 میلیون دلار برای حمایت از این طرح سرمایه گذاری کرده است. با توجه به موقعیت‌های استراتژیک، AMD قصد دارد با دانشگاه‌ها و موسسات محلی برای استخدام افراد حرفه‌ای همکاری کند و گفته می‌شود که این تسهیلات 400 شغل از جمله 200 استخدام جهانی ایجاد می‌کند.

این علاقه ناگهانی به تایوان، طرحی است که توسط دولت‌های محلی برای تبدیل کشور به “جزیره هوش مصنوعی” اجرا می‌شود، و برای شرکت‌ها بستری فراهم می‌کند که بتوانند در بازارها پیشرفت کنند. تایوان یک طرح مشارکت جهانی در زمینه تحقیق و توسعه ارائه کرده است که AMD بخشی از آن است که به شرکت‌های فناوری اجازه می‌دهد پایگاه‌های منطقه‌ای را با مشوق‌هایی که توسط دولت در قالب تسهیل مالیات و بودجه ارائه می‌شود، ایجاد کنند. تصمیم تیم رد برای ایجاد تأسیسات تحقیق و توسعه تایوان از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است، که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

اخیراً، در مورد اینکه چگونه NVIDIA اهمیت تایوان را تکرار کرد و چندین بار به حضور این کشور در طول سخنرانی اصلی خود، به ویژه در Computex 2024 اشاره کرد. علاوه بر این، مدیر عامل NVIDIA شام ویژه ای برگزار کردند، از همه مدیران عامل فناوری تایوانی، از جمله MediaTek و TSMC، برای جشن گرفتن این مناسبت دعوت کردند، اما این نشان داد که تیم گرین متوجه شدند که تایوان برای آنها بسیار بیشتر از یک بازار برای منابع زنجیره تامین است. در نهایت، این امر AMD را وادار کرد تا وارد بازار شود

NVIDIA همچنین در راه توسعه امکانات تحقیق و توسعه است. در حالی که ما هنوز برنامه‌های این شرکت را ندیده‌ایم، آنها مطمئناً در سطح بالایی قرار خواهند گرفت، با شایعاتی مبنی بر اینکه این شرکت یک ابررایانه هوش مصنوعی اختصاصی برای تایوان خواهد ساخت. جالب است که ببینیم تایوان چگونه پویایی بازار را در آینده تغییر می دهد، به ویژه با در نظر گرفتن پویایی های منطقه ای، از جمله درگیری چین و تایوان.

منبع خبر: mynavi.jp

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل