اخبار روزاقتصاد

سونی بلاک چین Soneium را راه اندازی می کند زیرا برای پذیرش جریان اصلی وب 3 فشار می آورد

سونی بلاک چین Soneium را راه اندازی می کند زیرا برای پذیرش جریان اصلی وب 3 فشار می آورد

شرکت الکترونیکی ژاپنی سونی در حال توسعه بلاک چین خود به نام Soneium با همکاری ارائه دهنده زیرساخت وب 3 مستقر در سنگاپور Startale است.

این شرکت توسعه را در 23 آگوست اعلام کرد انتشار، با بیان اینکه شبکه آزمایشی Soneium در روزهای آینده فعال خواهد شد. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی را آزمایش کرده و بسازند و راه را برای انتشار عمومی آینده هموار می کند.

سونی بلاک چین جدید را به عنوان یک شبکه عمومی قرار داده است که web3 فناوری در دسترس و جریان اصلی. این شرکت تمرکز اینترنت فعلی را محکوم کرد، جایی که اطلاعات و قدرت اقتصادی در دست چند نهاد متمرکز شده است. به این ترتیب، آن معتقد است که Soneium می تواند به تمرکززدایی اینترنت کمک کند و در عین حال با دو تا از بزرگترین چالش های پیش روی web3 مقابله کند. پذیرش محدود و فقدان موارد استفاده معنادار. 

با این حال، به گفته سوتا واتانابه، مدیر اجرایی Startale، سال اول Soneium به کاربران اصلی وب 3 سپری خواهد شد زیرا این فناوری و جامعه هنوز برای کاربران عمومی آماده نیستند. در سال دوم، برنامه ادغام چندین محصول سونی از جمله سونی موزیک، سونی پیکچرز و بانک سونی در این پلتفرم است. در نهایت، در سال سوم، تیم به دیگر شرکت‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز عمومی اجازه می‌دهد تا بر اساس Soneium بسازند.

شبکه آزمایشی Soneium با فناوری جمع‌آوری خوش‌بینانه که با استفاده از Optimism ساخته شده است اجرا می‌شود (OP) پشته OP. همچنین ماشین مجازی Startale Astar zero-knowledge Ethereum را برای ارائه نقدینگی به عنوان یکپارچه می کند. همچنین توکن های قابل تعویض و غیر قابل تعویض.

سازنده لوازم الکترونیکی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد چگونگی ادغام Soneium را با سایر مشاغل خود برای ایجاد طیف وسیعی از برنامه‌ها و سرویس‌های غیرمتمرکز برای کاربران جدید و موجود web3 بررسی کند. سونی ادعا می کند که زیرساخت جدید بلاک چین به محافظت از حقوق محتوا و ارائه مدل های جدید اشتراک سود برای سازندگان کمک می کند. 

Web3 یک عبارت جذاب است که به تکرار بعدی اینترنت اشاره دارد که بر تمرکززدایی و توانمندسازی کاربران تمرکز دارد. با این حال، توسعه آن با چندین چالش از جمله مقیاس پذیری و قابلیت همکاری مواجه است.

سونی گفت که هدف پروژه جدید بلاکچین خود این است که «مقیاس‌پذیری در سطح اینترنت» داشته باشد، شاهکاری که می‌تواند آن را برای کاربران روزمره سازگارتر کند. در اوایل سال، این شرکت اعلام کرد همکاری با زیمنس برای ایجاد برنامه های کاربردی صنعتی برای متاورس.

اولین محصول این همکاری یک هدست واقعیت ترکیبی بود که به طور خاص برای طراحان و مهندسان وب 3 ساخته شده بود. علاوه بر این، سونی اخیرا خرید صرافی رمزنگاری ژاپنی Amber، که سپس به S.BLOX تغییر نام داد. این شرکت صرافی WhaleFin را اداره می‌کند و همچنین توسط Watanabe مدیر عامل Startale هدایت می‌شود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا