اخبار روزاقتصاد

DBS از راه حل بلاک چین برای پرداخت کمک هزینه دولت رونمایی می کند

DBS از راه حل بلاک چین برای پرداخت کمک هزینه دولت رونمایی می کند

غول بانکداری سنگاپور DBS یک راه حل مبتنی بر بلاک چین ارائه کرده است که از قراردادهای هوشمند برای ساده کردن پرداخت کمک های مالی دولتی استفاده می کند.

طبق یک رسانه محلی گزارش، DBS آزمایشی را با همکاری Enterprise Singapore و انجمن Fintech سنگاپور تکمیل کرد.

به عنوان بخشی از آزمایش، 27 شرکت فین‌تک محلی با استفاده از یک بلاک چین مجاز توسعه‌یافته توسط DBS از SFA کمک‌های مالی دریافت کردند. بلاک چین های مجاز تا حدی غیرمتمرکز هستند و افرادی را که می توانند در شبکه شرکت کنند محدود می کنند. برخلاف بلاک چین‌های عمومی، بلاک‌چین‌های مجاز به شرکت‌کنندگان نیاز دارند که از قبل تأیید شده باشند.

بلاک چین مجاز DBS به ESG و SFA اجازه می‌دهد تا شرایط برنامه‌های کمک مالی را تعیین کنند و تضمین می‌کند که فقط ذینفعان تایید شده این کمک‌ها را دریافت می‌کنند.

قراردادهای هوشمند این شرایط از پیش تعیین شده را تأیید می‌کنند و در صورت برآورده شدن شرایط، کمک‌های بلاعوض به‌طور خودکار پرداخت می‌شود. به این ترتیب، DBS اضافه می کند که این راه حل نیاز به مداخله دستی را کاهش می دهد و به ذینفعان اجازه می دهد تا پرداخت های نقدی را بسیار سریعتر دریافت کنند.

DBS اظهار داشت که آزمایش آزمایشی برای نشان دادن این که چگونه این کمک های مالی قابل برنامه ریزی می توانند شفافیت و کارایی پرداخت های کمک هزینه را بهبود بخشند انجام شد. 

Han Kwee Juan، رئیس کشور DBS سنگاپور، انتظار دارد که راه حل جدید “به موارد استفاده بیشتر، از جمله پرداخت های پروژه مبتنی بر نقطه عطف، پاداش های مصرف کننده، و موارد دیگر گسترش یابد.”

DBS همچنین قصد دارد به عنوان بخشی از Project Orchid. مرجع پولی سنگاپور راه اندازی شد ابتکار ارز دیجیتال چند ساله در سال گذشته برای بررسی موارد استفاده مختلف برای پول دیجیتال.

نوآوری پیشگام در بلاک چین DBS

در میان ابتکارات دیگر، DBS اخیرا یک پروژه آزمایشی مبتنی بر بلاک چین را با مشارکت Ant International برای بهبود مدیریت خزانه داری و نقدینگی فرامرزی راه اندازی کرد. پروژه DBS Treasury Tokens همچنین از بلاک چین مجاز DBS برای پشتیبانی از عملیات خزانه‌داری چند ارزی برای Ant International، شرکتی که پشت سرویس پرداخت تلفن همراه Alipay+ قرار دارد، استفاده می‌کند.

در کنار تلاش‌های توکن‌سازی، DBS در بخش ارزهای دیجیتال نیز در حال پیشرفت است. در ماه جولای، بانک یک شریک نگهبانی شد برای Paxos، یک صادرکننده استیبل کوین مستقر در نیویورک. در فوریه، DBS خدمات خود را گسترش داد تا راه حل های رمزنگاری را به مشتریان در هنگ کنگ ارائه دهد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا