اخبار روزفناوری

کوالکام اسنپدراگون 7s نسل 3 را برای دستگاه های میان رده با قابلیت های هوش مصنوعی، 20 درصد بهبود عملکرد CPU و عملکرد دوربین ارتقا یافته معرفی کرد.

کوالکام اسنپدراگون 7s نسل 3 را برای دستگاه های میان رده با قابلیت های هوش مصنوعی، 20 درصد بهبود عملکرد CPU و عملکرد دوربین ارتقا یافته معرفی کرد.

مدت زیادی از مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام نمی گذرد در یک برگه اطلاعاتی لو رفته ظاهر شد، و به ما اطلاعاتی در مورد انتظارات پردازنده‌ای که برای دستگاه‌های پرچمدار در نظر گرفته شده است ارائه می‌کند. . اکنون می‌دانیم که این تنها پردازنده‌ای نیست که در حال کار است، زیرا این شرکت روی پلتفرمی کار می‌کند که بر روی دستگاه‌های میان‌رده زیر کاپوت Snapdragon 7 تمرکز دارد. اکنون یک اعلامیه رسمی جدید در حال انجام است و جزئیات مهمی از چیپست Snapdragon 7s Gen 3 در اختیار ما قرار می دهد.

جدیدترین پلتفرم موبایل کوالکام Snapdragon 7s Gen 3 معرفی شد و برای گوشی های میان رده سامسونگ گلکسی عرضه می شود

کوالکام تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 را در ماه مارس معرفی کرد که قرار است ترکیبی از ویژگی های درجه یک و میان رده باشد. آخرین پلتفرم Snapdragon 7s Gen 3 یک SoC جدید در این سری را نشان می دهد که دستگاه های میان رده را هدف قرار می دهد و در مقایسه با جانشین خود یعنی چیپست Snapdragon 7s Gen 2 دارای قابلیت های قابل توجهی است. انتظار می‌رود این چیپست به تلفن‌های هوشمند سامسونگ گلکسی قدرت دهد، و این سری ممکن است تنها چیپست مجهز به پردازنده جدید نباشد، زیرا بسیاری از شرکت‌های دیگر برای استفاده از جدیدترین چیپست با هم همکاری می‌کنند.

چیپست Snapdragon 7s Gen 3 را می‌توان نسخه پایین‌تری از 7 Plus در خط تولید در نظر گرفت، اما قرار است برخی از همان قابلیت‌های هوش مصنوعی را در محدوده مقرون به صرفه ارائه دهد. این دستگاه دارای عملکرد بهبود یافته هوش مصنوعی اسنپدراگون 7s نسل 2 و قابلیت پشتیبانی از چندین مدل LLM است.

به عنوان Qualcomm پیشنهاد می‌کند، SoC جدید مبتنی بر راه‌اندازی فرآیند 4 نانومتری، دارای 20 درصد بهبود عملکرد CPU نسبت به چیپ‌ست قبلی است و GPU Adreno قصد دارد عملکرد را به شدت بهبود بخشد. همچنین در مصرف انرژی کارآمد است، زیرا CPU Kryo تقریباً دو برابر بیشتر از نسل قبلی در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

چیپست Snapdragon 7s Gen 3 دارای تاییدیه هسته 1+3+4، هسته اصلی با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، سه هسته عملکرد در 24 گیگاهرتز و کارایی با سرعت ساعت 1.8 گیگاهرتز است. تنظیمات دوربین نیز شاهد برخی ارتقاءهای حیاتی خواهد بود، با قابلیت‌هایی برای مدیریت طرح‌بندی دوربین سه‌گانه تا 21 مگاپیکسل. این پردازنده می‌تواند عکس‌های فوری 200 مگاپیکسلی را مدیریت کند و ویدیوهای 4K HDR را با کمک 4K sHDR و ISP سه‌گانه 12 بیتی ارائه می‌کند.

daa9d988d8a7d984daa9d8a7d985 d8a7d8b3d986d9bed8afd8b1d8a7daafd988d986 7s d986d8b3d984 3 d8b1d8a7 d8a8d8b1d8a7db8c d8afd8b3d8aadaafd8a7 66c5194e44b25

این پردازنده جدید همچنین در حال گسترش پشتیبانی از اتصال خود با شبکه های Wi-Fi 6E و 5G است که به گسترش پهنای باند بیشتری نسبت به نسل قبلی کمک می کند. انتظار می‌رود Qualcomm 7s Gen 3 توسط Realme، Samsung و Sharp به کار گرفته شود و شیائومی اولین دستگاهی است که در ماه سپتامبر روی آن عرضه می‌شود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا