اخبار روزاقتصاد

بیت کوین به 61 هزار دلار رسید، سکه های قدیمی وارد زنجیره شدند

بیت کوین به 61 هزار دلار رسید، سکه های قدیمی وارد زنجیره شدند

بیت کوین بالاخره پس از یک هفته تثبیت نزولی، دوباره از مرز 61000 دلار عبور کرد. 

بیت‌کوین (BTC) در 24 سال گذشته 4 درصد افزایش یافته است. ساعت است و در زمان نگارش این مقاله با قیمت 61050 دلار معامله می شود و ارزش بازار آن برای اولین بار در هفته گذشته از مرز 1.2 تریلیون دلار فراتر رفت.


Bitcoin reaches $61k, old coins enter chain - 1
قیمت BTC، فعالیت نهنگ، RSI و گردش غیرفعال – 20 اوت | منبع: Santiment

علاوه بر این، حجم معاملات روزانه بیت کوین 49 درصد افزایش یافت و به 29 میلیارد دلار رسید. به دنبال افزایش قیمت، دارندگان قدیمی بیت کوین شروع به حرکت کرده اند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Santiment، در طول روز گذشته، سکون پنج ساله بیت کوین از 117 بیت کوین به 728 بیت کوین افزایش یافته است.

علاوه بر این، گردش غیرفعال یک ساله دارایی از 1806 بیت کوین به 6759 بیت کوین در همان بازه زمانی افزایش یافت، که نشان می دهد دارندگان بیت کوین بلندمدت ممکن است به دنبال سودهای بالقوه در این نقطه قیمت باشند.

داده‌های پلت‌فرم اطلاعاتی بازار نشان می‌دهد که تعداد نهنگ متشکل از حداقل 100000 دلار بیت کوین از 5041 به 7565 تراکنش منحصر به فرد در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است. معمولاً در شرایط مشابه به دلیل افزایش فعالیت نهنگ انتظار می‌رود سود کوتاه‌مدت داشته باشد، حجم معاملات و حرکات قدیمی BTC.

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی بیت کوین زیر 50 باقی می ماند و این نشان می دهد که ارز دیجیتال پرچمدار علیرغم افزایش قیمت، بیش از حد خرید نشده است. 

شتاب قیمت بیت کوین باعث ایجاد بازار شده است – موج گسترده بر اساس داده‌های CoinGecko، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال 2.8 درصد افزایش یافته است. 24 ساعت گذشته و در حال حاضر 2.24 تریلیون دلار است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا