اخبار روزفناوری

رکورد ماموریت خصوصی اسپیس ایکس با 1400 کیلومتر راهپیمایی فضایی همراه با ارتقاهای بزرگ

رکورد ماموریت خصوصی اسپیس ایکس با 1400 کیلومتر راهپیمایی فضایی همراه با ارتقاهای بزرگ

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

برنامه پولاریس میلیاردر جرد آیزاکمن و اسپیس ایکس آخرین جزئیات ماموریت آتی خود را در بیست و ششم به اشتراک گذاشته اند که نه تنها اولین راهپیمایی فضایی تجاری در تاریخ بشر است، بلکه رکورد بالاترین پرواز فضایی در مدار را از زمان برنامه آپولو نیز شکسته است. آیزاکمن به همراه کید پوتیت، خلبان پولاریس داون و سارا گیلیس و آنا منون از اسپیس ایکس، اواخر این ماه به آسمان خواهند رفت و پنج روز را در مدار خواهند گذراند و در طی آن آزمایشاتی را انجام خواهند داد و پیاده روی فضایی انجام خواهند داد. در طی یک گفتگوی رسانه ای اوایل امروز، ایزاکمن و خدمه اش جزئیات ماموریت Polaris Dawn را به اشتراک گذاشتند، که به طور قابل توجهی قابلیت های مهندسی فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس را گسترش می دهد.

SpaceX به‌روزرسانی‌های قابل توجهی در Crew Dragon قبل از ماموریت Polaris Dawn انجام می‌دهد

با شروع مشخصات ماموریت، ایزاکمن توضیح داد که پس از پرتاب Polaris Dawn در فالکون 9، در مداری 1200 کیلومتری قرار خواهد گرفت که بعداً به 1400 کیلومتر افزایش یافته و رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد. به گفته وی، «این دورترین دورترین انسان از آخرین باری است که انسان ها بیش از پنجاه سال پیش روی ماه راه رفتند

او افزود که این تلاش برای ثبت، یادگیری فوق‌العاده‌ای برای سلامت انسان، استقامت فضاپیما و علم به‌ویژه به دلیل تشعشعات به همراه خواهد داشت. به گفته ایزاکمن، خدمه قبل از دفاع تا 1200 کیلومتری برای یک رکورد دیگر، «کمترین زمان، اوم، برای جمع آوری داده هایی که می خواهیم لازم است در این ارتفاع می مانند.

این رکورد اولین باری است که یک خدمه کاملاً تجاری پیاده روی فضایی را انجام می دهند. هدف اصلی این راهپیمایی فضایی آزمایش لباس‌های پیاده‌روی فضایی نسل اول اسپیس‌ایکس و اطلاع‌رسانی در مورد طراحی برای موارد استفاده در آینده، از جمله مأموریت‌ها به مریخ است. مسلماً این خطرناک‌ترین قسمت پرواز خواهد بود، زیرا دو خدمه در حالی که هر چهار نفر در معرض خلاء فضا هستند، به بیرون از کشتی می‌روند.

کل عملیات راهپیمایی فضایی، از هواگیری فضاپیما تا فشار مجدد، دو ساعت طول خواهد کشید، و زمان واقعی خارج از وسیله نقلیه “جایی در همسایگی شما، پانزده تا بیست دقیقه در هر زمانی که ما هستیم آیزاکمن بیان کرد.

روتر WiFi Starlink SpaceX در داخل Crew Dragon بخشی از آزمایش حیاتی دیگری خواهد بود. تصویر: SpaceX

طبق گفته سارا گیلیس از SpaceX، تقریباً یک ساعت پس از رسیدن خدمه به مدار، آنها یک پروتکل پیش تنفس را برای پاکسازی بدن خود از نیتروژن و جلوگیری از بیماری فشار پس از کاهش فشار خدمه به خلاء شروع می کنند. در روز دوم پرواز، خدمه لباس‌های فضایی خود را می‌پوشند و قبل از چک کردن، به آن‌ها فشار می‌آورند تا خود را برای پیاده‌روی فضایی روز بعد آماده کنند. در روز سوم، آخرین تنفس اولیه با اکسیژن خالص انجام می شود و سپس راهپیمایی فضایی آغاز می شود.

به عنوان بخشی از تغییر اژدها برای برآورده کردن الزامات ماموریت، ارتقاءهایی در سیستم پشتیبانی از زندگی برای افزایش میزان اکسیژنی که می تواند به لباس تغذیه شود وجود دارد. مجموعه سنجش محیطی کشتی نیز برای نظارت صحیح خدمه در طول سفر ارتقا یافته است. SpaceX همچنین یک سیستم فشار مجدد نیتروژن جدید اضافه کرده است که اژدها را پس از پیاده روی فضایی تحت فشار قرار می دهد.

SpaceX قبلاً Crew Dragon را در زمین کاهش داده و مجدداً تحت فشار قرار داده است تا سیستم‌های آن را آزمایش کرده و مواد شیمیایی را قبل از مأموریت حذف کند. ارتقای دیگر در ماژول فوروارد است. این هواپیما که «اسکای واکر» نامیده می‌شود، به عنوان تکیه‌گاه و تکیه‌گاه خدمه در طول حمله فضایی آن‌ها عمل می‌کند. دسته‌های دستی اضافی برای عملیات داخلی به دریچه اضافه شده است، همچنین موتور جدیدی روی دریچه جلو اضافه شده است.

در طول ماموریت، یک پیوند لیزری استارلینک بر روی تنه اژدها با ماهواره‌های موجود در مدار برای اولین آزمایش استارلینک مبتنی بر لیزر در یک پرواز فضایی خدمه‌ای ارتباط برقرار می‌کند. به گفته ایزاکمن، این آزمایش پتانسیل این را دارد که “>یک مسیر ارتباطی کاملاً جدید را باز کند، نه فقط برای اژدها” بلکه برای سایرین مانند “کشتی های ستاره ای، یا سایر ماهواره ها یا تلسکوپ ها” آنجا” تا “بخشی از بار روی TDRSS موجود و زیرساخت ایستگاه زمینی را آزاد کنید.”

d8b1daa9d988d8b1d8af d985d8a7d985d988d8b1db8cd8aa d8aed8b5d988d8b5db8c d8a7d8b3d9bedb8cd8b3 d8a7db8cdaa9d8b3 d8a8d8a7 1400 daa9db8cd984 66c3d3c3cef12

بعد از سپیده دم پولاریس، برنامه پولاریس دو ماموریت دیگر را برنامه ریزی کرده است. Polaris II و Polaris III به آنچه از ماموریت آتی آموخته شد اضافه می کنند و وسیله نقلیه را تغییر می دهند. این به این دلیل است که Polaris III قرار است اولین پرواز فضایی انسان استارشیپ باشد. Polaris Dawn قرار است در 26 آگوست به پرواز درآید و زمان پرواز نهایی در روز پرتاب تعیین شود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا