حافظه نسل بعدی HBM4 سامسونگ تا پایان سال 2025 وارد تولید انبوه می شود و در سه ماهه آینده به تولید انبوه می رسد

حافظه نسل بعدی HBM4 سامسونگ تا پایان سال 2025 وارد تولید انبوه می شود و در سه ماهه آینده به تولید انبوه می رسد

به نظر می‌رسد سامسونگ در بازارهای حافظه HBM4 نسل بعدی پیشتاز باشد، زیرا غول کره‌ای قرار است تا پایان سال جاری از فناوری‌های پیشرفته استفاده کند.

حافظه HBM4 سامسونگ قرار است با همتای SK hynix رودررو شود. رقابت این بار شدیدتر خواهد بود

صنعت HBM تحت تبلیغات هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است و تقاضا به سطوح جدیدی افزایش یافته است. این امر شرکت هایی مانند سامسونگ و SK hynix را بر آن داشته است تا محصولات HBM خود را برای تامین سوخت نوآوری که در حال حاضر در اوج خود در بازار است، توسعه دهند. جالب اینجاست که ما هرگز واقعاً به‌روزرسانی حافظه HBM4 سامسونگ نداشتیم، جدا از این واقعیت که غول کره‌ای در فرایند توسعه، اما گزارش جدیدی از Elec جزئیات مربوط به محصول بعدی HBM سامسونگ را فاش کرده است و ادعا می کند که تا پایان سال 2025 برای تولید انبوه آماده است.

گزارش شده است که سامسونگ کار مقدماتی را در مورد HBM4 آغاز کرده است و انتظار می‌رود که غول کره‌ای تا سه ماهه چهارم سال 2024 به مراحل حذفی برسد. حذف نوار معمولاً به این معنی است که طراحی و روش‌های تولید یک محصول خاص نهایی شده است، بنابراین با توجه به این موضوع، می‌توان نتیجه گرفت که حافظه HBM4 سامسونگ تا سال آینده در بازار عرضه خواهد شد. انتظار می رود HBM4 سامسونگ نیز به زودی به مراحل نمونه برداری از محصول برسد، و در حالی که ما از مشتریان بالقوه این شرکت بی اطلاع هستیم، NVIDIA و AMD در خط خواهند بود.

در مورد مشخصات HBM4 سامسونگ، گفته می‌شود که این شرکت از قالب‌های منطقی و نیمه‌هادی استفاده می‌کند که یک مسیر جدید کشف شده توسط صنعت برای پیشرفت در قابلیت های HBM. فاش شده است که غول کره ای از فرآیند 4 نانومتری خود از بخش ریخته گری استفاده خواهد کرد و از DRAM 1c نسل ششم 10 نانومتری استفاده خواهد کرد که به عنوان یکی از بالاترین ها در بازارها شناخته می شود. جالب اینجاست که شایعه شده است که SK hynix با توجه به استراتژی سامسونگ تصمیم گرفته است از DRAM 1c نیز استفاده کند، بنابراین رقابت شدید است.

HBM4 قرار است نقش بزرگی در آینده بازارهای محاسباتی ایفا کند، با توجه به اینکه انتظار می‌رود شاهد ادغام در محصولات اصلی نسل بعدی هوش مصنوعی، مانند < a href="https://wccftech.com/nvidia-next-gen-r100-rubin-gpus-q4-2025-tsmc-n3-8-hbm4-stacks-3nm-grace-cpu-focus-on-power- efficiency/">معماری Rubin از NVIDIA، همراه با سری MI400 AMD. سوال بزرگ در اینجا این است که کدام یک از این دو شرکت، سامسونگ یا SK hynix، مورد توجه بازار قرار خواهند گرفت، و این چیزی است که تنها زمان تصمیم خواهد گرفت.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل