Tensor G4 در حال اجرا در پیکسل 9 پرو XL برتر گوگل تا 50 درصد از حداکثر کارایی خود را دریچه گاز می دهد که نشان دهنده راندمان حرارتی ضعیف است

Tensor G4 در حال اجرا در پیکسل 9 پرو XL برتر گوگل تا 50 درصد از حداکثر کارایی خود را دریچه گاز می دهد که نشان دهنده راندمان حرارتی ضعیف است

مدیران Google جدیدترین Tensor G4 را ستایش کردند که در تک تک مدل‌های جدید معرفی‌شده پیکسل 9 وجود دارد و ادعا می‌کند عملکرد خام و هوش مصنوعی بهتری همراه با بهره‌وری انرژی باورنکردنی دارد. با این حال، این ویژگی‌ها در آخرین تست استرس مربوط به Pixel 9 Pro XL نشان داده نشدند، زیرا چیپست تا 50 درصد حداکثر عملکرد خود را کاهش داد.

تست استرس جدید همچنین نشان می‌دهد که هسته‌های بازده متعلق به Tensor G4 به دلیل درگیری حرارتی تا 0.57 گیگاهرتز کاهش یافته است

در طول رویداد Google Pixel 9، مشخص شد که به جز مدل پایه، Pixel 9 Pro، Pixel 9 Pro XL و Pixel 9 Pro Fold مجهز به محفظه بخار، که به کنترل حرارتی Tensor G4 و در نتیجه عملکرد بهتر کمک می کند. با توجه به اینکه پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو سال گذشته از مشکل شدید مشکلات گرمای بیش از حد هنگام اجرای تست استرس.

متأسفانه، در این مناسبت، @callmeshazzam نشان می‌دهد که Pixel 9 Pro XL، بالاترین و بزرگترین مدل Google، نمی‌تواند از داغ شدن بیش از حد Tensor G4 جلوگیری کند. تست استرس نشان می دهد که هسته های عملکرد SoC از 3.10 گیگاهرتز به 1.32 گیگاهرتز کاهش یافته است و هسته های بازده از 1.92 گیگاهرتز به 0.57 گیگاهرتز کاهش یافته است. این یک نمایش ناامیدکننده از Tensor G4 است، اما قبل از اینکه خوانندگان شروع به انتقاد از Google برای دریافت هزینه 1099 دلاری برای یک پرچمدار با عملکرد پایین تر کنند، باید چند نکته را در نظر گرفت.

اولاً، ما نمی‌دانیم دمای محیطی که Pixel 9 Pro XL در آن آزمایش شده است، وجود ندارد، زیرا تأثیر عمده‌ای بر توانایی چیپست برای جلوگیری از گلوگاه حرارتی تا زمانی که ممکن است دارد. علاوه بر این، مدتی قبل گزارش دادیم که حتی Dimensity 9300 مدیاتک، یک چیپست ساخته شده بر روی فرآیند 4 نانومتری N4P TSMC، 46 درصد از حداکثر عملکرد خود را از دست داد هنگام اجرای همان تست استرس در Vivo X100، که به محفظه بخار نیز مجهز است.

این نتایج نشان می‌دهد که تست استرس برای به زانو درآوردن SoCهای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است، بنابراین این امکان وجود دارد که حتی کم مصرف‌ترین سیلیکون نیز با این برنامه مبارزه کند. . امیدواریم در آزمایش‌های دیگر، Tensor G4 چنین نمایش ضعیفی ارائه نکند و در واقع ثابت کند که Pixel 9 Pro XL ارزش قیمت در سطح پرچم‌دار خود را دارد.

منبع خبر: @callmeshazzam

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل