کیم داتکام موسس Bitcache قول داد با استرداد به ایالات متحده مبارزه کند

کیم داتکام موسس Bitcache قول داد با استرداد به ایالات متحده مبارزه کند

کیم داتکام، بنیانگذار Bitcache و Megaupload، مصمم است در برابر استرداد به ایالات متحده مقاومت کند و ادعای آزار و شکنجه سیاسی داشته و قول داده در نیوزیلند بماند.

کیم داتکام، کارآفرین اینترنتی آلمانی-فنلاندی، که به دلیل دیدگاه های سیاسی جنجالی خود شناخته می شود، اکنون با چالش جدیدی روبرو است زیرا وزیر دادگستری نیوزلند، پل گلد اسمیت، دستور استرداد وی به ایالات متحده را امضا کرده است.

این اقدام یک نبرد حقوقی را دوباره شعله ور کرده است که بیش از ده سال طول کشیده است، به گفته گزارش از نیوزیلند هرالد. Dotcom در نیوزیلند از سال 2010، و از سال 2012 به دنبال یک عملیات شدید جهانی که منجر به دستگیری وی شد، با تهدید استرداد مواجه شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده داتکام را به تعدادی از جرایم جدی، از جمله نقض کپی رایت جنایی، پولشویی، دزدی و کلاهبرداری سیمی متهم کرد که همگی به نقش او در عملیات Megaupload مرتبط است. مقامات ایالات متحده این پلتفرم را به فعال کردن دزدی دریایی گسترده و سودجویی از توزیع غیرقانونی محتوای دارای حق نسخه برداری متهم کردند.

در 15 آگوست پست سرکش در X، کارآفرین رمزارز که یک بار قول داده بیت کوین بیاورد (BTC) به توده ها از طریق Bitcache و Megaupload، اعلام کرد: “من عاشق نیوزیلند هستم. من ترک نمی‌کنم،» که نشان‌دهنده قصد روشنی برای ماندن در کشور با وجود تهدید استرداد است.

کیم داتکام بی‌نظمی‌های قانونی و آزار و شکنجه سیاسی را ادعا می‌کند

تیم حقوقی Dotcom – به رهبری ایرا راثکن – برنامه‌های خود را برای بررسی قضایی حکم استرداد در ایکس پست جداگانه، با بیان اینکه مبارزه برای عدالت هنوز به پایان نرسیده است. روتکن همچنین بر بی‌نظمی‌های قانونی متعددی که پرونده Dotcom را تحت تأثیر قرار داده است، از جمله حمله غیرقانونی دولت به خانه خانواده‌اش، نظارت غیرقانونی، و مخفی کردن و از بین بردن شواهد حیاتی اشاره کرد.

این منتقد قدیمی ایالات متحده معتقد است که مشکلات حقوقی او ناشی از حمایت وی از ویکی لیکس و جولیان آسانژ بنیانگذار آن است که اخیراً به اتهام جاسوسی و پس از سال ها درگیری به خانه به استرالیا بازگشت. استرداد ایالات متحده.

در یک سری پست دیگر در X، داتکام اشاره کرد که کمک های مالی او به ویکی لیکس، از جمله کمک 100000 دلاری که مدت کوتاهی پس از آزادی به قید وثیقه انجام شد، ممکن است باعث تعقیب دولت ایالات متحده برای وی شده باشد.

علاوه بر این، Dotcom وزارت دادگستری تحت مدیریت جو بایدن را متهم کرد که او را به دلایل سیاسی مورد هدف قرار داده است و شباهتی بین وضعیت او و رئیس جمهور سابق ترسیم کرده است دونالد ترامپ دعواهای حقوقی.

Bitcache که در سال 2016 تأسیس شد، با معرفی ریزتراکنش‌های مقرون‌به‌صرفه که در آن انتقال فایل در Megaupload به تراکنش‌های بیت‌کوین مرتبط می‌شود، قرار بود کاربرد بیت‌کوین را افزایش دهد و در نتیجه شناسایی کاربران پلتفرم اشتراک‌گذاری فایل را بسیار دشوار می‌کند. با این حال، در سال 2023، یک دادگاه نیوزلند Bitcache را وارد انحلال، پس از اینکه ادعا شد شرکت بیش از 13 میلیون دلار به طلبکاران مختلف بدهکار است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل