NEBRA تجمع کننده اثبات دانش صفر خود را در اتریوم راه اندازی کرد

NEBRA تجمع کننده اثبات دانش صفر خود را در اتریوم راه اندازی کرد

پلتفرم اثبات دانش صفر NEBRA راه حل جمع آوری اثبات جهانی خود را راه اندازی کرده است و مزایای تأیید ZKP را برای صنعت رمزنگاری به ارمغان می آورد.

NEBRA UPA، که در اتریوم (ETH) به‌صورت زنده منتشر شد، پروتکلی است که مدارک دانش صفر را در یک واحد ترکیب می‌کند. اثباتی برای ارائه تاییدیه زنجیره ای مقرون به صرفه. تیم NEBRA گفت که پروتکل UPA برای تقویت مقیاس و حریم خصوصی در زنجیره‌های بلوکی از طریق تجمیع اثبات طراحی شده است. در یک بیانیه مطبوعاتی به اشتراک گذاشته شده با crypto.news.

«عملکرد کم و هزینه بالای تأیید، موانع عمده‌ای هستند که مانع از استفاده کامل برنامه‌ها از فناوری ZKP می‌شوند. اما با NEBRA UPA، ZKP دیگر رویایی برای آینده نیست – راه حلی است که در حال حاضر در دسترس است و در حال استفاده است.»

شومو چو، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی NEBRA.

راه حلی برای پروتکل های zkEVM و RaaS

پروتکل‌ها و پروژه‌هایی که از راه‌حل UPA بهره می‌برند، شامل ماشین‌های مجازی با دانش صفر، پردازنده‌های مشترک، راه‌حل‌های جمع‌آوری به عنوان یک سرویس و برنامه‌های کاربردی مصرف‌کننده هستند.

نمونه‌ای از دومی پروژه WorldCoin (WLD) است که برای تأیید کاربر به ZKP برای گوی آن ضربه می‌زند. یک انسان منحصر به فرد است برنامه جهانی پروژه از این فناوری برای اثبات هویت بدون افشای اطلاعات استفاده می کند. دیگر پروژه های قابل توجه در اکوسیستم ZKP عبارتند از Polygon zkVM، ZK Sync و Starknet.

مساله هزینه

هزینه‌های ZKP می‌تواند گزاف باشد، اما UPA به‌نظر می‌رسد این هزینه را از 20 دلار به 2 دلار برای اتریوم و از 2 دلار به 0.2 دلار برای راه‌حل‌های لایه 2 کاهش دهد. کاهش قابل توجه در هزینه اثبات ZK برای موارد استفاده روزمره از رمزنگاری، مانند خرید قهوه، توسعه دهندگان را قدرتمند می کند و به پذیرش در برنامه های غیرمتمرکز می افزاید.

«چه کسی می خواهد برای خرید قهوه 20 دلار برای اثبات ZK بپردازد؟ اما زمانی که هزینه به چند سنت کاهش یابد، امکانات بی‌شماری برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز باز می‌شود.»

-Yi Tong یکی از بنیانگذاران Nebra.

NEBRA در مجموع 4.5 میلیون دلار از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز ارزهای دیجیتال، از جمله Andreessen Horowitz، Bankless Ventures و Nascent جذب کرده است. این پلتفرم قصد دارد UPA v2 را در L2 های برتر مستقر کند تا به dApp های بیشتری اجازه دهد از مزایای کاهش هزینه ها برای استفاده از ZKP در زنجیره استفاده کنند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل