اخبار روزفناوری

اپل تراشه NFC خود را برای توسعه دهندگان شخص ثالث باز می کند و به آنها امکان می دهد پرداخت های بدون تماس را از طریق برنامه های خود ارائه دهند.

اپل تراشه NFC خود را برای توسعه دهندگان شخص ثالث باز می کند و به آنها امکان می دهد پرداخت های بدون تماس را از طریق برنامه های خود ارائه دهند.

تراشه NFC در داخل آیفون‌ها برای Apple Pay، سیستم پرداخت بدون تماس این شرکت که توسط بسیاری از تاجران در سراسر جهان استفاده می‌شود، استفاده می‌شود. متأسفانه، توسعه دهندگان شخص ثالث تا امروز که اپل این خبر را رسمی اعلام کرد، قادر به استفاده از این ویژگی و ارائه سیستم های پرداخت خود نبودند. به دنبال فشار بی وقفه برای باز کردن پرداخت های NFC به رقبا توسط اتحادیه اروپا، این غول فناوری با کمال میل تصمیم گرفته است که بازوی خود را به توسعه دهندگان در ایالات متحده و سایر کشورها گسترش دهد. به این ترتیب، برنامه‌ها می‌توانند به‌جای اینکه مجبور به استفاده از Apple Pay یا Apple Wallet شوند، پرداخت‌های بدون تماس را با استفاده از APIهای جدید ارائه کنند.

این ویژگی با انتشار رسمی iOS 18.1 در دسترس خواهد بود

با باز کردن تراشه NFC، توسعه‌دهندگان می‌توانند پرداخت‌هایی را برای پرداخت‌های درون فروشگاهی خود بپذیرند، اما این امکانات بی‌پایان است. این تغییر را می توان برای توسعه کلیدهای دیجیتال ماشین، کلید هتل، کلید خانه، ترانزیت، شناسه دانشجویی و موارد دیگر مورد استفاده قرار داد. توسعه دهندگان به API های جدید دسترسی خواهند داشت و از Secure Enclave در داخل آیفون استفاده می کنند. این یک تراشه تایید شده است که اطلاعات حساس را مستقیماً روی خود دستگاه ذخیره می کند. اپل توضیح داده است که چگونه توسعه‌دهندگان می‌توانند از تراشه NFC در زیر استفاده کنند و همچنین اشاره کرده است که کدام مناطق اولین کسانی هستند که آن را دریافت می‌کنند.

“برای گنجاندن این راه حل جدید در برنامه های آیفون خود، توسعه دهندگان باید با اپل قرارداد تجاری منعقد کنند، حق NFC و SE را درخواست کنند و هزینه های مربوطه را بپردازند. این تضمین می‌کند که فقط توسعه‌دهندگان مجاز که الزامات خاص صنعت و مقررات را برآورده می‌کنند و به استانداردهای امنیتی و حفظ حریم خصوصی اپل متعهد هستند، می‌توانند به APIهای مربوطه دسترسی داشته باشند.

APIهای NFC و SE در استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده در نسخه توسعه‌دهندگان آینده iOS 18.1 با مکان‌های اضافی در دسترس خواهند بود. توسعه دهندگان و کاربران همچنان به تجربه آسان، امن و خصوصی Apple Pay و Wallet دسترسی خواهند داشت.”

همانطور که در بالا گفته شد، دسترسی به Secure Enclave در داخل آیفون با iOS 18.1 اتفاق می‌افتد، به‌روزرسانی آینده که Apple Intelligence را برای دستگاه‌های سازگار نیز به ارمغان می‌آورد. در حین انعقاد قرارداد تجاری با اپل، توسعه دهندگان باید هزینه های مربوطه را بپردازند. حتی پس از آن، شرکت بیان می‌کند که فقط توسعه‌دهندگان مجاز که شرایط خاصی را رعایت کرده‌اند به APIهای جدید دسترسی خواهند داشت.

منبع خبر: اپل

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا