تورم در حال کاهش است، اما مراقب باشید که تجارت ین را حمل می کند: این چه معنایی برای بیت کوین می تواند داشته باشد؟

تورم در حال کاهش است، اما مراقب باشید که تجارت ین را حمل می کند: این چه معنایی برای بیت کوین می تواند داشته باشد؟

آیا قیمت بیت کوین بالاتر از سطح حمایت بحرانی باقی خواهد ماند، زیرا بازار تورم خنک کننده و خطرات تجارت ین را هضم می کند؟

فهرست محتوا

نگاهی کوتاه به ارقام تورم

تورم مانند دمای یک اتاق است – خیلی گرم و ناراحت کننده است. خیلی سرد است، و به همان اندازه بد است. در چند ماه گذشته، اقتصاد ایالات متحده در تلاش بوده تا آن نقطه «درست» را بیابد و همه چشم‌ها به آخرین اعداد معطوف است تا ببینند به کجا می‌رویم.

داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده برای ژوئیه 2024 به تازگی منتشر شد و نشان می‌دهد که تورم در حال کاهش است. تورم PPI به 2.2 درصد کاهش یافت، اندکی کمتر از انتظارات، که پایین‌ترین سطح از مارس 2024 است. 

تورم اصلی PPI نیز به 2.4% کاهش یافت و بسیاری از کسانی که انتظار داشتند بالاتر باشد شگفت زده شد. با اعدادی مانند این، کاهش نرخ در ماه سپتامبر تقریباً قطعی به نظر می رسد.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود. عنوان بزرگتری که همه منتظر آن هستند، داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) است که قرار است در 14 آگوست منتشر شود. 

این داده‌ها بسیار مهم هستند زیرا تصویر واضح‌تری از افزایش یا کاهش قیمت‌های روزانه ارائه می‌دهند که بر همه افراد از مصرف‌کننده معمولی تا سرمایه‌گذاران بزرگ تأثیر می‌گذارد. 

وال استریت افزایش 2.9 درصدی را پیش‌بینی می‌کند، اما هنوز 37 درصد احتمال دارد که بالاتر از حد انتظار باشد. اگر این نرخ به بالای 3.0 درصد برسد، می تواند نشان دهنده افزایش مجدد تورم باشد که سومین بار در پنج ماه گذشته خواهد بود. این می تواند همه چیز را تغییر دهد، از نرخ بهره گرفته تا انتظارات بازار.

اما تورم تنها نگرانی نیست. همین چند روز پیش، در 5 آگوست، بازارهای مالی به دلیل رها شدن ین تجارت را انجام می دهند. 

برای کسانی که آشنایی ندارند، تجارت حامل ین شامل استقراض در محیط با نرخ بهره پایین ژاپن و سرمایه گذاری در دارایی های با بازده بالاتر در جاهای دیگر است. 

این استراتژی تا زمانی که نرخ‌های بهره ژاپن شروع به افزایش کرد بدون مشکل عمل کرد، همانطور که اخیراً برای دومین بار از سال 2007 افزایش یافت – اولین بار در مارس 2024. نتیجه یک تکان بازار بود و خطر این تجارت وجود نداشت کاملاً از بین رفته است.

در حالی که منتظر داده‌های CPI هستیم و با خطرات جاری ناشی از تجارت حمل ین دست و پنجه نرم می‌کنیم، این سوال باقی می‌ماند: آیا این عدم قطعیت‌های مالی جهانی می‌تواند قالی را از زیر کریپتو خارج کند؟ بیایید پیدا کنیم.

نااطمینانی تجارت حامل ین همچنان بازار را مبهم می کند

در حالی که داده‌های تورم اخیر حاکی از سرد شدن در ایالات متحده است، خطرات مرتبط با تجارت حمل ین همچنان یک تهدید در حال ظهور است که می‌تواند به شدت بر بازارهای جهانی از جمله فضای کریپتو تأثیر بگذارد. 

آشکار شدن این تجارت عظیم، برآورد توسط رویترز که بالغ بر 4 تریلیون دلار را شامل می شود، در حال حاضر موج های شوکی را در بازارهای مالی جهانی ایجاد کرده است و باعث فروش شدید دارایی های ریسکی مانند بیت کوین شده است (BTC)، که در 5 آگوست به 49000 دلار سقوط کرد.

از آن زمان، BTC جایگاه خود را دوباره به دست آورده است و از 13 آگوست در حدود 61000 دلار معامله می شود که نشان دهنده افزایش حدود 24 درصدی است. 

نمودار قیمت 6 ماهه بیت کوین | منبع: TradingView

ریچارد کلی، رئیس استراتژی جهانی در TD Securities، به CNBC گفت که برای اعلام پایان تجارت حمل و نقل “بسیار مردد” خواهد بود. 

او معتقد است که کاهش ارزش ین و تغییرات بالقوه در تفاوت نرخ بهره می تواند منجر به اختلالات بیشتر در بازار طی یک تا دو سال آینده شود. 

علاوه بر این، همانطور که تحلیلگران بارکلیز اشاره کرده اند، به نظر نمی رسد فشار فروش ناشی از بازگشایی تجارت حمل و نقل کاملاً از بین رفته باشد. آن‌ها هشدار می‌دهند که «خیلی زود» است که بخواهیم به طور کامل در مورد رها شدن صحبت کنیم و نوسانات احتمالاً همچنان بالا خواهد بود. 

برای بازار کریپتو، این ریسک‌های طولانی چالش‌های دوگانه ایجاد می‌کنند: یک ین قوی می‌تواند سرمایه‌گذاران را از دارایی‌های پربازده اما پرخطر دور کند، در حالی که در همان زمان، اصلاح شدید بازار می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران کریپتو را از بین ببرد.

در بازار چه اتفاقی می افتد؟

از آنجایی که بازار کریپتو با دوران پرتلاطمی روبرو است، بیت کوین با مجموعه ای از چالش های خاص خود روبرو می شود. طبق “زنگ باز” Copper Research گزارش، عملکرد اخیر بیت کوین ضعیف بوده است. 

با وجود نشان دادن انعطاف پذیری در برابر آلمان دولت فروش 40000 سکه، بیت کوین برای به دست آوردن مجدد شتابی که داشت تلاش کرده است. در ماه مارس زمانی که به بالاترین حد خود رسید.

این گزارش تاکید می‌کند که شرایط کلی بازار، عمدتاً به دلیل یک سری رویدادهای جهانی، از جمله انتخابات ایالات متحده، شورش‌های بریتانیا، تنش‌های خاورمیانه، و تغییر در سیاست بانک مرکزی ژاپن، سخت بوده است.

آنچه که به ویژه قابل توجه است عدم فعالیت خرید در بیت کوین است. در ابتدا، زمانی که فروش آلمان رخ داد، برخی از فعالان بازار این کاهش را خریداری کردند و آن را یک فرصت تلقی کردند. 

با این حال، نوسانات اخیر بازار بسیاری از سرمایه گذاران را ترسانده است و در نتیجه حداقل فعالیت خرید بیت کوین را به همراه داشته است.

با این حال، روکش نقره ای وجود دارد. داده افزایش قابل توجهی را در جریان ورودی به بیت کوین و اتریوم ETFs (ETH) در دو روز گذشته. 

در 13 آگوست، 12 نقطه ETF بیت کوین مجموع ورودی 38.94 میلیون دلاری را ثبت کرد که نسبت به 27.87 میلیون دلار ثبت شده در روز گذشته نزدیک به 40 درصد افزایش داشت. 

صندوق IBIT بلک‌راک که 34.6 میلیون دلار ورودی داشت، پیشرو بود و مجموع آن را از زمان راه‌اندازی به 20.36 میلیارد دلار رساند.

اتریوم نیز شاهد افزایش علاقه بود. نه نقطه ETFهای اتریوم در 13 آگوست 24.3 میلیون دلار ورودی خالص ثبت کردند. ، جهشی از 5 میلیون دلاری که روز گذشته ثبت شده بود. صندوق ETHA BlackRock با 49.1 میلیون دلار ورودی پس از یک روز بدون فعالیت، پیشتاز بود.

بعد چه چیزی را باید انتظار داشت؟

داده‌های کنونی نشان می‌دهد که بازار در یک مقطع بحرانی قرار دارد و این سؤال را ایجاد می‌کند: از اینجا به کجا می‌رویم؟ یک چیز مسلم است: حرکت بعدی بیت کوین می تواند مسیر کل بازار ارزهای دیجیتال را در هفته های آینده مشخص کند.

Michaël van de Poppe، یک تحلیلگر معروف رمزارز، اخیراً خاطرنشان کرد که بیت کوین در مرحله ناپایداری قرار دارد و آینده نزدیک آن به این بستگی دارد که آیا می تواند بالاتر از محدوده 56,000 تا 57,500 دلار باشد یا خیر. 

او پیشنهاد می‌کند که اگر بیت‌کوین بتواند در این منطقه باقی بماند، پتانسیل افزایش به سمت بالاترین محدوده وجود دارد، که احتمالاً منجر به یک بالاترین رکورد جدید می‌شود.

در همین حال، افزایش ورودی به بیت‌کوین و ETFهای اتریوم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی همچنان علاقه‌مند هستند، هرچند محتاطانه. با این حال، اگر نوسانات ادامه یابد، ممکن است شاهد حرکت های جانبی بیشتری باشیم یا بدتر از آن، کاهش دیگری داشته باشیم.

در حال حاضر، این یک بازی انتظار است. اگر محیط اقتصاد کلان تثبیت شود، بیت کوین می تواند از محدوده فعلی خود خارج شود و به اوج های جدید برسد. بنابراین، محتاط باشید، عاقلانه معامله کنید و هرگز بیش از حدی که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل