ایلان ماسک OpenAI را هدف قرار می دهد و آخرین مدل Grok 2 AI را منتشر می کند

ایلان ماسک OpenAI را هدف قرار می دهد و آخرین مدل Grok 2 AI را منتشر می کند

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

شرکت هوش مصنوعی الون ماسک، xAI، سرانجام آخرین نسل مدل هوش مصنوعی خود را به نام Grok 2. xAI منتشر کرد و سهام مالکیت بنیانگذار آن در تسلا و ایکس به این شرکت اجازه داد تا برای محصولات خود تقاضا ایجاد کند و از منابع محاسباتی گران قیمت مورد نیاز استفاده کند. آموزش مدل های هوش مصنوعی اعلامیه امروز به دنبال اظهارات ماسک در اوایل سال جاری است که وعده به‌روزرسانی این مدل را به زودی می‌داد.

همراه با Grok، آمازون از Anthropic’s Claude، مایکروسافت از ChatGPT OpenAI، Llama’s Meta صاحب فیس بوک و Gemini گوگل از جمله پیشروترین محصولات نرم افزاری هوش مصنوعی در جهان هستند. همه اینها ویژگی‌های هوش مصنوعی را برای موارد مصرف عمومی و سازمانی ارائه می‌دهند، و انتشار Grok 2 هر دوی این جنبه‌ها را نیز پوشش می‌دهد.

xAI Grok 2 & Grok 2 Mini را با ادعای برتری عملکرد برتر از GPT 4 OpenAI و Claude آمازون منتشر کرد

جدیدترین نسخه Grok xAI شامل یک پیش نمایش اولیه از Grok 2 و یک مدل mini Grok 2 است که هر دو در پلتفرم رسانه اجتماعی ماسک X در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. Grok 2 بر روی معیار هوش مصنوعی سازمان سیستم های مدل بزرگ UC Berkley (LMSYS) آزمایش شده است و نشان می دهد که تقریباً با GPT-4o OpenAI مطابقت دارد.

بر اساس LMSYS، Grok 2 در ریاضیات و کدنویسی در رتبه دوم بهترین و در توانایی پاسخگویی به درخواست‌های سخت رتبه سوم را کسب کرد، که منجر به رتبه سوم در جدول امتیازات کلی شد. پیش از Grok 2 ChatGPT 4.0 و Gemini 1.5 Pro گوگل قرار دارند.

داده‌های xAI نشان می‌دهد که Grok 2 عملکرد بهتری از GPT 4 Turbo دارد و با اختلاف کمی از GPT 4o عقب‌تر است. با این حال، ChatGPT 4o از OpenAI، پادشاه عملکرد هوش مصنوعی است، حتی در داده‌های xAI، به لطف امتیاز کلی LMSYS ELO آن 1314. از طرف دیگر، نسخه اولیه Grok 2 xAI دارای امتیاز 1281 است، در حالی که Gemini 1.5 Pro دارای میانگین امتیاز 1297 است.

نمرات LMSYS Grok 2 با حسن نیت xAI.

وقتی صحبت از عملکرد ربات چت به میان می‌آید، Grok 2 از Gemini 1.5 Pro در «نرخ برد» عقب‌تر است، که درصد پاسخ‌هایی را که رتبه بهتری دریافت کرده‌اند را اندازه‌گیری می‌کند. نرخ آن در برابر محصول Google 48٪ است و داده‌های xAI ارقام قابل مقایسه را برای ChatGPT 4o OpenAI نشان نمی‌دهد، مدلی که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر را آپلود کنند و از هوش مصنوعی بخواهند که بر اساس آنها پاسخ‌هایی ایجاد کند.

بهبود صحت واقعی یکی دیگر از زمینه های کلیدی است که xAI مدعی است عملکرد Grok 2 را بهبود بخشیده است. مدل‌های اولیه هوش مصنوعی به دلیل نادرست بودن واقعی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، و «آموزش‌دهنده‌های هوش مصنوعی» داخلی شرکت به Grok 2 و Grok 2 نرخ برد کوتاه 62.9% و 59.6% را از نظر واقعی – به دلیل پیشرفت‌های عمده نسبت به نرخ برد 50% تکرار قبلی، داده است. /p>
xAI می‌گوید

Grok 2 با “قابلیت‌های پیشرفته هم در درک متن و هم در درک بینایی ارائه می‌شود.”، xAI می‌گوید که این مدل از داده‌های موجود در X استفاده می‌کند. مانند سایر محصولات هوش مصنوعی، Grok 2 mini به نظر می‌رسد که گیربکس باشد. به سمت استفاده عمومی مصرف کننده از ویژگی های پشتیبانی مانند نوشتن، کدگذاری یا ایجاد پاسخ های متنی فوری.

xAI به اشتراک می‌گذارد که Grok 2 و Grok 2 mini تا پایان این ماه برای موارد استفاده سازمانی محصولاتش در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهند گرفت. API «استقرار استنتاج چند منطقه‌ای برای دسترسی کم تأخیر در سراسر جهان» و همچنین احراز هویت چندعاملی اجباری، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای صورت‌حساب، تجزیه و تحلیل ترافیک، و ادغام با سیستم‌های تجاری داخلی را ارائه می‌کند. .

خروج از نسخه موبایل