اینتل ممکن است بهای اقدامات خود را بپردازد، اما برنشتاین می‌گوید امیدی وجود دارد

اینتل ممکن است بهای اقدامات خود را بپردازد، اما برنشتاین می‌گوید امیدی وجود دارد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

طبق گفته برنشتاین، محموله‌های CPU رایانه‌های شخصی اینتل در سه ماهه دوم رشد داشته است، که پس از نتایج سه ماهه دوم حمام خون در اوایل این ماه، یک خبر خوب نادر برای این شرکت است. این محموله ها زمانی انجام شد که بازار رایانه های شخصی به طور متوالی رشد کرد و از تقاضای قبل از کرونا فراتر رفت. به گفته تحلیلگر Stacy Rasgon، بازار رایانه های شخصی اینتل و AMD که این دو بر آن تسلط دارند، نسبت به سه ماهه اول 9 درصد رشد داشته است. این رشد به دنبال رشد سالانه 1 درصدی در سه ماهه اول است، اما مشکلات اینتل تمام نشده است، زیرا به گفته این تحلیلگر، محموله های رایانه های شخصی همچنان پیشرو در عرضه CPU هستند.

AMD در نوت‌بوک اینتل به اشتراک گذاشته می‌شود تا به نظر می‌رسد برای یافتن پاهای محکم

داده‌های برنشتاین نشان می‌دهد که بازار رایانه‌های شخصی عملکرد فصلی معمولی را در سه ماهه دوم پیشی گرفته است و 9 درصد نسبت به سه ماهه قبل و 1 درصد سالانه رشد داشته است. مهمتر از همه، رقم رشد سالانه 1% یک افزایش دو درصدی نسبت به کاهش 1% در سه ماهه اول و یک افزایش سه واحدی نسبت به انقباض 2% در سه ماهه چهارم 2023 بود.

اینتل و رقیب کوچکترش AMD برای پاکسازی موجودی به کانال های فروش خود متکی هستند. این همچنین آنها را در برابر اختلال زنجیره تامین آسیب پذیر می کند، زیرا عدم تطابق تقاضا و عرضه می تواند منجر به موجودی اضافی یا کم در کانال شود. این منجر به مازاد یا کمبود می‌شود و قیمت‌های نهایی کاهش یا افزایش می‌یابد.

طبق گفته برنشتاین، به نظر می رسد کانال واحد پردازش مرکزی محاسبات شخصی (CPU) برای دسکتاپ ها و نوت بوک ها در حال پاک شدن است. این کانال در سال‌های اخیر بسیار پر شده است و اینتل به نوبه خود، اغلب با اتهام ارسال بیش از حد محصول برای حفظ فضای قفسه حتی اگر عرضه بیش از تقاضا باشد، مواجه می‌شوند.

داده‌ها نشان می‌دهند که در سه ماهه دوم، محموله‌های CPU دسکتاپ و نوت‌بوک 9% از محموله‌های محصول نهایی پیشی گرفته‌اند. این حاشیه برای CPUهای نوت بوک بیشتر بود، زیرا در 10٪ قرار داشت و رقم مربوطه برای CPUهای دسکتاپ 7٪ است، داده های Bernstein را به اشتراک می گذارد.

اینتل نیز اخیراً با برخی از CPU های خود دچار مشکل شده است. تصویر: شرکت اینتل

حاشیه کلی کانال CPU دسکتاپ و نوت بوک در طول سه ماهه اول 18٪، 22٪ و 9٪ بود، و برای اینتل، این خبر خوبی است. در جریان تماس سود سه ماهه دوم شرکت، پاتریک گلسینگر، مدیر عامل شرکت، خاطرنشان کرد که “>هضم موجودی متوسط” منجر به گزارش ضعیف تر سه ماهه سوم می شود، و مدیر مالی، دیوید زیسنر اضافه کرد که “درآمد کمتر از پیش بینی شده در گذشته است. نیمی از سال” “فشار بر حاشیه سود ناخالص و درآمد بود.”

در حرکت رو به جلو، پاکسازی موجودی کانال باید به اینتل کمک کند، و برنشتاین با فاش کردن اینکه تقریباً 1.3 میلیارد دلار از درآمد سه ماهه دوم اینتل به شکل فروش با انگیزه بوده، رنگ بیشتری به درآمد آن می‌دهد. اینها تمایل دارند فروش را در زمان به عقب بکشند، و شرکت تحقیقاتی خاطرنشان می کند که وقتی با 1.6 میلیارد دلار فروش مشوق سه ماهه اول همراه شود، مشابه سطوح سه ماهه سوم و چهارم 2022 است که این ارقام به ترتیب 1.5 و 1.7 میلیارد دلار بودند.

در فرم 10-Q خود برای سه ماهه دوم 2024، اینتل بیان کرد که “مشوق های ارائه شده به مشتریان خاص برای تسریع در خرید و موقعیت استراتژیک محصولات خود با مشتریان برای اهداف سهم بازار، به ویژه در CCG، تقریباً 1.3 میلیارد دلار کمک کرد. به درآمد ما در طول سه ماهه دوم 2024. تأثیرات این مشوق های سه ماهه دوم 2024 در راهنمای مالی ما برای سه ماهه سوم 2024 در نظر گرفته شده است، همانطور که در فرم 8-K ما در تاریخ 1 اوت 2024 گنجانده شده است.

مشوق فروش به این معنی است که مشتریان اینتل تراشه‌های بیشتری را نسبت به آنچه معمولاً می‌خرند می‌خرند، که می‌تواند منجر به پر شدن بیش از حد کانال شود. به نظر می‌رسد که برنشتاین با این موضوع موافق است، «اینتل برای چند ماه پیش فروش خود را افزایش داده است، با سطوح «فروش انگیزه‌دار» اخیر که به سطوح بالایی نزدیک شده است که در سال 2022 شاهد آن بودیم، و از این رو اکنون هزینه آن را پرداخت می‌کند. /em>.”

در رابطه با جنگ سهم بازار خود با AMD، اینتل در طول سه ماهه دوم یک درصد در بازار دسکتاپ به دست آورد در حالی که یک درصد در بازار نوت بوک از دست داد. بارون خاطرنشان می کند که حمام خون قیمت سهام پس از گزارش سود فاجعه بار، قیمت سهام اینتل را به ارزش دفتری ملموس آن 19.5 دلار نزدیک کرده است، که می تواند نشان دهد که سهام به پایین ترین حد خود رسیده است زیرا ارزش دفتری ملموس ارزش تقریبی انحلال یک شرکت است. . برنشتاین قیمت سهام 25 دلاری را برای اینتل تعیین کرده است و سهام را به عنوان عملکرد بازار رتبه بندی کرده است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل