اینستاگرام به طور آشکار ویژگی Snap Map Snapchat را حذف می کند، اما با تنظیمات حریم خصوصی دقیق تر

اینستاگرام به طور آشکار ویژگی Snap Map Snapchat را حذف می کند، اما با تنظیمات حریم خصوصی دقیق تر

به نظر می‌رسد استراتژی اینستاگرام برای قرض گرفتن ویژگی‌هایی که توسط سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آزمایش شده‌اند، به این پلتفرم کمک می‌کند تا با اتخاذ قابلیت‌ها و عملکردهایی که در جاهای دیگر موفق بوده‌اند، در رقابت باقی بماند. اکنون گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که متا به استراتژی خود برای برنامه اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو با آزمایش ویژگی جدیدی که اسنپ مپ را منعکس می‌کند، ادامه می‌دهد و این اولین باری نیست که اینستاگرام یک ویژگی را از Snapchat کپی کرد.

اینستاگرام در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که از نقشه های اسنپ چت الهام گرفته است

اینستاگرام در چند وقت اخیر به دلیل درک آن از روندهای جاری و ترجیحات کاربران و توانایی آن در تکامل پلتفرم خود بر این اساس، محبوبیت زیادی به دست آورده است. در حالی که به نظر می‌رسد بسیاری از ویژگی‌های ارائه شده در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی قبلاً توسط سایر پلتفرم‌ها آزمایش شده‌اند، برنامه رسانه‌های اجتماعی تمایل دارد هنگام انجام عملکردها، پیچ و تاب خود را اضافه کند.

اکنون گفته می‌شود اینستاگرام در حال کار بر روی ویژگی جدیدی به نام Friend Map است که از نقشه‌های اسنپ چت الهام گرفته است. Snap Maps یک قابلیت محبوب در میان کاربران Snapchat بوده است که می‌توانند مکان‌ها را به اشتراک بگذارند، روی نقشه‌ها ظاهر شوند و تنظیمات حریم خصوصی خود را نیز تغییر دهند.

طبق گزارش عناوین اندروید کریستین پای، سخنگوی متا، متا در حال حاضر ویژگی Friend Map را روی گروه محدودی از افراد آزمایش کرده است، بنابراین دامنه آزمایش‌ها در حال حاضر محدود است. ما اطلاعات کمی در مورد منطقه و کشوری که در آن در حال آزمایش است داریم. اولین بار در ماه فوریه ذکر شد که این ویژگی در حال انجام است، اما تاکنون جزئیات دیگری ارائه نشده است.

در حالی که ویژگی اسنپ مپ از سال 2017 وجود دارد، اینستاگرام نسخه خود را به آن اضافه کرده است. این نسخه به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های متنی و ویدیویی را روی نقشه ارسال کنند که می‌تواند با دوستان و دنبال‌کنندگان به اشتراک گذاشته شود و تنظیمات حریم خصوصی را جدی‌تر می‌گیرد. در حالی که اسنپ چت به پست‌های عمومی در اسنپ مپ اجازه می‌دهد، کاربران اینستاگرام باید گروه خاصی از افراد را انتخاب کنند که می‌خواهند موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک بگذارند تا سطح بیشتری از حریم خصوصی داشته باشند. به گفته سخنگوی، این ویژگی انتخابی خواهد بود و با “در نظر گرفتن ایمنی” ساخته می شود.

جزئیات محدودی در مورد این ویژگی در حال حاضر موجود است و اینکه آیا پلتفرم رسانه اجتماعی با اجازه دادن به اشتراک‌گذاری عمومی در آینده، همه کاره است یا خیر. اینستاگرام چندی پیش قابلیتی را ارائه کرد که پست‌ها را روی نقشه نشان می‌داد، اما محدودیت‌های حریم خصوصی بیشتری داشت و گزینه‌ای برای اشتراک‌گذاری وجود نداشت. این ویژگی بعداً به دلیل عدم استفاده از آن متوقف شد، و اینستاگرام اکنون نسخه جدیدی را ارائه کرده است که مملو از گزینه‌های اشتراک‌گذاری است و برای پایگاه کاربران گسترده‌تری جذاب است.

در مورد طول عمر پست ها نیز اطلاعات کمی به اشتراک گذاشته شده است. در حالی که این ویژگی هنوز در حال توسعه است، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که انتشار این عملکرد دور از دسترس نباشد، با توجه به اینکه چگونه گزارش‌های مربوط به آزمایش در حال حاضر در حال انجام است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل