توکن کردن تجارت کشاورزی زنجیره های غذایی جهانی را متحول می کند | نظر

توکن کردن تجارت کشاورزی زنجیره های غذایی جهانی را متحول می کند | نظر

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله crypto.news نیست.

کشاورزی، بستر تمدن بشری، در قرن بیست و یکم با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه است. با تغییرات آب و هوایی که شیوه های کشاورزی سنتی را تهدید می کند و جمعیت جهانی مورد انتظار برای رسیدن به 9.7 میلیارد تا سال 2050 که منجر به افزایش 51 درصدی تقاضای مواد غذایی می شود، توسعه راه حل های جدید و نوآورانه برای کمک به بهبود صنعت ضروری است. 

توکن سازی تجارت کشاورزی به عنوان راه حلی امیدوارکننده برای بسیاری از مدرن ترین چالش های آن ظاهر شده است. بسیاری از پروژه‌های توکن‌سازی بر تقسیم‌بندی دارایی‌های غیر نقدی، که به عنوان دارایی‌های دنیای واقعی (RWAs) نیز شناخته می‌شوند، متمرکز شده‌اند و خریداران و فروشندگان را قادر می‌سازد تا مالکیت را سریع‌تر انتقال دهند.

با این حال، یک سوء تفاهم رایج وجود دارد که نشانه گذاری مترادف با fractionalization است. توکن سازی به فرآیند تبدیل چیزی با ارزش به یک توکن دیجیتالی قابل استفاده در بلاک چین اشاره دارد. به عنوان مثال، ما می‌توانیم مونالیزا را به عنوان یک NFT توکن کنیم، که کل اثر هنری را به عنوان یک توکن دیجیتال نشان می‌دهد. از طرف دیگر، می‌توانیم این اثر هنری را نشانه‌گذاری و جزئی کنیم و به چندین نفر اجازه دهیم بخشی از آن را در قالب NFT داشته باشند.

این دو رویکرد به مسائل مختلفی می پردازند. اولی، نمادسازی هنر به عنوان یک NFT واحد، با مالکیت دارایی سروکار دارد و قابلیت انتقال آسان‌تر را ممکن می‌سازد. برای انتقال مالکیت نیازی نیست آن را در یک خانه حراج بگذارید و هزینه های گزافی به وکلا بپردازید – برای انتقال مالکیت قانونی فقط باید NFT را منتقل کنید.

جزئی شدن مونالیزا به مسائل نقدینگی مرتبط با قیمت نقاشی می‌پردازد. از آنجایی که مونالیزا صدها میلیون هزینه دارد، جزئی کردن آن به افراد متعدد اجازه می دهد تا سهام آن را خریداری کنند و به موفقیت آینده آن متعهد شوند. همچنین این فرصت را برای آنها فراهم می کند تا به راحتی دارایی را خریداری کرده و از آن بفروشند.

نیازی نداریم که دارایی‌های زیربنایی در کشاورزی را توکن کنیم، زیرا از قبل قابل تقسیم هستند. جام مقدس این است که خود قراردادهای قراردادی را نشانه گذاری کنند. مزایای توکن سازی برای کشاورزان واضح است – تسویه فوری قراردادها، حذف اسناد غیر ضروری و ساختار قانونی یکپارچه برای فرآیند تجارت اساسی. بخش زیادی از هزینه‌ها و اصطکاک فعلی در سیستم‌های کشاورزی سنتی مربوط به مبادلات بین حوزه‌های قضایی است – تراکنش‌های مبتنی بر بلاک چین این امر را ساده‌تر می‌کنند.

در سال‌های آینده، بازارهای بیشتری از فناوری بلاک چین برای توکن کردن تجارت کشاورزی استفاده خواهند کرد. این تغییر به دلیل پیچیدگی قراردادهای قانونی است که می تواند از طریق قراردادهای هوشمند ساده شود. این قراردادها فرآیندهای اساسی را یکپارچه و خودکار می کند، اصطکاک را از بین می برد و مسائل را به طور موثر حل می کند – این به کشاورزان امکان می دهد بر آنچه که بهترین انجام می دهند تمرکز کنند. 

چالش های پیش روی کشاورزی

بخش کشاورزی مملو از چالش هایی است که آن را برای سهامداران در زنجیره تامین ناکافی و ناعادلانه می کند.

طبق یک مطالعه، یک بسته 350 گرمی چهارتایی بیف برگر سوپرمارکتی با قیمت 3.50 پوند، کشاورز گوشت گاو را متحمل هزینه های بالای 90p می شود. اما دریافت سود تنها 0.03٪ (0.1p). در مقابل، با هزینه های مشابه، پردازنده ده برابر سود (1p) و خرده فروش 70 برابر سود (7p) به دست می آورد. این الگو در سراسر بخش دیده است: بسته چدار ملایم، کشاورز 0.02p، برای نان، 0.01p، و برای سیب، فقط 1٪ از قیمت خرده فروشی دریافت می کند. 

یکی از دلایل اصلی اختلاف سود، ماهیت پراکنده زنجیره تامین است که به واسطه های متعدد نیاز دارد. برنامه‌های بلاک چین با خودکار کردن تراکنش‌ها و کاهش اصطکاک برای واسطه‌ها و با آن‌ها، این فرآیندها را ساده می‌کنند، بنابراین هزینه‌ها را کاهش می‌دهند و شفافیت را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، ناکارآمدی و عدم شفافیت در زنجیره تامین می‌تواند منجر به توزیع نامتناسب سود شود، به طوری که کشاورزان اغلب در ابتدای زنجیره تامین، ریسک نامتناسبی را برای پاداشی که دریافت می‌کنند، متحمل می‌شوند. این نابرابری نیاز به بهبود پلتفرم‌های بازار و سیستم‌های حمایتی بهتر برای کشاورزان را برای اطمینان از توزیع عادلانه‌تر سود نشان می‌دهد. 

راه حل از طریق نوآوری

توکن کردن تجارت کشاورزی نقش مهمی در ایجاد شفافیت و کارایی بیشتر در زنجیره تامین خواهد داشت. این در نهایت سهم عادلانه‌تری از سود را برای کشاورزان و محصولات ارزان‌تری را برای کاربران نهایی فراهم می‌کند.

صنعت کشاورزی به یک بازار دارایی های دنیای واقعی مبتنی بر بلاک چین نیاز دارد تا 2.7 تریلیون دلار تجارت کشاورزی در زنجیره. فن‌آوری دفتر کل غیرقابل تغییر، لایه‌ای از اعتماد تأیید شده را به سیستمی می‌آورد که از کاغذ و خودکار برای مدت طولانی استفاده کرده است. تسویه حساب برای مدت طولانی متکی به کانال‌های بانکی قدیمی بوده است، و در نهایت، دسترسی به بازارها توسط دست‌های اضافی غیرضروری قطع شده است.

یک سیستم جدید مبتنی بر بلاک چین، تسویه فوری تراکنش‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، تنها با کارمزدی 0.15 درصد برای هر طرف معامله. این در تضاد کامل با سیستم های سنتی است، که در آن کارمزدها می تواند چندین درصد در هر معامله باشد.

برای مثال، تاکستان‌های اولدنبورگ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شراب در آفریقای جنوبی، اخیراً یکی از اولین تجارت‌های کشاورزی را در سولانا مستقر کرده است. آدریان واندرسپوی، مالک و مدیر عامل تاکستان‌های اولدنبورگ، گفت::

ما اولین معامله را در یک بلاک چین عمومی انجام دادیم و اکنون از آفریقای جنوبی به لندن در راه است. وجوه به جای چند روز در چند ثانیه به حساب ما وارد شد و کارمزدها 5 پوند بود. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری و عرضه بیشتر سهام خود در زنجیره هستیم. این به ما کمک می کند تا هزینه های تراکنش و حواله و همچنین زمان دریافت پرداخت ها را کاهش دهیم.

داستان‌هایی مانند موارد فوق فقط آغاز انقلاب تجارت کشاورزی هستند.

راه پیش رو

از آنجایی که با چالش های تغذیه جمعیت رو به رشد، کاهش ضایعات مواد غذایی و تضمین پایداری مواجه هستیم، توکن کردن معاملات RWA راه حل قانع کننده ای ارائه می دهد. با استفاده از فناوری بلاک چین و توانایی آن در ارائه شفافیت غیرمتمرکز و کاهش هزینه تراکنش، می توانیم ناکارآمدی سیستم های زنجیره تامین سنتی را برطرف کنیم. این رویکرد نوید دوره جدیدی از کارایی و مسئولیت پذیری در کشاورزی را می دهد که در نهایت به تضمین آینده ای پایدار برای تولید جهانی غذا کمک می کند.

علاوه بر این، افزایش شفافیت یکی از مزایای کلیدی توکن سازی تجارت کشاورزی است. فناوری بلاک چین تضمین می‌کند که همه تراکنش‌ها در یک دفتر کل غیرقابل تغییر ثبت می‌شوند و شفافیت را در سراسر زنجیره تامین فراهم می‌کند. 

این می تواند به کاهش تقلب کمک کند و تضمین کند که کشاورزان و کاربران نهایی قیمت های منصفانه تری دریافت می کنند. ویژگی‌های اصلی بلاک چین – قابلیت ردیابی، تغییر ناپذیری و منشأ – باعث افزایش شفافیت در زنجیره تامین می‌شود. کشاورزان برای تضمین دستمزد منصفانه برای کارشان و ادامه تلاش‌هایشان برای تغذیه جمعیت رو به رشد جهانی، به این ویژگی‌های بلاک چین نیاز فوری دارند.

هنری داکورث

هنری داکورث، فارغ التحصیل حقوق، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت بین المللی AgriDex است. او سفری منحصر به فرد را آغاز کرد که منجر به تبدیل شدن به جوان ترین تاجر در غول جهانی کالاهای ترافیگورا شد. او سپس میزهایی را برای چندین صندوق تامینی در سراسر جهان راه اندازی کرد و بیش از یک دهه تجربه در تجارت، صندوق های تامینی و فناوری های نوظهور انباشته کرد. او از طریق کار خود، بلافاصله پس از شروع بیت کوین، مجذوب قدرت انقلابی فناوری بلاک چین شد. سال‌ها بعد، او AgriDex International را برای ارائه بازارهای دیجیتال و اطلاعات زنجیره تامین به همه شرکت‌کنندگان در زنجیره غذایی جهانی تأسیس کرد.  این اولین پلت فرم RWA کشاورزی است که بر روی سولانا ساخته شده است. هری از روشی نوآورانه از طریق AgriDex استفاده می‌کند و به‌طور یکپارچه فناوری بلاک چین را در پس‌زمینه ادغام می‌کند و در عین حال تجربه‌ای کاربرپسند ارائه می‌کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل