اخبار روزاقتصاد

بلاک چین کانتو پس از قطع شدن در تلاش برای راه اندازی مجدد است

بلاک چین کانتو پس از قطع شدن در تلاش برای راه اندازی مجدد است

Canto، یک شبکه بلاک چین همه منظوره لایه 1، از 11 آگوست در تلاش برای راه اندازی مجدد تولید بلاک بوده است.

شبکه تولید بلوک خود را در بلوک 10847516 در هر داده از Canto Explorer متوقف کرد. متعاقباً، در یک پست 12 آگوست X، این پروژه گفت که با یک “مشکل با اجماع” مواجه است و افزود که ارتقاء برای رفع مشکل اجرا خواهد شد.

یک مکانیسم اجماع فرآیندی است که در بلاک چین استفاده می شود شبکه هایی برای تأیید صحت تراکنش ها این تضمین می‌کند که همه شرکت‌کنندگان شبکه یک رکورد ثابت و دقیق از داده‌های بلاک چین دارند و از تقلب و دوباره هزینه.

Canto جزئیات دقیقی از علت قطعی را فاش نکرده است، اما به کاربران اطمینان داده است که همه وجوه امن هستند و پس از از سرگیری تولید بلوک قابل دسترسی خواهند بود.

این قطعی تنها یک روز پس از تنظیم پروژه برای اجرای ارتقای Callisto رخ داد. در ساعت 14:30 UTC در 9 اوت. انتظار می‌رود این ارتقا زمان‌های تولید بلوک را بهبود بخشد و اولین ارتقاء رسمی در مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌هایی بود که برای افزایش کارایی شبکه تنظیم شده بود.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا ارتقاء به طور کامل اجرا شده است یا در قطعی فعلی نقش داشته است.

در 13 آگوست، Canto برای مدت کوتاهی تولید بلوک را در 12 آگوست از سر گرفت و دوباره در ارتفاع بلوک 10,848,199 متوقف شد. این بار، پروژه از “اثرات ثانویه پیش بینی نشده” به عنوان مقصر نام برد و اشاره کرد که اعتبار سنجی در شبکه آن “شبکه را پس از ارتقا به نسخه 8 متوقف کرده بود.”

تیم توسعه Canto، B-harvest، طبق گزارش‌ها روی نسخه 8.1.0 پروتکل اعتبارسنجی خود کار می‌کند، مؤلفه‌ای حیاتی که نحوه عملکرد تأییدکننده‌ها را دیکته می‌کند. تخمین زده می شود که تولید بلوک تا پایان روز از سر گرفته شود.

Canto که در آگوست 2022 راه اندازی شد، توانست از 200 میلیون دلار در کل ارزش قفل شده در مارس 2023 فراتر رود. از آن زمان، TVL پروژه به 14.58 میلیون دلار برای هر DefiLlama کاهش یافته است داده.

با وجود قطعی پشت سر هم، قیمت CANTO ، رمز اصلی شبکه، 38.2 درصد در روز گذشته و بیش از 43 درصد در هفته گذشته افزایش داشته است.

Canto تنها شبکه ای نیست که در این ماه دچار قطعی شده است. هفته گذشته راه حل لایه 2 اتریوم Starknet تولید بلوک را برای اولین بار از زمان راه اندازی متوقف کرد. این قطع به دلیل یک اشکال خطای گرد بود که منجر به سازماندهی مجدد بلوک‌ها و ایجاد انباشته تراکنش‌ها شد.

در اوایل سال جاری، سولانا، که مدتها است که با قطع برق مواجه بوده است، در 6 فوریه برای حدود پنج ساعت پایین آمد. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا