اخبار روزفناوری

میکروکد «0x129» اینتل روی لینوکس آزمایش شده است، پردازنده‌های Raptor Lake هیچ تأثیری بر عملکرد ندارند

میکروکد «0x129» اینتل روی لینوکس آزمایش شده است، پردازنده‌های Raptor Lake هیچ تأثیری بر عملکرد ندارند

میکروکد جدید “0x129” اینتل بر روی لینوکس آزمایش شده است، و به اندازه کافی منصفانه است، نتایج نشان می‌دهد که پردازنده‌های Raptor Lake تاثیر عمده‌ای در عملکرد مشاهده نمی‌کنند.

جدیدترین میکروکد “0x129” اینتل به جز چند سناریو متمرکز “تک رشته ای” در لینوکس هیچ افت عملکردی نداشته است

اینتل اخیراً پچ میکروکد جدیدی را برای رفع مشکلات ناپایداری CPU نسل چهاردهم و نسل سیزدهم منتشر کرده است. پس از یک زنجیره طولانی “به روز رسانی”، به نظر می رسد که وصله “0x129” ممکن است این کار را برای اینتل انجام داده باشد، همانطور که در پوشش قبلی ما فاش شد، جایی که میکروکد در Windows محک زده شد. اکنون، به Phoronix، آخرین پچ میکروکد اینتل، اعتبار دهید. ، که روی لینوکس نیز آزمایش شده است تا ببینیم آیا عملکردی در پلتفرم کاهش یافته است یا خیر.

اعتبار تصویر: فورونیکس

بنابراین جالب است که فورونیکس تصمیم گرفت 188 معیار بزرگ را برای اندازه‌گیری اثربخشی میکروکد جدید انجام دهد و نتایج با میکروکد “0x125” که سلف جدیدترین است مقایسه شد. در حالی که معیارها به طور گسترده انجام شده است، با توجه به اینکه نتایج در سراسر صفحه یکسان بود، تنها به چند مورد می پردازیم، اما استثناهایی نیز وجود داشت. با شروع با 3DMark Wild Life Extreme، میکروکد جدید هیچ نشانه‌ای از کاهش عملکرد را نشان نمی‌دهد و یک ضربه جزئی و در عین حال سهل‌انگیز در FPS وجود دارد.

محیط‌های قابل‌توجهی که CPU در آنها آزمایش شده است عبارتند از فشرده‌سازی 7-Zip، PyPerformance، PyBench، Crypsetup و Perl Benchmarks. همه این برنامه ها یک عنصر خاص از پردازنده را آزمایش می کنند، خواه FPU باشد یا ISA. بنابراین، به جرات می توان گفت که معیارها به ما ایده گسترده تری از بی ثباتی CPU نسل چهاردهم و سیزدهم و این واقعیت که تا حد زیادی کاهش یافته است، به ما داده است.

d985db8cdaa9d8b1d988daa9d8af 0x129 d8a7db8cd986d8aad984 d8b1d988db8c d984db8cd986d988daa9d8b3 d8a2d8b2d985d8a7db8cd8b4 d8b4d8af 66ba7d2952e6a
اعتبار تصویر: فورونیکس

با این حال، هشداری در ارتباط با WireGuard وجود داشت که در آن کاهش عملکرد 11.8٪ مشاهده شد. این کاهش احتمالاً با تأثیرگذاری عملکرد تک رشته ای توسط میکروکد جدید مرتبط است، اگرچه این بار آنقدرها هم بزرگ نیست. همانطور که در پوشش قبلی ما ذکر شد، باید منتظر بمانیم و ببینیم که میکروکد جدید در طولانی‌مدت چگونه عمل می‌کند یا باعث کاهش عملکرد “آهسته” می‌شود.

منبع خبر: Phoronix

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا