اخبار روزاقتصاد

آیا گزینه‌های ETF بیت‌کوین می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را تغییر دهد؟

آیا گزینه‌های ETF بیت‌کوین می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را تغییر دهد؟

چرا تصمیم SEC در مورد گزینه های بیت کوین ETF بسیار مهم است؟ آیا این می تواند حرکتی باشد که در نهایت بیت کوین را از نظر مالی سنتی مشروعیت می بخشد؟

فهرست محتوا

پس از ماه‌ها انتظار، شتاب پشت گزینه‌ها در بیت‌کوین (BTC) وجوه قابل معامله در بورس بالاخره در حال افزایش است. چیزی که زمانی یک امکان دور به نظر می رسید، اکنون با توجه به علاقه فزاینده به نقطه ETF های بیت کوین. 

طبق گفته جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، گزینه ها می توانند در سه ماهه چهارم سال 2024 و با کمیسیون انتظار می‌رود تا 21 سپتامبر تصمیمی حیاتی بگیرد.

سیفارت تنها کسی نیست که امیدهای زیادی دارد. یکی دیگر از تحلیلگران، اریک بالچوناس، خوش بینی را به اشتراک می گذارد و مشارکت SEC را یک شاخص مثبت برای بازار می داند.

Nate Geraci، رئیس فروشگاه ETF، همچنین اشاره می‌کند که معاملات اختیاری در حال حاضر برای برخی از محصولات مبادله مشتقات ارز دیجیتال (ETP) وجود دارد، که می‌تواند راه را برای این بیت‌کوین جدید هموار کند. گزینه های ETF 

بنابراین، همه اینها چه معنایی برای بازار دارد؟ بیایید این موضوع را عمیق‌تر بررسی کنیم و پیامدهای بالقوه گزینه‌های ETF بیت‌کوین را درک کنیم.

تلاش های مداوم برای معرفی گزینه هایی در ETF بیت کوین

داستان بیت کوین در سال 2024 نه تنها از نظر حضور در بازار بلکه به عنوان یک موضوع سیاسی کلیدی منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر، چیزی جز هیجان انگیز نبود.

در این میان، ETF های بیت کوین که در ژانویه 2024 فعال شدند، رشد انفجاری داشته اند، انباشت بیش از 58 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) تا 12 آگوست، زمینه را برای چیزی جاه طلبانه تر فراهم می کند: معرفی گزینه ها در این ETF.

در ژانویه 2024، سه صرافی عمده سهام ایالات متحده – بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE)، بورس اوراق بهادار هیئت مدیره شیکاگو (CBOE) و نزدک – درخواست‌هایی را به SEC ارسال کردند تا گزینه‌ها را در این ETFهای بیت کوین فهرست کنند.

>

این درخواست‌ها با سکوت شدید SEC مواجه شد. ماه‌ها بدون بازخورد یا بدون بازخورد گذشت و مبادلات و بازار را در وضعیت نامطمئنی قرار داد.

پاسخ اولیه SEC در ماه مارس زمانی که درخواست زمان بیشتری برای تصمیم گیری کرد و به دنبال آن تاخیرهای مشابه در آوریل و ژوئیه انجام شد.

اوضاع در 8 آگوست، زمانی که هر سه صرافی – CBOE، Nasdaq و NYSE – به طور ناگهانی برنامه‌های اولیه خود را پس گرفتند، تغییری شگفت‌انگیز پیدا کرد. دلیل این حرکت هماهنگ نامشخص است، اما حدس زده می شود که آنها ممکن است بازخوردهایی از SEC دریافت کرده باشند که منجر به این تصمیم شده است.

قابل توجه، در همان روز، CBOE برنامه اصلاح شده ای را به SEC ارسال کرد. این پرونده جدید 44 صفحه‌ای بسیار دقیق‌تر از ارسالی 15 صفحه‌ای اصلی بود و به مسائلی مانند محدودیت‌های موقعیت و نگرانی‌های مربوط به دستکاری بازار، که پیشنهاد می‌دهد این صرافی‌ها ممکن است بازخوردی از SEC.

با وجود این پیشرفت، هیچ تضمینی وجود ندارد که SEC به طور کامل با مبادلات مربوط به این موضوعات درگیر باشد. سیفارت تحلیلگر حتی اشاره کرد که این می تواند تاکتیک دیگری برای به تاخیر انداختن باشد و به طور بالقوه ضرب الاجل تصمیم گیری را به اواخر آوریل 2025 برگرداند.

با افزودن به ترکیب، پیشرفت دیگری در افق وجود دارد. نمایندگان Nasdaq و BlackRock از SEC درخواست کرده اند به گزینه های معاملاتی در iShares Ethereum Trust ETF، که تنها ETF مبتنی بر اتریوم است که در صرافی نزدک فهرست شده است.

این پیشنهاد، در صورت تایید می‌تواند فهرست ETFهای واجد شرایط برای معامله اختیارات را گسترش دهد و دامنه ابزارهای مالی مرتبط با رمزنگاری موجود در بازار را بیشتر گسترش دهد.

با این حال، مشابه گزینه های بیت کوین ETF، تصمیم نهایی در مورد این برنامه تا آوریل 2025 انتظار نمی رود.

تقاضای رو به رشد برای گزینه ها در ETF بیت کوین

از آنجایی که بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی به بلوغ خود ادامه می دهد، تقاضای فزاینده ای برای افزودن گزینه هایی برای شناسایی ETF های بیت کوین وجود دارد. اما چرا؟

در اصل، گزینه‌ها قراردادهایی هستند که به سرمایه‌گذاران این حق را می‌دهند – اما نه تعهدی – برای خرید (اختیار خرید) یا فروش (اختیار فروش) یک دارایی به قیمت از پیش تعیین‌شده قبل از یک تاریخ خاص. 

در امور مالی سنتی، گزینه‌ها به طور گسترده برای پوشش ریسک، گمانه‌زنی در مورد تغییرات قیمت در آینده و ایجاد درآمد از طریق استراتژی‌های مختلف استفاده می‌شوند. 

بیایید چند مزیت را بررسی کنیم:

مدیریت ریسک

یکی از دلایل اصلی علاقه موسسات به مشاهده گزینه های مرتبط با ETF های بیت کوین، توانایی مدیریت موثر ریسک است. 

به عنوان مثال، در طول افت شدید قیمت بیت کوین – مانند سقوط چشمگیر 50٪ در ماه مه 2021 یا اخیر “Crypto Black Monday—سرمایه گذاران می توانستند از گزینه های فروش برای محافظت از موقعیت خود در برابر ضررهای سنگین استفاده کنند. 

توانایی محافظت در برابر نوسانات برای سرمایه گذاران نهادی که میلیاردها دلار را مدیریت می کنند و باید از پرتفوی خود در برابر تغییرات ناگهانی بازار محافظت کنند، ضروری است.

نقدینگی افزایش یافته

یکی دیگر از مزیت های مهم معرفی گزینه ها به ETF های بیت کوین، افزایش بالقوه نقدینگی بازار است. از لحاظ تاریخی، راه اندازی معاملات اختیار معامله در دارایی های عمده منجر به افزایش نقدینگی و حجم معاملات شده است. 

برای مثال، بورس کالای شیکاگو (CME) این روند را مشاهده کرد که در ژانویه 2020 گزینه های بیت کوین را معرفی کرد. 

اگر در مورد ETF های بیت کوین نیز همین اتفاق بیفتد، می تواند ورود و خروج سرمایه گذاران بزرگ از موقعیت ها را آسان تر کند و خطر تغییرات شدید قیمت را کاهش دهد. نقدینگی بیشتر اغلب مشارکت‌کنندگان بیشتری را جذب می‌کند و بازاری با ثبات و متعادل‌تر ایجاد می‌کند.

کشف قیمت

بازارهای اختیار معامله اغلب به عنوان مکانیزم کارآمدتری برای کشف قیمت در نظر گرفته می‌شوند که بینش‌های ارزشمندی در مورد احساسات سرمایه‌گذاران و انتظارات در مورد تغییرات قیمت در آینده ارائه می‌دهد. 

به عنوان مثال، افزایش معاملات گزینه های بیت کوین در پلتفرم هایی مانند Deribit یا Delta تصویر واضح تری از اینکه سرمایه گذاران معتقدند بیت کوین به کجا می رود، به بازار ارائه می دهد. 

اگر گزینه های مشابه برای ETF های بیت کوین در دسترس قرار گیرد، می توانند نقش مهمی در کمک به سرمایه گذاران برای درک و پیش بینی روندهای بازار داشته باشند.

جاده پیش رو

در صورت تایید، این گزینه‌ها می‌توانند موجی از سرمایه‌گذاری نهادی را به خود جلب کنند، ابزارهای جدیدی برای مدیریت ریسک و سود بردن از نوسانات بازار ارائه می‌کنند، که به طور بالقوه منجر به افزایش تقاضا برای بیت‌کوین، افزایش قیمت‌ها، و تشویق ایجاد محصولات مالی جدید می‌شود.< /p>

با این حال، SEC در تأیید نوآوری‌های مرتبط با رمزنگاری بسیار کند عمل کرده است. تأخیرهای مکرر آن و درخواست اطلاعات بیشتر، جدول زمانی را نامشخص گذاشته است. اینکه آیا این گزینه‌ها بالاخره چراغ سبز دریافت خواهند کرد یا نه، باید دید.

افشا: این مقاله توصیه سرمایه گذاری را نشان نمی دهد. مطالب و مطالب ارائه شده در این صفحه فقط برای اهداف آموزشی است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا