اخبار روزفناوری

ماسک می‌گوید که پرواز 5 استارشیپ اسپیس‌ایکس احتمالا در اواخر آگوست یا سپتامبر خواهد بود

ماسک می‌گوید که پرواز 5 استارشیپ اسپیس‌ایکس احتمالا در اواخر آگوست یا سپتامبر خواهد بود

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

بر اساس اظهارات تازه ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس، پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس به احتمال زیاد در ماه سپتامبر انجام خواهد شد. کشتی استارشیپ آخرین بار در ماه ژوئن با نام IFT-4 پرواز کرد که اولین فرود موفقیت آمیز نرم افزار تقویت کننده و کشتی مرحله دوم را رقم زد. از آن زمان، SpaceX مشغول توسعه موشک های خود برای پرواز 5 بوده است و به عنوان بخشی از این آمادگی ها، موتورهای مرحله دوم و برج پرتاب را برای صید برج مورد انتظار و خطرناک آزمایش کرده است.

این صید دلیل احتمالی تاخیر است زیرا از مشخصات پرواز پرتاب های قبلی منحرف می شود و اظهارات قبلی این شرکت نشان می دهد که آماده است تا به محض ایمن شدن بزرگترین موشک جهان را برای پنجمین بار پرواز کند. تایید FAA.

ماسک می‌گوید

پرواز 5 استارشیپ اسپیس‌ایکس در «حدود 3 هفته»

پس از یک سکون قابل توجه، آخرین به روز رسانی استارشیپ اسپیس ایکس در اواخر هفته گذشته ارائه شد، زمانی که در X به اشتراک گذاشت که موشک آماده پرواز برای پنجمین بار در انتظار تایید FAA است. در حالی که منتظر آژانس برای ارزیابی طرح بسیار پیچیده گرفتن برج است، اسپیس ایکس قصد دارد عملیات بازیابی موشک را بیشتر آزمایش کند و به توسعه وسیله نقلیه برای پرواز 6 ادامه دهد.

اگر آخرین بیانیهایلان ماسک، تأیید FAA تا پایان ماه اوت طول بکشد. > میوه می دهد. ماسک دیروز در X به اشتراک گذاشت که Starship Flight 5 در “[a]حدود 3 هفته انجام خواهد شد،” که نشان می‌دهد به احتمال زیاد آزمایش تا سپتامبر به تعویق خواهد افتاد.

اظهارات قبلی او حدس می‌زد که آزمایش ممکن است در این ماه انجام شود، اما به نظر می رسد ماهیت مخاطره آمیز صید برج، بررسی های FAA را پس از اینکه آژانس قبلاً به اشتراک گذاشت که اگر اسپیس ایکس بخواهد به آن پایبند باشد، می تواند تأییدیه های Starship را تسریع بخشد، افزایش داده است. عملیات پرتاب و بازیابی آن به همراه مسیر پرواز.

مرحله دوم Starship در حالی که منتظر مجوز FAA است. تصویر: SpaceX/X

همراه با برج، آزمایش کلیدی دیگری که ممکن است اسپیس ایکس در طول پرواز Starship 5 انجام دهد، احتراق مجدد موتور فضایی است. فیلم‌های رسانه‌های محلی در بوکا شیکا، تگزاس، نشان می‌دهد که اسپیس‌ایکس یک موتور خلاء رپتور را در مرحله دوم به عنوان بخشی از آماده‌سازی‌هایی که می‌تواند نشان‌دهنده احتراق مجدد موتور فضایی باشد، آزمایش کرده است.

در مرحله دوم نیز SpaceX مشاهده شد هزاران کاشی محافظ حرارتی را پس از پرواز 4 به طور کامل تعویض کنید. در حالی که این پرواز اولین باری بود که مرحله دوم یک پرتاب نرم را تکمیل می کرد، همچنین فلپ رو به جلو (بالا) موشک را دید. آتش گرفتن به دلیل کاربرد نادرست کاشی – یک هدف رویدادی که ایلان ماسک پیش بینی کرده بود.

در حالی که SpaceX منتظر FAA است، در حال توسعه سخت افزار برای موشک های Starship آینده خود است. آگوست شرکت بزرگترین ارتقاء موشک، موتور آن را در قالب اولین آزمایش Raptor 3 آزمایش کنید. این موتور یک طراحی بسیار ساده شده نسبت به مدل قبلی خود از طریق ارتقاهایی است که بر روی مناطق کلیدی مسئول آتش سوزی های قبلی تمرکز می کند، نیروی رانش آن را افزایش می دهد و بیش از یک تن وزن را کاهش می دهد.

d985d8a7d8b3daa9 d985db8cdaafd988db8cd8af daa9d987 d9bed8b1d988d8a7d8b2 5 d8a7d8b3d8aad8a7d8b1d8b4db8cd9be d8a7d8b3d9bedb8cd8b3 66b8d75dd9ce2

از هم‌اکنون تا اوت، در حالی که آتش‌سوزی استاتیک تقویت‌کننده بعید است، SpaceX ممکن است یک بار دیگر کشتی را آزمایش کند. و حتی موشک را برای چرخش قبل از پرتاب به عنوان بخشی از تمرین لباس مرطوب بیرون بیاورید. همچنین در حال ساخت برج پرتاب دوم در سایت بوکا چیکا پس از اتمام یک منطقه آزمایش موتور جدید به عنوان بخشی از طرح‌هایی برای بازسازی منطقه به از 25 پرتاب Starship در یک سال پشتیبانی می کند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا