اخبار روز

کامبک تاریخی آمریکا با هنرنمایی زوج رویایی جیمز و کری/ سوپراستار‌ها فینالیست شدند

کامبک تاریخی آمریکا با هنرنمایی زوج رویایی جیمز و کری/ سوپراستار‌ها فینالیست شدند

۰۱:۱۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بسکتبال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در سالن «برسی آره‌نا» پاریس بین دو تیم آمریکا و صربستان برگزار شد و با برتری ۹۵ بر ۹۱ آمریکا به پایان رسید.

این بازی بسیار پراسترس و دراماتیک برای آمریکایی‌ها به پایان رسید. صربستان در این مسابقه اختلاف امتیاز ۱۷ تایی به وجود آورد و در شروع کوارتر چهارم هم ۱۳ امتیاز پیش بود. با این حال استفن کری آتشین بود و لبران جیمز هم به او کمک کرد تا یک کامبک تاریخی رقم بخورد و آمریکا از فاجعه فرار کند.

صرب‌ها این بازی را برخلاف انتظارات بسیار بهتر از آمریکا شروع کردند و کوارتر‌های اول، دوم و سوم را به ترتیب با نتایج ۲۳-۳۱، ۲۰-۲۳ و ۲۰-۲۲ بردند تا ۶۳ – ۷۶ از حریف قدرتمند خود پیش بیفتند.

اوج کار آمریکا، اما کوارتر چهارم و پایانی بازی بود که با درخشش استفن کری، ۳۲-۱۵ کوارتر چهارم را برد تا در مجموع با ۴ امتیاز برتری پیروز این بازی سخت شود.  

این بازی برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۴ بود که آمریکا در کوارتر چهارم از حریف خود عقب بود، اما نهایتا موفق شد کام‌بک زده و از این شکست فرار کند. 

در پایان این بازی، استفن کری فوق ستاره تیم ملی آمریکا با کسب ۳۶ امتیاز، ۸ ریباند، ۲ پاس گل و یک توپ ربایی، تاثیرگذاری ۳۸ را به ثبت رسانده و بهترین بازیکن زمین شد.

لبران جیمز نیز با کسب ۱۶ امتیاز، ۱۲ ریباند، ۱۰ پاس گل و یک توپ ربایی، ضمن ثبت تریپل دبل، تاثیرگذاری ۳۳ را داشت تا به این ترتیب، زوج رویایی لبران و استفن، از باخت آمریکا جلوگیری کند.

آمریکا با این برد حریف فرانسه در فینال المپیک شد. فرانسه ساعتی قبل با شکست آلمان به فینال رسید.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا