ترکیه Roblox را به دلیل استثمار بالقوه کودکان ممنوع می کند

ترکیه Roblox را به دلیل استثمار بالقوه کودکان ممنوع می کند

Türkiye رسماً تصمیم گرفته است که Roblox را ممنوع کند، بازی رایگانی که در سال 2006 منتشر شد. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که دولت به شدت نگران بود که Roblox ممکن است راهی برای شکارچیان کودک باشد تا به قربانیان خود دسترسی داشته باشند و منجر به استثمار کودکان شود.

این اولین بار نیست که Roblox برای چنین چیزهایی در آب گرم است. اکنون گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که Roblox برای بازی کودکان ایمن نیست و محافظت کافی برای آن‌هایی که این کار را انجام می‌دهند وجود ندارد.

در ماه جولای، بلومبرگ نوشت که Roblox تنها در سال 2023 بیش از 13000 گزارش را به مرکز ملی کودکان مفقود شده و استثمار شده ارسال کرده است. عددی مانند آن نشان می‌دهد که هیچ محافظ واقعی برای کودکان در Roblox وجود ندارد. همچنین این یک بازی است که در آن کودکان می‌توانند روبکس را به راحتی خریداری کنند و سایر لوازم آرایشی با استفاده از کارت اعتباری والدین یا قیم بدون اینکه آنها متوجه شوند. این خیلی اوقات اتفاق افتاده است و فقط به آب گرمی که Roblox در حال حاضر در آن نشسته است می افزاید.

در 7 آگوست، وزیر دادگستری ترکیه تصمیم گرفت Roblox را به طور کامل در کشور ممنوع کند و این تصمیم را در X اعلام کرد. آنها این کار را “به دلیل محتوایی که می تواند منجر به استثمار کودکان شود” انجام دادند.

در حالی که کاربران می توانند در بازی محتوا ایجاد کنند و حتی از آن درآمد کسب کنند، هیچ قانون و مقررات واقعی در مورد آنچه ظاهر می شود وجود ندارد. در نتیجه، افزایش قابل توجهی در محتوای جنسی در Roblox وجود داشته است، به طوری که گزارش‌ها در ماه‌های اخیر فقط در حال افزایش هستند.

بر خلاف گزارش‌ها، Roblox منتشر شد بیانیه‌ای به Eurogamer مبنی بر اینکه دو دهه گذشته را صرف ساختن بازی «یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های آنلاین» برای جوان‌ترین بازیکنان خود کرده است. قانونگذاران “ما به قوانین و مقررات در کشورهایی که در آن فعالیت می کنیم احترام می گذاریم و در تعهد قانونگذاران محلی به کودکان شریک هستیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با یکدیگر هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که Roblox در اسرع وقت در ترکیه آنلاین خواهد شد.”

با این حال، گزارش‌های منتشر شده در سال گذشته اطلاعات جدیدی نیستند. در سال 2021، گزارشی در مورد سوء استفاده از کودکان خردسال برای کسب سود در ساخت بازی منتشر شد. این گزارش توسط People Makes Games منتشر شد و رئیس استودیو Roblox در پاسخ گفت که آنها کودکان در محله های فقیر نشین شغل که می توانند با ایجاد محتوا در Roblox، خود را حفظ کنند.

از آنجایی که این بیانیه با واکنش‌های بسیاری مواجه شد، Roblox مجبور شد بیانیه‌ای رسمی مبنی بر ادعای بیشتر محتوا ارائه کند. سازندگان بیش از 18 سال داشتند و این شرکت افراد زیر سن قانونی را استخدام نمی کرد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل