ظرفیت تولید قوی سامسونگ، سفارشات OLED اپل را برای iPad Air تضمین می کند، عرضه برای سال 2026 برنامه ریزی شده است.

ظرفیت تولید قوی سامسونگ، سفارشات OLED اپل را برای iPad Air تضمین می کند، عرضه برای سال 2026 برنامه ریزی شده است.

اپل مدل‌های آی‌پد پرو M4 را در اوایل سال جاری عرضه کرد، که ارتقای قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی خود دارند و یکی از بزرگترین تغییرات، نمایشگر جدید Ultra Retina XDR OLED است. قبلاً گزارش شده بود که این شرکت در سال‌های آینده خط تولید iPad Air را به همان فناوری نمایشگر تغییر خواهد داد و اکنون می‌دانیم که پنل‌های OLED روی دستگاه‌ها توسط سامسونگ عرضه خواهد شد.

نمایشگرهای OLED برای iPad Air توسط سامسونگ در سال 2026 عرضه می‌شود

گزارش جدیدی از Elec بیان می‌کند که اپل مدل های ارتقا یافته آیپد ایر خود را با نمایشگرهای OLED در سال 2026 عرضه می کند و سفارشات پنل ها به طور بالقوه به سمت سامسونگ است تا ال جی. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که پنل‌های OLED روی دستگاه‌ها در کنار به‌روزرسانی مینی آی‌پد در دسترس خواهند بود، و می‌توانیم ببینیم که این شرکت قصد دارد کل خط تولید iPad خود را به فناوری نمایشگر جدید تغییر دهد.

سامسونگ در حال حاضر با اپل برای عرضه نمایشگرهای OLED پشت سر هم برای مدل‌های آی‌پد پرو M4 همکاری می‌کند، اما بیشتر پنل‌ها توسط LG Display تولید می‌شوند. قبل از عرضه M4 iPad Pro، گزارش شده بود که سامسونگ یک زمان سخت بالا نگه داشتن بازده خود برای صفحه نمایش OLED، که به ال جی اجازه داد تا تخصص خود را در این زمینه ارائه دهد و ضرر را جبران کند. این به ال‌جی اجازه داد تا سفارش‌های بیشتری را برای هر دو نوع اندازه iPad Pro دریافت کند.

خط تولید A3 سامسونگ توانایی تولید 135000 واحد نمایشگر OLED در ماه را دارد که اپل در مدل های آیفون و آیپد خود از آنها استفاده می کند. از طرف دیگر، خط E6-1~3 ال‌جی ظرفیت تولید 45000 دستگاه در ماه را دارد. خط دوم E6-4 می تواند ماهانه 15000 واحد نمایشگر OLED برای مدل های iPad Pro تولید کند، که این سوال را ایجاد می کند که آیا شایعات گذشته در مورد ظرفیت های تولید صحت داشته اند یا خیر. با این حال، بر اساس این اعداد، به نظر می رسد سامسونگ تنها نامزدی باشد که می تواند تامین کننده اصلی اپل برای نمایشگرهای OLED برای iPad Air باشد.

این اولین بار نیست که جزئیاتی را در مورد آیپد ایر 2026 می شنویم که نمایشگرهای OLED دریافت می کند، زیرا گزارش های متعددی یک چیز را ابداع کرده اند، اما هنوز جزئیات نهایی در مورد اینکه اپل کدام تامین کننده را به عنوان نامزد اصلی خود انتخاب می کند وجود ندارد. پانل ها در حالی که این گزارش حاکی از آن است که iPad Air و iPad mini در سال 2026 با نمایشگرهای OLED عرضه خواهند شد، در اوایل سال جاری اشاره شد که خط تولید «مینی» یک سال دیگر طول می کشد تا به بازار عرضه شود.

یک تفاوت اساسی بین نمایشگر OLED آیپد ایر و مدل های جدید آیپد پرو وجود خواهد داشت. که باعث ایجاد شکاف بین دو مدل می شود زیرا شرکت نمی خواهد یکی دیگری را آدمخوار کند. iPad Air دارای یک صفحه نمایش LTPS تک پشته ای در مقایسه با نمایشگر LTPO دو پشته ای در مدل های iPad Pro خواهد بود که منجر به سطوح روشنایی کمتر و عدم پشتیبانی از ProMotion خواهد شد. این امر هزینه های تولید اپل را کاهش می دهد تا قیمت ها را پایین نگه دارد. با این حال، نمایشگر همچنان نسبت به مدل‌های فعلی یک ارتقاء عظیم خواهد بود، که چیزی بیش از یک مورد خوش‌آمدگویی است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل