اخبار روزاقتصاد

شرکت ژاپنی Metaplanet وام 6.8 میلیون دلاری را برای تقویت ذخایر بیت کوین تضمین می کند

شرکت ژاپنی Metaplanet وام 6.8 میلیون دلاری را برای تقویت ذخایر بیت کوین تضمین می کند

شرکت سرمایه گذاری ژاپنی Metaplanet وام 1 میلیارد ینی را تضمین کرده است که کل مبلغ آن صرف خرید بیت کوین می شود (BTC).

جزئیات Metaplanet که در پست 8 آگوست در X به اشتراک گذاشته شده است نشان می دهد که وام دهنده MMXX Ventures است که خود دارای سهام Metaplanet است. مدت وام از 8 آگوست به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت و نرخ بهره سالانه 0.1٪ را جذب می کند.

انتظار می‌رود شرکت بورس توکیو پس از سپری شدن دوره وام، وام بدون وثیقه را به صورت یکجا بازپرداخت کند.

اگر Metaplanet همین الان بیت کوین (BTC) را بخرد، وام مقداری که با نرخ فعلی مبادله به 6.8 میلیون دلار می رسد، می تواند آن را حدود 119 بیت کوین به دست آورد، با قیمت یک بیت کوین در حال حاضر 57170 دلار.

اعلام Metaplanet تنها چند روز پس از آن منتشر شد که این شرکت سرمایه‌گذاری اعلام کرد قصد دارد 70 میلیون دلار از طریق پیشنهادات حقوق سهام جمع‌آوری کند که بیش از 80 درصد از این مبلغ برای خرید بیت‌کوین در نظر گرفته شده است.

پیشنهادات وام و حقوق سهام بخشی از برنامه Metaplanet برای هدف رشد دارایی کریپتو خود را که طبق گزارشات در 246 BTC قرار دارد و ارزش آن تقریباً 14 میلیون دلار است. این شرکت به دنبال محافظت از رشد بلندمدت خود با استفاده از اهرم افزایش بالقوه بلندمدت بیت کوین است و برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت این ارز دیجیتال می تواند تا 1 میلیون دلار در دهه آینده.

این حرکت کاملاً شبیه آنچه MicroStrategy بوده است در حال انجام در چند سال اخیر. این شرکت آمریکایی در حال حاضر بیش از 79000 بیت کوین دارد که حدود 4.5 میلیارد دلار ارزش دارد. مایکل سیلر، مدیر عامل MicroStrategy، در 7 آگوست فاش کرد که شخصاً مالک بیت کوین به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار است، به این معنی که او می تواند تا 20000 بیت کوین را در انبار خود نگه دارد.

در همین حال، قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته اندکی افزایش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، نسبت به روز گذشته 0.7 درصد بهبود نشان داد و حجم معاملات 24 ساعته 43.5 میلیارد دلاری را به ثبت رساند و آن را به دومین دارایی دیجیتال پرمعامله پس از Tether تبدیل کرد (USDT).

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا