پردازنده‌های Arrow Lake اینتل 100 وات انرژی کمتری دارند، عملکرد بالایی دارند و مشکلی در بی‌ثباتی ندارند، اصلاح میکروکد Raptor Lake بر روی OC یا عملکرد تأثیر نمی‌گذارد

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل 100 وات انرژی کمتری دارند، عملکرد بالایی دارند و مشکلی در بی‌ثباتی ندارند، اصلاح میکروکد Raptor Lake بر روی OC یا عملکرد تأثیر نمی‌گذارد

پردازنده‌های مرکزی Arrow Lake نسل بعدی اینتل از افزایش عملکرد قوی نسبت به Raptor Lake برخوردار خواهند بود در حالی که کمتر تشنه انرژی هستند و مشکلات بی‌ثباتی ندارند.

اینتل می‌گوید که به‌روزرسانی بایوس میکروکد CPU Raptor Lake روی اورکلاک و عملکرد تأثیری نمی‌گذارد، CPU‌های Arrow Lake “Core Ultra 200” برای ارائه عملکرد قوی و مصرف انرژی کمتر

اینتل همچنین در طی رویدادی در چین که هر دو پردازنده Raptor Lake و Arrow Lake را پوشش می‌دهد، به‌روزرسانی را در خانواده CPU دسکتاپ مصرفی خود ارائه کرده است.

اینتل ابتدا نحوه رسیدگی به مشکلات بی ثباتی را که بر پردازنده های Raptor Lake نسل چهاردهم و سیزدهم خود تأثیر می گذارد، نشان می دهد. این شرکت قبلاً یک به‌روزرسانی بایوس میکروکد که مشکل افزایش ولتاژ را حل می‌کند (نه علت اصلی) و همچنین .

%0A%0A

این شرکت با برجسته کردن تغییرات در به‌روزرسانی میکروکد بایوس خود، اظهار می‌کند که وصله جدید بر عملکرد فرکانس توربو تأثیر نمی‌گذارد و پردازنده‌ها همچنان می‌توانند مشخصات فهرست شده خود را تقویت کنند. عملکرد اورکلاک نیز ثابت خواهد ماند و عملکرد کلی باید نزدیک به تست های عملکرد پایه اینتل باشد. دیده‌ایم که «نمایه پایه اینتل» می‌تواند تا 15 درصد بر عملکرد بازی‌ها تأثیر بگذارد، اما عمدتاً بسته به برنامه کاربردی، به طور متوسط ​​نزدیک به 5 درصد است.

منبع تصویر: Weibo

آنچه اینتل در اسلاید خود بیان می‌کند به شرح زیر است:

عملکرد تضمین شده پچ به روز شده بر قابلیت فرکانس توربو تأثیری نخواهد گذاشت و عملکرد اورکلاک سری K را حفظ می کند
ضمانت تمدید شده کاربران پردازنده‌های نسل 13/14 i5K/KF و بالاتر، گارانتی دو ساله پشتیبانی شده اینتل دریافت خواهند کرد
اگر هاست شما مجهز به پردازنده دسکتاپ Core نسل 13/14 است، لطفاً به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. BIOS در اسرع وقت. اگر مشکلات پایداری همچنان وجود دارد:

  • کاربرانی که پردازنده‌های جعبه‌دار (BOX) خریداری می‌کنند: لطفاً برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی خدمات مشتری اینتل تماس بگیرید.
  • کاربرانی که پردازنده های انبوه (سینی) خریداری می کنند: لطفاً برای راهنمایی بیشتر با محل خرید تماس بگیرید.
  • کاربران ماشین آلات کامل با نام تجاری (سازنده تجهیزات اصلی (OEM)/یکپارچه ساز سیستم (SI)): لطفاً برای دریافت با تیم پشتیبانی سازنده سیستم تماس بگیرید

ترجمه ماشینی (از طریق Weibo)

< /blockquote>

اما اینتل مذاکرات را در مجموعه Raptor Lake خود به پایان نرساند، اما همچنان به ارائه تیزر از نسل بعدی پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake “Core Ultra 200” ادامه داد. این شرکت هنوز هیچ ارقامی از عملکرد پردازنده را به نمایش نگذاشته است، اما اعلام کرده است که عملکرد در Arrow Lake بسیار قوی خواهد بود و تراشه‌ها همچنین “حداقل” 100 وات انرژی کمتری مصرف می‌کنند که خبر خوبی است زیرا پردازنده‌های Raptor Lake برخی از این پردازنده‌ها هستند. بیشترین تراشه های پرقدرت که تا به حال برای بخش مصرف کننده تولید شده اند، حدود 300 وات انرژی مصرف می کنند.

این توان اضافی و ولتاژهای نامتعادل منجر به این شد که کاربران تحت تأثیر مشکلات ناپایداری قرار بگیرند. به همین دلیل است که چندین CPU نسل چهاردهم و سیزدهم اکنون به طور دائمی تخریب شده اند و تنها راه حل جایگزینی آنها از طریق فرآیند RMA است.

در مورد بی‌ثباتی، اینتل همچنین اعلام کرد که فرآیند جدیدتر تمام مشکلات ولتاژ را از بین می‌برد و فرکانس بالا باقی می‌ماند. ما شایعه تا 5.7 گیگاهرتز برای پرچمدار Core Ultra 9 285K. همچنین طبق گزارش‌ها، این شرکت ثبات را با Arrow Lake تضمین کرده است، که به نظر می‌رسد Arrow Lake هیچ یک از ایرادات تراشه‌های نسل سیزدهم و چهاردهم قبلی را ندارد.

محتوای کنفرانس Intel x ASUS امروز تقریباً

  • مصرف برق نسل جدید CPU حداقل 100 وات سال به سال کاهش یافته است و فرکانس اصلی همچنان بالاست. پس از به روز رسانی فرآیند، مشکل اضافه ولتاژ قبلی رخ نخواهد داد و پایداری آن تضمین شده است.
  • به‌روزرسانی بایوس بر قابلیت فرکانس توربو تأثیری نخواهد گذاشت و می‌تواند به عملکرد اسمی اینتل دست یابد. CPUهای جعبه‌دار براساس ضمانت سه ساله اصلی به مدت دو سال تمدید می‌شوند.
  • عملکرد نسل جدید در حال حاضر مخفی نگه داشته شده است، اما قطعاً شدید است.
  • کارت‌های گرافیکی جدید سری Witch اینتل در پایان سال عرضه می‌شوند و عملکرد آن تا حد زیادی بهبود می‌یابد.
  • مادربردهای ASUS فوق‌العاده هستند و می‌توانید در آینده روی سری AYW تمرکز کنید

ترجمه ماشینی (از طریق Weibo)

< /blockquote>

بازگشت به Computex 2024، ما همچنین زمزمه های مشابهی در مورد کم مصرف بودن پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake اینتل شنیدیم و با توجه به برنامه ریزی برای عرضه در اکتبر 2024، به نظر می رسد اینتل باید به وعده های تضمین اعتماد مشتریان خود عمل کند که به دلیل تمام مشکلات بی ثباتی بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است.

مجموعه CPU دسکتاپ Intel Arrow Lake-S ( مقدماتی):

< td class="column-7">65W؟

< td class="column-7">65W؟

نام CPU معماری (P/E) هسته ها/رشته ها< /th> تقویت هسته P / تمام هسته تقویت هسته الکترونیکی حافظه پنهان (L3) TDP (PL1)
Core Ultra 9 285K Lion Cove / Skymont 24/24< /td> 5.7 / 5.4 گیگاهرتز 4.6 گیگاهرتز 36 مگابایت< /td> 125W
Core Ultra 7 265K Lion Cove / Skymont 20/20< /td> 5.5 / 5.2 گیگاهرتز 4.6 گیگاهرتز 33 مگابایت< /td> 125W
Core Ultra 5 245K Lion Cove / Skymont 14/14< /td> 5.0 / 5.2 گیگاهرتز 4.6 گیگاهرتز 24 مگابایت< /td> 125W
Core Ultra 9 275 Lion Cove / Skymont TBD TBD TBD TBD 65W?
Core Ultra 7 255 Lion Cove / Skymont 20/20؟ TBD TBD TBD
Core Ultra 5 240 Lion Cove / Skymont 10/10؟ TBD TBD TBD

منبع خبر: Videocardz

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل