ناسا از Boeing Starliner برای بازگشت اضطراری خدمه استفاده خواهد کرد، اما همچنین با SpaceX کار می کند

ناسا از Boeing Starliner برای بازگشت اضطراری خدمه استفاده خواهد کرد، اما همچنین با SpaceX کار می کند

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

در یک گفتگوی مطبوعاتی در اوایل امروز، به نظر می رسد ناسا نسبت به آوردن فضانوردان بوچ ویلمور و سونی ویلیامز در فضاپیمای خدمه اسپیس ایکس، بازتر است. معاون مدیر ناسا برای عملیات فضایی کن باورسوکس به اشتراک گذاشت که آژانس “در مورد ارزیابی گزینه های دیگر ما جدی تر می شود“، از جمله آوردن ویلیامز و ویلمور به خانه در Crew Dragon اسپیس ایکس.

مدیر برنامه خدمه تجاری آژانس، استیو استیچ، اضافه کرد که ناسا با اسپیس ایکس کار کرده است تا اطمینان حاصل کند که در صورت بازگرداندن فضانوردان به Crew 9 Dragon که در حال حاضر قرار است ماه آینده از زمین خارج شود، می تواند با ناسا همکاری کند. . با این حال، آژانس همچنان بر این باور است که در صورت بروز شرایط اضطراری در ایستگاه فضایی بین‌المللی، بهترین اقدام، بازگرداندن خدمه به استارلاینر است.

در حالی که ناسا اکنون با SpaceX کار می کند تا گزینه های خود را برای بازگرداندن خدمه به خانه با فضاپیمای Dragon باز نگه دارد، Bowersoxx بعداً اضافه کرد که این تجزیه و تحلیل بخشی از گزینه هایی است که می تواند به کارهای آینده نیز منجر شود “جایی که باید یک خدمه دراگون یا سایوز را با استارلاینربرگردانید.” متغیر کلیدی که ناسا را ​​از آوردن ویلمور و ویلیامز باز می دارد، “محدودیت عدم قطعیت” برای داده های پیشرانه و سیستم های رانش کشتی است.

استیچ زمانی که کارهای ناسا و بوئینگ و احتمالات SpaceX آژانس را توضیح داد، رنگ بیشتری برای این “محدود” ارائه کرد. به گفته وی، عامل کلیدی که در حال حاضر تصمیم ناسا را ​​محدود می کند مهر و موم تفلون در سیستم رانشگر که در ابتدا جریان سوخت را متوقف کرد و منجر به از دست دادن رانش شد.

مقام ناسا توضیح داد که نه تنها تمام رانشگرها در طول آزمایش آتش داغ آخر هفته گذشته در سطوح اسمی شلیک شدند، بلکه آنچه که در آن ناسا بیشترین تخریب (یا از دست دادن) رانش را در آن مشاهده کرد، در حدود 80 درصد تخریب قبل از آزمایش بود. اما پس از آزمایش در سطح رانش 98٪ است. این امر ناسا را ​​به این حدس رساند که “به نحوی آن قطعه تفلون باید منقبض شده باشد و اکنون مانند قبل جریان را مسدود نمی کند.”

خروج از نسخه موبایل