فناوری بلاک چین کلید آزادی مالی مردمی است | نظر

فناوری بلاک چین کلید آزادی مالی مردمی است | نظر

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله crypto.news نیست.

مالی سنتی چیزهای خوب زیادی مانند پرداخت‌های فوری، برنامه‌های تلفن همراه بصری و غیره ایجاد کرده است. اما از طرف دیگر، زیرساخت‌های متمرکز و غیرفعال شده آن، نابرابری‌های مالی عمیقی را در بین خطوط جغرافیایی و فرهنگی ایجاد کرده است. تقریباً یک درصد از جمعیت جهان مالک بیش از 87 تریلیون دلار دارایی مالی است، یعنی بیش از 43 درصد از کل ثروت مالی جهانی. بیش از 63٪ از ثروت آنها در دارایی های مالی است در حالی که برای اکثریت 37٪ است.

بلاک چین می تواند این مشکل را برطرف کند. شمول مردمی اخلاق پروتکل های تولید ثروت غیرمتمرکز و شبکه های مالی است. اما ما نباید آن را بدیهی بدانیم. به خصوص زمانی که بازیکنان قدیمی مانند Blackrock، VanEck و غیره با طیف وسیعی از محصولات متمرکز و ETF وارد فضا می شوند.

نهادها شمشیر دو لبه دارند

علاوه بر عوامل اقتصاد کلان مانند تعدیل فشار تورمی، صندوق های قابل معامله در مبادلات (ETF) در بازگرداندن گاوها به ارزهای دیجیتال بسیار مهم بوده اند. خوش بینی پیرامون چنین تحولاتی قابل درک است. قرار گرفتن در معرض دارایی های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین از طریق ابزارهای آشنا می تواند انگیزه قوی تری برای پیوستن به کاربران جریان اصلی ایجاد کند. 

آیا این می‌تواند نقطه عطفی باشد که در تمام این سال‌ها به دنبال آن بوده‌ایم؟ آره. با توجه به اینکه ما مشکلات دائمی مانند موانع بالا برای تولید ثروت را به ارث نمی بریم و در عوض برای گنجاندن بهینه سازی می کنیم. 

برای دسترسی به شرکت های مدیریت ثروت در ایالات متحده به حداقل 2 تا 5 میلیون دلار دارایی قابل سرمایه گذاری نیاز دارید. در حالی که مدیران صندوق های بزرگ مانند Blackrock منحصراً به افراد با ارزش خالص بالا با پرتفوی بیش از 100 میلیون دلار خدمات ارائه می دهند. فقط نخبگان مالی جهانی می توانند هر یک از این معیارها را برآورده کنند.

بعید است که ارائه محصولات مرتبط با رمزنگاری به طور خودکار مؤسسات تأسیس شده را فراگیرتر کند. زیرا ریشه‌های مدل‌های کسب‌وکار استثنایی عمیق‌تر از سیاست‌ها یا اهداف این یا آن شرکت است. 

اختلاف گسترده اطلاعاتی در ساختار سیستم‌های مالی سنتی – متمرکز و سیلویی – ذاتی است. این در طول دهه ها تکامل یافته و منجر به یک زمین بازی ناهموار شد که اصلاح آن نسبتاً چالش برانگیز است. در واقع، بیشتر تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل‌های عملی در پارادایم‌های مالی قدیمی تاکنون شکست خورده است. برای مثال، قانون سهام نمی‌تواند توقف تجارت داخلی توسط اعضای کنگره ایالات متحده هیچ یک از اعضای کنگره تا به امروز تحت این قانون جریمه نشده اند، عمدتاً به این دلیل که تعیین دامنه «اطلاعات مادی» که بر یک تجارت معین تأثیر می گذارد، با وجود دفتر کل متمرکز، بسیار چالش برانگیز است. 

هیچ راهی وجود ندارد که چنین رویکردهای نیمه کاره ای برای اطمینان از شرایط بازی برابر در دنیای کاربر محور و مستعار بلاک چین ها کار کند. با این حال، فناوری زیربنایی دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی برای ارائه دسترسی برابر برای همه و در عین حال حمایت از عدالت به صورت بومی است. 

ثروت و آزادی مالی برای همه

بلاک چین یکی از قوی‌ترین فناوری‌های یکسان‌سازی ثروت و دسترسی از زمان اینترنت است. جریان‌های درآمدی جدید و ابزارهای سرمایه‌گذاری را مستقیماً برای کاربر عادی به ارمغان می‌آورد. پویایی عجیب چرخه بازار در حال انجام این موضوع را بیش از هر زمان دیگری روشن می کند. همانطور که مایک مالازو اخیرا نوشت:

«جذاب واقعی برابری‌خواهانه برای کریپتو این نیست که پرداخت‌ها را دموکراتیزه می‌کند، بلکه این است که یک فرد منحط با سوخت زای‌ن‌سبز در زیرزمین مادرش می‌تواند از یک گروه آموزش دیده در MIT که یک دهه در گلدمن گذرانده بود بهتر عمل کند. “

موسسات تاکنون کاربران خرده‌فروشی را در بخش‌های خاصی معرفی کرده‌اند. با این حال، به موازات آن، کاربران مردمی نیز از طریق memecoin ها و غیره، ثروت متحول کننده زندگی تولید می کنند. به عنوان مثال، یک معامله گر اخیرا در حدود هشت ساعت 2275 دلار را به 2.6 میلیون دلار تبدیل کرد (نه مشاوره مالی). این روزها نسبتاً رایج است. 

این امکان پذیر بوده است زیرا موانع ورود بسیار کم بوده و تقریباً وجود ندارند. هرکسی می تواند سفر تولید ثروت خود را با اندکی که می خواهد آغاز کند. بدون دروازه بان سوالی نیست. بدون نیاز به حداقل درآمد دژن و شاهزاده عملاً در یک هواپیما هستند.

برخلاف سیستم‌های tradfi، شبکه‌های مالی مبتنی بر بلاک چین واقعاً فرصتی قابل توجه و منصفانه برای صعود به افراد ضعیف ارائه می‌دهند. بیشتر با پروتکل های پیشرفته تولید ثروت که در آن یک کاربر متوسط ​​می تواند میلیون ها دلار سرمایه گذاری در کنار مدیران دارایی برتر به دست آورد. 

الگوی سرمایه‌گذاری اجتماعی در حال ظهور، محیط شایسته‌سالارانه‌ای را باز می‌کند که در آن سرمایه‌گذاران باتجربه و آماتور می‌توانند به طور متقابل سود ببرند. در حالی که اولی‌ها می‌توانند از استراتژی‌های آزمایش‌شده‌ی نبرد خود کسب درآمد کنند، دومی ابزاری بدون استرس برای سود کسب می‌کند.

همچنین می‌توان سیستم‌های مدیریت ثروت در دسترس ساخت که از طیف گسترده‌ای از طبقات دارایی، از جمله میم کوین، defi، NFT، RWA، و غیره پشتیبانی می‌کنند. این فضا را بیشتر دموکراتیک می‌کند و فرصت‌های مالی را که فقط برای نخبگان ثروتمند در دسترس است آزاد می‌کند. 

مهم نیست چه کسی یا کجا باشد، همه می توانند با استفاده از ابزارهای مبتنی بر بلاک چین از نظر مالی آزاد شوند. کاربران بزرگترین برندگان در این تغییر هستند. این انصاف است. 

آخرین اما نه کم‌اهمیت، زیرساخت قوی بومی بلاک چین راهی برای جبران تأثیر منفی احتمالی پذیرش گسترده نهادی است. تنها زمانی که سیستم‌های غیرمتمرکز و جامعه‌گرا به همان اندازه قوی باشند، از مزایای مشارکت بیشتر نهادی به طور کامل استفاده خواهیم کرد. 

این یک نبرد روایت‌ها و ادراکات است، جایی که صدای اصلی کریپتو باید بلندتر از کسانی باشد که سعی در سوء استفاده از فناوری برای منافع خودخواهانه دارند. ETF ها و غیره می توانند کاربران جدیدی به ارمغان بیاورند و این عالی است. اما پروتکل های بومی و جوامع آنها باید استانداردها را تعیین کنند. ما نباید اشتباه تاریخی محرومیت را تکرار کنیم.

عبدالرفای گدیت

عبدالرفای گدیت یکی از بنیانگذاران Zignaly.com است. او به جهانی معتقد است که استقلال مالی یک ضرورت است، نه یک تجمل. Rafay، یک بانکدار سابق شرکتی که شش سال در Standard Chartered داشت، اکنون به طور کامل به ساخت ZIGChain، بلاک چین لایه 1 Zignaly اختصاص دارد. ماموریت او باز کردن فرصت های تولید ثروت برای همه است. ZIGChain زیرساختی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا پروتکل‌هایی بسازند که می‌تواند توسط مدیران صندوق استفاده شود و جمعیت سرمایه‌گذاران خرد به‌طور یکپارچه به آن دسترسی داشته باشند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل