پیتر شیف از ETF های بیت کوین و اتریوم انتقاد می کند. بحران نقدینگی را پیش بینی می کند

پیتر شیف از ETF های بیت کوین و اتریوم انتقاد می کند. بحران نقدینگی را پیش بینی می کند

قیمت‌های بیت‌کوین و اتریوم در بازار نزولی شدید در بحبوحه کاهش مداوم ین ژاپن و نظرسنجی‌های ریاست‌جمهوری در ایالات متحده است. 

اتریوم (ETH) در گذشته بیش از 22 درصد کاهش داشته است. 24 ساعت و 32 درصد در 7 روز گذشته در حالی که بیت کوین (BTC) به ترتیب 16 درصد و 26 درصد کاهش یافت. 

بیت کوین در مقابل اتریوم | نمودار بر اساس crypto.news

تجارت ین ژاپن

چند دلیل برای هدف مداوم فروش کریپتو. با این حال، مهم‌ترین آنها کاهش مداوم تجارت حمل ین ژاپن پس از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور در هفته گذشته است.

این تصمیم مهمی بود زیرا ژاپن سابقه حفظ نرخ بهره پایین را دارد. اخیراً، این آخرین بانک مرکزی بود که از نرخ بهره منفی خارج شد.

این یک تصمیم بسیار مهم نیز بود، زیرا در شرایطی اتخاذ شد که سایر بانک‌های مرکزی در حال بررسی کاهش نرخ هستند. بانک انگلستان، بانک مرکزی اروپا و بانک های ملی سوئیس همگی نرخ بهره را کاهش داده اند در حالی که فدرال رزرو اشاره کرده است که در ماه سپتامبر کاهش خواهد یافت. 

بنابراین، معامله گران در حال پایان دادن به تجارت حمل و نقل هستند که سال ها وجود داشته است. تجارت حمل و نقل زمانی اتفاق می افتد که سرمایه گذاران از کشورهای با نرخ بهره پایین وام می گیرند تا در کشورهای با نرخ بالاتر سرمایه گذاری کنند. در طول سال‌ها، وام گرفتن از ژاپن و سرمایه‌گذاری در ایالات متحده یک تجارت عالی بوده است.

بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها پس از نظرسنجی‌ها نشان داد که کامالا هریس شانس بیشتری برای شکست دادن دونالد ترامپ دارد، کاهش یافتند. در حالی که Polymarket ترامپ را با شانس 53 درصد دارد. از برنده شدن، کامالا برتری خود را در شرط بندی 500 میلیون دلاری کاهش داده است. PredictIt کامالا هریس ترامپ را شکست داده است.

آنها همچنین به دلیل مسائل ژئوپلیتیکی جاری در خاورمیانه، افزایش احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده و ضعف فنی کاهش یافته اند.

پیتر شیف ETF های اتریوم و بیت کوین را منفجر می کند

در مجموعه ای از پست های X، پیتر شیف، خرس ارز دیجیتال و گاو طلای معروف، هشدار داد که بیت کوین و صندوق های معامله شده صرافی اتریوم ممکن است در روز دوشنبه دچار بحران نقدینگی شوند. 

او استدلال می‌کند که ETFها باید زیان‌های آخر هفته و آن‌هایی را که روز دوشنبه اتفاق می‌افتند، حساب کنند. در نتیجه، اگر سرمایه‌گذاران ETF بفروشند، انحلال‌ها بر بازار نقدی غلبه می‌کند. 

پیتر شیف سابقه طولانی در منفی بودن بیت کوین و اتریوم دارد که معتقد است دارایی های بی ارزشی هستند. با این حال، داده های تاریخی نشان می دهد که این دو دارایی به مراتب بهتر از طلا – دارایی مورد علاقه او – عمل کرده اند.

با وجود فروش مداوم، بیت کوین امسال 21 درصد افزایش یافته است در حالی که طلا 15 درصد افزایش یافته است. در پنج سال گذشته، BTC 360٪ افزایش یافته است در حالی که طلا کمتر از 80٪ افزایش یافته است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل