اخبار روزاقتصاد

بیت کوین به زیر 50 هزار دلار سقوط کرد و 12 درصد از دست دادن به دلیل آشفتگی بازارهای مالی گسترده تر

بیت کوین به زیر 50 هزار دلار سقوط کرد و 12 درصد از دست دادن به دلیل آشفتگی بازارهای مالی گسترده تر

بیت‌کوین در 5 آگوست کاهش شدیدی را تجربه کرد و پس از حفظ سطح حدود 58350 دلار برای تقریباً دو ساعت، به 49,221 دلار سقوط کرد.

در زمان نگارش، بیت کوین (BTC) روزانه داشت حجم معاملات 79.5 میلیارد دلار بود، در حالی که ارزش بازار آن به 1.04 تریلیون دلار کاهش یافته بود. دارایی کریپتو هنوز 28.2 درصد از بالاترین رکورد خود یعنی 73737 دلار که در 14 مارس به دست آمد، 28.2 درصد کاهش دارد.


Bitcoin slumps under $50K, losing 12% as broader financial markets in turmoil - 1
نمودار قیمت 24 ساعته بیت کوین | منبع: crypto.news

این افت بخشی از رکود گسترده‌تر بازار بود که اتریوم را نیز تجربه کرد (ETH) طبق داده‌های crypto.news، از 2695 دلار به 2171 دلار نزدیک به 20 درصد سقوط کرد و سپس به 2321 دلار رسید.

این آشفتگی بازار منجر به انحلال بیش از 1.07 میلیارد دلار در موقعیت‌های اهرمی در 24 ساعت گذشته شد، که بخش عمده آن شامل موقعیت‌های خرید اهرمی بود. داده‌های CoinGlass نشان می‌دهد که موقعیت‌های خرید بیت‌کوین و اتریوم بیشترین ضربه را خوردند و به ترتیب 305.49 و 299.45 میلیون دلار ضرر کردند.


Bitcoin slumps under $50K, losing 12% as broader financial markets in turmoil - 2
نقشه انحلال‌های رمزنگاری – 5 اوت | منبع: Coinglass

تحلیلگران این نوسان ناگهانی بازار را به چندین عامل اقتصادی خارجی مرتبط می‌دانند. شایان ذکر است، بازار سهام ژاپن شاهد کاهش 7.1 درصدی شاخص Nikkei 225 بود که ناشی از زیان قابل توجه سهام بانکی ژاپن به دنبال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی بود.

فشارهای بیشتر از ارقام شغلی ناامید کننده در ایالات متحده، کاهش رشد سهام فناوری عمده و گزارش‌هایی مبنی بر انحلال گسترده توسط شرکت‌های تجارت ارزهای دیجیتال، از جمله Jump Crypto.

این رکود اخیر نشان‌دهنده قابل‌توجه‌ترین افت 72 ساعته در بیش از یک سال است که 200 تا 500 میلیارد دلار از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را از بین می‌برد.

در میان هرج و مرج بازار، شاخص ترس و طمع بیت کوین با شیب تند به 31 رسید، که نشان دهنده تغییر از بالاترین سطح 74 هفته گذشته است که نشان دهنده بازار حریصانه است. به طور همزمان، ETF های بیت کوین مستقر در ایالات متحده شاهد جریان های نقدی قابل توجهی بودند که با برداشت خالص تقریباً 237 میلیون دلار در روز جمعه.

با وجود سقوط کلی بازار، شاخص تسلط بیت کوین به 56.23 درصد رسید، بالاترین رقم از ماه می 2021، که نشان دهنده افزایش تجمیع آن در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال است.

در همین حال، تحلیلگران بازار همچنین حدس می زنند که تشدید درگیری بین ایران و اسرائیل می‌تواند بر ثبات بازار جهانی تأثیر بگذارد و به طور بالقوه بر بازارهای ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن‌تر هستند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا