اخبار روز

دونده آمریکایی قهرمان دوی ۱۰۰ متر شد/ هزارم ثانیه سریع‌ترین مرد جهان را مشخص کرد+ فیلم

دونده آمریکایی قهرمان دوی ۱۰۰ متر شد/ هزارم ثانیه سریع‌ترین مرد جهان را مشخص کرد+ فیلم

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

۰۰:۱۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

فینال دوی ۱۰۰ متر المپیک ۲۰۲۴ پاریس، یکشنبه شب در ورزشگاه مملو از تماشاگر استادوفرانس برگزار شد و نوا لایلز از آمریکا سریع‌ترین مرد المپیک پاریس شد.

لایلز توانست با ثبت رکورد ۹/۷۸۴ ثانیه ضمن قهرمانی و کسب مدال طلا عنوان سریع‌ترین مرد را هم کسب کند. البته دونده آمریکایی بسیار هم خوش شانس بود، زیرا اختلاف او با نفر دوم کمتر از صدم ثانیه بود. تامسون جامائیکایی و نوا لایلز به طور همزمان از خط پایان عبور کردند و تا ثانیه‌هایی بعد از عبورشان از خط پایان، هیچکس نمی‌دانست چه کسی قهرمان شده تا اینکه تابلوی ورزشگاه نام لایز را به عنوان قهرمان نشان داد.. تایم عبور هر دو از روی خط ۹،۷۹ ثانیه بوده ولی بعد از بررسی سیستمی مشخص شد لایلز بخاطر ۵ هزارم ثانیه عبور زودتر، طلا را کسب کرده و تامسون با رکورد ۹/۷۸۹ و با بدشانسی محض به شکل عجیبی دستش از این عنوان کوتاه موند و نقره گرفت.

فرد کرلی از آمریکا،   سیمبین از آفریقا جنوبی، جاکوبز از ایتالیا،    تبوگو از بوتسوانا، بدنارک از آمریکا و سویل از جاماییکا در رتبه‌های سوم تا هشتم قرار گرفتند.

همچنین در فینال پرتاب چکش هم، مدال طلا به کاتزبرگ از کانادا رسید که رکورد ۸۴ متر و ۱۲ سانتی متر را ثبت کرد. هالاژ از مجارستان نیز با ۷۹ متر و ۹۷ سانتیمتر نقره گرفت و کوخان از اوکراین با حدنصاب ۷۹ متر و ۳۹ سانتیمتر صاحب مدال برنز شد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا