برکشایر هاتاوی وارن بافت تقریبا نیمی از سهام اپل خود را فروخته است و کل دارایی دومی به ارزش 84.2 میلیارد دلار رسیده است.

برکشایر هاتاوی وارن بافت تقریبا نیمی از سهام اپل خود را فروخته است و کل دارایی دومی به ارزش 84.2 میلیارد دلار رسیده است.

برکشایر هاتاوی قبلاً 13 درصد از سهام اپل را در سه ماهه اول امسال کاهش داده است و طبق بایگانی جدید SEC، وارن بافت اکنون نزدیک به نیمی از سهام غول فناوری را فروخته است و آن را به یک روز پرداخت سنگین برای سرمایه گذار 93 ساله تبدیل کرده است. این تصمیم تنها چند روز پس از آن اتخاذ شد که شرکت مستقر در کالیفرنیا درآمدهای سه ماهه سوم سال 2024 خود را منتشر کرد که در آن سود خالص ایجاد کرد. 21.4 میلیارد دلار.

این اقدام با توجه به اینکه اپل میلیاردها دلار در جریان تماس درآمد سه ماهه سوم سال 2024 به جیب زد، تعجب آور است

شرکت مستقر در اوماها در جدیدترین بایگانی فاش کرد که ارزش سهام اپل در پایان سه ماهه 84.2 میلیارد دلار بوده و از 790 میلیون سهم به 400 میلیون کاهش یافته است. وارن بافر به دلیل نگه داشتن سهام برای دوره های طولانی شناخته شده است، بنابراین زمان فروش قطعاً از شیوه های معمول او منحرف می شود. با توجه به اینکه درآمد آیفون اپل در این سه ماهه اندکی کاهش یافته است، ممکن است بافر دیگر باور نداشته باشد که این شرکت دیگر توانایی حفظ موقعیت مسلط خود را ندارد، یا شاید به این دلیل که او فقط در حال کوتاهی بود.

متأسفانه، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل برکشایر هاتاوی هنوز در مورد آخرین حرکت اظهار نظر نکرده است. با آخرین فروش، شرکت هلدینگ چندملیتی ایالات متحده دارایی نقدی 277 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است و اپل همچنان بزرگترین سهام این شرکت است. علاوه بر این، برکشایر هاتاوی سهام خود را در دومین موقعیت بزرگ خود، بانک آمریکا، به 41.1 میلیارد دلار کاهش داد و سومین دارایی بزرگ آمریکایی اکسپرس با 35.1 میلیارد دلار و پس از آن کوکاکولا با 25.5 میلیارد دلار و شورون با 18.6 میلیارد دلار قرار گرفتند.

با وجود کمتر بودن درآمد آیفون نسبت به سه ماهه قبل و دوره سال به سال، اپل یک پرش 24 درصدی درآمد سالانه از کسب و کار آیپد، که آن را در سه ماهه سوم 2024 به بالاترین میزان برای هر یک از بخش های شرکت تبدیل می کند. تیم کوک، مدیر عامل اپل همچنین در طول تماس درآمد اعلام کرد که هزینه های Apple Intelligence افزایش یافته است در حالی که شرکت آماده می شود تا مجموعه کاملی از ویژگی های مولد هوش مصنوعی را در اواخر امسال برای دستگاه های سازگار راه اندازی کند. با نگاهی به آنچه که این شرکت در خط لوله دارد، گیج کننده است که وارن بافت تقریباً نیمی از سهام را بفروشد، اما ممکن است به زودی متوجه شویم.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل