اخبار روزفناوری

متا می خواهد از صدای سلبریتی های هالیوود برای افزودن آنها به دستیار دیجیتالی خود استفاده کند و برای رسیدن به اهدافش میلیون ها دلار به آنها پرداخت می کند.

متا می خواهد از صدای سلبریتی های هالیوود برای افزودن آنها به دستیار دیجیتالی خود استفاده کند و برای رسیدن به اهدافش میلیون ها دلار به آنها پرداخت می کند.

در مورد استفاده غول‌های فناوری از صدای افراد مشهور برای استفاده در محصولاتشان بحث‌هایی وجود دارد. به طور طبیعی، طغیان پس از آن موجه بود، زیرا هیچ راهی برای مردم برای محافظت از معیشت خود، به ویژه هنرمندانی که موسیقی می‌سازند، وجود نداشت. با این حال، متا راه حلی دارد و طبق آخرین گزارش، این شرکت میلیون‌ها دلار به افراد مشهور مشهور پرداخت می‌کند تا از صدای آن‌ها برای دستیار دیجیتالی آینده‌اش با هوش مصنوعی استفاده کنند.

ارزش پولی دقیقی در این گزارش مورد بحث قرار نگرفته است، اما گفته می‌شود که MetaAI نام دستیار دیجیتالی آینده است که صدای افراد مشهور مختلف را ارائه می‌کند

سه نفر از افراد آشنا با برنامه‌های متا به بلومبرگ اطلاع دادند که شرکت مادر فیس‌بوک در حال مذاکره با Awkwafina، جودی دنچ، و سایر بازیگران و تأثیرگذاران برای حق الحاق صدای خود به دستیار دیجیتالی به نام MetaAI بوده است. این مرحله اولین محصول از بسیاری دیگر خواهد بود که متا قصد توسعه آن را دارد و انتظار می‌رود همه آنها از هوش مصنوعی پشتیبانی کنند. گفته می شود که کیگان-مایکل کی، کمدین، نیز به طور فعال درگیر مذاکرات است. گزارش شده است که افراد مشهور دیگری درباره موضوعات مهمی با متا صحبت می کنند، اما هنوز نامی از آنها به شرط ناشناس ماندن ذکر نشده است.

این گزارش اشاره می‌کند که آژانس‌های استعداد برتر هالیوود با متا برای ترتیب دادن ملاقات با این افراد مشهور مذاکره کرده‌اند، اگرچه اشاره نشده است که میزان کاهش آنها چقدر خواهد بود. هیچ جزئیاتی در مورد میزان پرداخت متا به این افراد مشهور وجود ندارد، اما در صورت توافق همه طرف ها، پرداخت چند میلیون دلاری اتفاق می افتد. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، قبلاً اعلام کرده بود که هزینه های هوش مصنوعی این شرکت به شدت افزایش یافته است و به 37 میلیارد دلار رسیده است. این رقم از 30 میلیارد دلار در ابتدای سال 2024 افزایش یافته است، که نشان می دهد شرکت می خواهد تمام سیلندرهای این دسته را شلیک کند.

در مورد اینکه Meta چگونه قصد دارد با استفاده از صدای افراد مشهور از واکنش‌های متقابل جلوگیری کند، هدف اصلی این است که MetaAI با استفاده از آن صداها به سؤالات پاسخ دهد، احتمالاً برای ارائه یک تجربه تعاملی‌تر به کاربران. هر معامله ای که غول رسانه های اجتماعی با این افراد مشهور انجام می دهد برای مدت محدودی خواهد بود و می تواند با پایان یافتن قرارداد تمدید یا فسخ شود. البته این افراد حق صدای خود را به طور نامحدود آزاد نمی کنند. گزارش شده است که متا این قراردادها را درست در زمان کنفرانس فناوری Connect خود که در اواخر سپتامبر آغاز می شود، زمانی که قرار است از محصولات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کند، می بندد.

برای کسانی که یادشان نمی آید، در کنفرانس سال گذشته، متا چت ربات های دیجیتالی را معرفی کرد که شبیه اسنوپ داگ، MrBeast و تام برادی بودند. با این حال، استقبال از این ویژگی ضعیف بود و شرکت را مجبور کرد ماه گذشته آن را متوقف کند.

منبع خبر: بلومبرگ

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا