اخبار روزفناوری

مدیر عامل دلتا ایر لاینز هیچ ضربه‌ای به مایکروسافت برای قطع شدن CrowdStrike نمی‌زند، اپل را به خاطر زیرساخت قوی‌اش تحسین می‌کند.

مدیر عامل دلتا ایر لاینز هیچ ضربه‌ای به مایکروسافت برای قطع شدن CrowdStrike نمی‌زند، اپل را به خاطر زیرساخت قوی‌اش تحسین می‌کند.

قطع 19 جولای به دلیل به‌روزرسانی CrowdStrike باعث شد خطوط هوایی دلتا حدود 350 تا 500 میلیون دلار ضرر کند و شرکت مجبور به بازپرداخت پس از لغو تقریباً 7000 پرواز شد. اد باستیان، مدیرعامل خطوط هوایی ایالات متحده، با زیان‌های بیش از نیم میلیارد دلاری، هیچ دلسوزی برای مایکروسافت نداشت که به شدت از غول نرم‌افزاری به‌خاطر این قطعی انتقاد کرد و در عین حال اپل را در مقایسه با آن تمجید کرد.

مدیر اجرایی همچنین می‌گوید که مایکروسافت «شکننده‌ترین پلتفرم» است که در مورد روابط تجاری آینده سؤال می‌شود

در مصاحبه ای با CNBC، Bastion بیان می کند که 40000 سرور دلتا ایر لاین از کار افتاد و تیم ها مجبور شدند برای از سرگیری عملیات، همه چیز را به صورت فیزیکی لمس کرده و تنظیم مجدد کنند. خطاهای صفحه آبی وجود داشت که چند روز پس از سقوط در فرودگاه ها قابل مشاهده بود و دلتا مجبور شد 5000 پرواز را در یک روز لغو کند. بازپرداخت‌هایی که به 176000 افزایش یافت، همراه با ضررهای بزرگی که شرکت باید با آن دست و پنجه نرم کند به این معنی بود که Bastion گوشه‌ای برای مایکروسافت نداشت.

وقتی از مدیر اجرایی درباره ادامه رابطه با غول فناوری پس از سقوط پرسیده شد، مدیر اجرایی پاسخ داد که «احتمالاً شکننده‌ترین پلتفرم است» و بعداً پرسید: «آخرین باری که از یک قطعی بزرگ در اپل شنیدید کی بود؟ Bastion قویاً توصیه کرد که شرکت های فناوری ممکن است در حال ساختن برای آینده باشند، اما آنها باید اطمینان حاصل کنند که “جریان را تقویت می کنند.” 24210680/crowdstrike-microsoft-outage-delta-lawsuit-class-action-damages” target=”_blank” rel=”noopener”>The Verge، تنها غرامت ارائه شده به خطوط هوایی دلتا از سوی مایکروسافت و CrowdStrike رایگان بود. مشاوره مشاوره ای، اما این شرکت از مبارزه عقب نشینی نمی کند، زیرا به دنبال خدمات وکیل مشهور دیوید بویز برای دریافت خسارت بوده است.

Bastion همچنین شیوه‌های استقرار CrowdStrike را هدف قرار داد و گفت که اگر چنین شرکت‌هایی به اکوسیستم خطوط هوایی دلتا دسترسی داشته باشند، ضروری است که آزمایش‌های مداوم انجام دهند و زمانی که همه چیز به طور ناگهانی کار نمی‌کند، بهانه‌ای نیاورند. در مورد اینکه اپل چگونه می‌تواند از قطعی‌هایی مانند این جلوگیری کند، توسعه‌دهندگان شخص ثالث را از دسترسی به هسته macOS محدود کرده است. با این حال، مایکروسافت گفته است که به دلیل تفاهم با کمیسیون اروپا، نمی تواند از نظر قانونی سیستم عامل خود را مانند اپل «تحصیل کند».

منبع خبر: CNBC

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا